فاکس مارکتینگ

با فاکس مارکتینگ مخاطب طلایی جذب کنیم

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person محمد محمدی access_time دی ۹, ۱۳۹۵ remove_red_eye 153 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۷ دقیقه می باشد

مقدمه

در مقاله قبل در مورد ویژگی ها و کارایی های پنل فاکس مارکتینگ گفتیم. در این مقاله می خواهیم در مورد خود فاکس مارکتینگ و متن آن برای شما عزیزان نکاتی را بیان کنیم. به این نکات خوب توجه کنید و از آنها استفاده کنید.

 

نکاتی که دانستن آنها کار شما را بهتر می کند

۱٫شما از این طریق ، تقریبا بصورت مستقیم با مخاطب هدف خود در ارتباط هستید پس ، از این موقعیت درست استفاده کنید و با آنها ارتباط موثر برقرار کنید.

۲٫فکسی که شما می فرستید می تواند متن یا تصویر ، لوگو یا هر چیزی که می تواند درون یک صفحه به نمایش گذاشت باشد بنابراین می توانید از جلوه های بصری برای تاثیر گذاشتن بر مخاطب خود استفاده کنید.

۳٫مخاطبین ، بیشتر صنایع و کارخانه ها می باشند پس بیشتر مناسب افراد یا شرکت هایی می باشد که چیزی برای ارائه به آنها دارند مثلا مواد اولیه

۴٫این روش تبلیغات ، ارتباط شما را با مشتریان و مخاطبین هدف شما می تواند نزدیک تر کند. شما در مناسبت های مختلف با این روش می توانید خود را به آنها ، با ارسال فکسی ساده نزدیک تر کنید. اینگونه به اهداف خود نزدیک تر می شوید.

۵٫از این طریق شما لیست آخرین قیمت ها و تسهیلات ویژه خود را برجسته و اسم برند خود را در ذهن آنها ستاره دار می کنید.

 

متنی ساده بنویسید

شما قرار هست یک یا دو صفحه برای آنان ارسال کنید و قرار نیست نامه فدایت شوم بنویسید پس متنی ساده و کوتاه است پس به دلیل حجم کم آن ، می تواند مورد توجه قرار گیرد و سریع پیام شما منتقل شود.

 

 

۶٫شما می توانید تمام امکانات فاکس مارکتینگ را از شرکتی معتبر خریداری کرده و فقط مبلغی ماهانه بابت آن پرداخت کنید