محتوای طلایی
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۷ دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که یک محتوای طلایی که در بازاریابی با سایت بسیار مهم می باشد چه ویژگی هایی باید داشته باشد. محتوای طلایی برگ برنده شما برای رسیدن به مخاطبین وفادار می باشد. لطفا حتما به مطالب این مقاله دقت کنید و از آنها استفاده نمایید.

چرا محتوا اینقدر مهمه؟؟؟

محتوا برای سایت آنقدر اهمیت دارد که ۹۰ درصد اهمیت سایت شما به آن بستگی داشته و ۱۰ درصد دیگر به بستر مورد نیاز برای درج محتوا وابسته است. همیشه به یاد داشته باشید که سایت شما بدون محتوای طلایی، هیچ بازدیدکننده ای ندارد. این محتوا هست که به سایت شما هویت و شناسنامه می دهد. هر چه محتواهای سایت شما بروزتر، مفیدتر و با کیفیت تر باشد سایت شما از دید مخاطبان دارای ارزش بیشتری می باشد. محتوا یعنی هر چیزی که درون سایت شما قرار می گیرد که شامل:

مقالات، عکس، فیلم، صوت، اخبار، بازی و سرگرمی و… می باشد. این محتواها می تواند هر فرمتی داشته باشد. این موضوع به شدت در کسب و کار اینترنتی می تواند تاثیر گذار باشد.

معمولا محتواها از جاهای دیگر برداشته و بر روی سایت قرار داده می شود ولی اگر بتوانید محتوایی را خود تولید کنید این موضوع می تواند مثل یک بمب صدا کند و کم کم شما را به عنوان یک مرجع مطرح نماید و همینطور اینکه خیلی سریع در میان مخاطبان و موتورهای جستجو رشد خواهید کرد، پس بدانید که تولید محتوای طلایی خیلی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید مهم است.

حالا در ادامه میخواهیم بگوییم که محتوا باید چه استانداردهایی داشته باشد تا مورد علاقه مخاطبین و موتورهای جستجو قرار گیرد. در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو برای سایت ها، بصورت رایگان بازاریابی می کنند و این یعنی منفعت بسیار… پس محتوای خوب، راهی برای بازاریابی رایگان توسط موتورهای جستجو می باشد.

*توجه داشته باشید که شما با محتوای طلایی خود می توانید بازاریابی وفروش داشته باشید.

 

چه محتواهایی مناسب سایتمان می باشد؟

هر سایتی با توجه به مخاطبین خود باید محتوا تولید کند. اگر محتوای شما از دید موتور جستجو و مخاطبین مفید باشد سایت شما خیلی سریع رشد می کند. وقتی حرف از محتوا می شود اولین چیزی که به ذهن می آید، یک مطلب است که در یک سایت قرار داده می شود ولی این یک اشتباه است.

اول خوب فکر کنید

قبل از اینکه بخواهید محتوایی را بر روی سایت قرار دهید باید از خود بپرسید که چه محتوایی را می خواهید بر روی سایت بگذارید. اگر به دنبال این هستید که هر نوع محتوایی را در سایت قرار دهید تا همه جور مخاطبی را جذب کنید باید بگویم که اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید. شما باید با توجه به مخاطبان خود، محتواهایی با زمینه های خاص داشته باشید و اینجا اهمیت تولید محتوا به میان می آید زیرا امروزه موتورهای جستجو بسیار پیشرفته شده اند و نمی توان آن ها را گول زد.

 

وقتی شما محتوایی را از جایی بر روی سایت خود قرار می دهید، موتور جستجو این موضوع را می فهمد و برای آن ارزشی قائل نمی شود. شاید در ابتدا در لیست اول جستجو قرار بگیرید ولی کم کم حذف می شوید و حتی شما را به عنوان یک سایت اسپم قرار می دهد. از این رو توصیه اکید می شود که خود به تولید محتوا اقدام کنید. شاید کار نسبتا سخت و وقت گیری باشد ولی مطمئن باشید که همه جوره ارزشش را دارد.

 

شما می توانید اقدام به فروش محصولاتی کنید که مستقیم یا غیر مستقیم به محصول یا خدمات شما مربوط می شود. مثلا اگر کتاب می فروشید می توانید محصولاتی که مربوط به آموزش تندخوانی،  روش های تند خوانی، روش های تقویت حافظه، تقویت حافظه کوتاه مدت، داروی تقویت حافظه، جعبه لایتنر، تمرکز حواس و تمرکز ذهن می باشد به فروش برسانید. یا اگر در زمینه اقتصادی سایت دارید می توانید محصولاتی مربوط به هوش مالی، هوش تجاری یا حتی هوش اجتماعی داشته باشید.

 

 

محتوای طلایی

 

 

محتوامون باید چجوری باشه تا مخاطبامون بخوننش؟

ما مخاطبین خاصی را باید برای خود انتخاب کنیم و محتواهایی که برایشان بر روی سایت قرار می دهیم باید ویژگی هایی داشته باشد که آن ها را مشتاق کند.

 در زیر بیشتر توضیح می دهیم.

۱٫هم برای مخاطب بنویسید هم خودتان

شما باید چیزی را بنویسید که مورد علاقه و استفاده مخاطبانتان باشد ولی آیا آن چیز مورد استفاده خود شما نیز هست؟ مطمئنا چیزی که برای شما خوشایند نیست برای مخاطب شما هم خوشایند نمی باشد. وقتی شما با احساس خود چیزی را برای مخاطب بنویسید که مورد استفاده هر دوی شما باشد مطمئنا تاثیرگذار است.

۲٫محتوا، ابتدا باید برای مخاطب باشد بعد برای فروش

شما هر محتوایی که تولید می کنید ابتدا باید نیاز مشتری را رفع کند سپس به فکر فروش آن باشید. این نیاز می تواند آموزش ، سرگرمی یا هر چیز دیگری باشد هر چه که هست یک نیاز است و کار شما رفع آن نیاز می باشد پس در تولید محتوا حواستان باشد. هدف اصلی شما رفع نیاز مخاطبین می باشد سپس فروش به آن ها.

کاربران هوشمند هستند و اگر بدانند که هدف شما فقط فروش می باشد فقط یکبار به سایت شما مراجعه می کنند و بار دیگری در کار نیست.

۳٫معجزه عناوین

عنوان ها یا تیترها دریچه هایی برای ورود به محتواها می باشند. عناوین باید چیزی باشد که وقتی مخاطب آن را می خواند متوجه شود که در ادامه چه چیزی نهفته است و قرار است درباره چه چیزی مطلع شود. عنوان باید جذاب و تا حدی کنجکاو کننده باشد تا مخاطب را جذب و ترغیب به خواندن ادامه مطلب کند.

شما با عنوان مناسب، مخاطب را به دام می اندازید. عنوان نباید خیلی طولانی یا کوتاه باشد.

۴٫یک شروع، یک بدنه اصلی و یک پایان داشته باشید

برای شروع، یک مقدمه کوتاه داشته باشید که دارای ارزش باشد. در ادامه بدنه اصلی متن است. سعی کنید خیلی طولانی نباشد که خواننده خسته شود و متن را رها کند. در استفاده از کلمات اضافی صرفه جویی کنید. جملات کوتاه و ساده و دارای کلمات متداول استفاده کنید.

برای پایان آن، یک نتیجه گیری خوب در نظر بگیرید تا حق مطلب ادا شود. نتیجه گیری باید حرف آخر شما برای مخاطبین باشد.

 

خوبی های تولید محتوا توسط شما

وقتی شما محتوایی را تولید می کنید و بر روی سایت خود قرار می دهید یعنی اولین جایی که در اینترنت قرار گرفته است سایت شماست. این از نظر موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است و باعث می شود تا مخاطبین، روی سایت شما جور دیگری حساب کنند و آن را به عنوان یک منبع و مرجع نگاه کنند.

این موضوع باعث می شود تا کسانی که می خواهند در سایت شما عضو شوند با اعتماد بیشتری عضو شوند چون شما را جدای از سایت های دیگر می پندارند. توصیه می شود هر ماه یک مجله اختصاصی از شما بر روی سایت قرار گیرد، حتی اگر تعداد صفحات آن زیاد نباشد ولی به سایت شما اعتبار خاصی می بخشد.

 

از کجا محتوای طلایی اختصاصی پیدا کنیم؟

وقتی شما سایتی را راه اندازی کردید حتما هدف خاصی داشتین و همینطور اینکه مخاطبین خاصی را مدنظر داشتید. شما باید بر اساس علایق مخاطبین، محتوا تهیه کنید. اگر در آن زمینه ها تبحر دارید پس تا مدت زمانی می توانید اطلاعات خود را محتوا کنید ولی برای بیشتر از آن باید مشاهدات و اطلاعات خود را بالاتر ببرید.

اگر تبحر ندارید باید از ابتدا اطلاعات پایه خود را بالا ببرید و آن ها را تبدیل به محتوا کنید. در هر صورت مهم این است که اطلاعات را بتوانید به زبان خود محتوا تولید کنید، نه اینکه از جایی کپی کرده و توقع مخاطبین زیادی را هم داشته باشید، اگر هم از جایی مطلبی را برمیدارید آن را به زبان خود محتوا کنید و استنباط های خود را به آن بیافزایید. این اطلاعات را می توانید از کتاب ها، مجلات و رسانه های دیگر تهیه کنید.

اگر توانایی ترجمه کردن را دارید بسیار مناسب می باشد که متون اصلی را ترجمه و آن را در سایت قرار دهید اینگونه در پیش موتورهای جستجو اعتبار پیدا می کنید و رتبه تان بالا می رود و از دید مخاطبان نیز بالا می روید.

*اگر بوسیله ترجمه، محتوای طلایی تولید می کنید بهتر است لینک متن اصلی را نیز در صفحه متن ترجمه قرار دهید.

 

چند درس مهم که باید در تولید محتوای طلایی یاد بگیرید

یک محتوای طلایی باعث می شود تا شما بازدیدکنندگان وفاداری داشته باشید. حالا محتوا باید چگونه باشد تا مخاطب را جذب کند؟

در تولید محتوای طلایی باید ۳ مورد را در نظر بگیرید: مخاطب، فرآیند و محصول یا خدمات

با در نظر گرفتن این ۳ مورد می توانید محتوای طلایی خیلی خوبی برای مخاطبان خود ایجاد کنید و به یک منبع برای آن ها تبدیل شوید.

۱٫مخاطب

تا چه اندازه مخاطب خود را می شناسید؟ برای این منظور باید صبور باشید. از روش های مختلف برای شناخت آن ها استفاده کنید. توصیه می شود که مخاطب خود را عموم قرار ندهید. اینگونه انرژی خود را هدر می دهید. شما باید هدفمند عمل کنید. وقتی بدانید برای چه کسانی می خواهید محتوایی بر روی سایت قرار دهید تا حدی از ویژگی های مخاطبان خود آگاه شدید. وقت و انرژی خود را در آن مسیر می گذارید.

می توانید در زمان ثبت نام در سایت از علاقه مندی های آن ها سوال کنید و حتما این را به آن ها یادآوری کنید که این سوالات برای این می باشد، تا محتواهایی که مطابق علاقه آنهاست در سایت قرار گیرد.

از نظرات و پیشنهادات آن ها نیز می توان به علاقه مندی هایشان پی برد. ازجمله ویژگی هایی که دانستن آن ها شما را کمک می کند، سن، جنسیت، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، زمینه کاری، موقعیت مکانی و… می باشد.

۲٫فرآیند

مخاطبان شما از پشت پرده تهیه مطالبی که بر روی سایت قرار می گیرد اطلاعی ندارند ولی وقتی بدانند که برای هر محتوا چقدر زمان و چه افرادی دخیل بودند نسبت به محتوای تولید شده شما ارزش بیشتری قائل می شوند و ارتباط نزدیکتری می توانند با شما برقرار کنند.

۳٫محصول یا خدمات

قطعا مخاطبان به محصول یا خدماتی علاقه نشان می دهند که برایشان جالب و جذاب باشد پس از ارائه کلیشه ای دوری کنید. برای محصول یا خدمات خود، کاربردهای جدیدی پیدا کنید. از کسانی که از محصول یا خدمات شما استفاده کرده و بهره برده اند استفاده کنید.

نظرات آن ها را بطور مستقیم در سایت قرار دهید تا مخاطبین دیگر، بیشتر تحت تاثیر قرار گیرند، اینگونه خود را در حال استفاده از محصول یا خدمات شما، بهتر می توانند تصور کنند.

 

نتیجه گیری

۱٫ شغل شما هر چیزی که می خواهد باشد شما برای معرفی خود، به یک سایت و برای معرفی سایت خود به محتوای طلایی احتیاج دارید. در نهایت به تبلیغات دیگر نیز احتیاج دارید و بهتر است یک کمپین تبلیغاتی داشته باشید.

۲٫ برای تبلیغ سایت خود با توجه به کسب و کار خود می توانید ابتدا از روش هایی مثل تراکت طلایی، بازاریابی پیامکی، فاکس مارکتینگ، تبلیغات در تلگرام، تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید.

۳٫ اگر قدرت مالی بسیار و سایتی عظیم دارید می توانید از تبلیغاتی نظیر تبلیغات محیطی، تبلیغات بنری، و حتی تبلیغات در گوگل استفاده نمایید.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله چگونه با محتوای طلایی مخاطب را مال خود کنیم؟ برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

download

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، ثروت در همین نزدیکی است

ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل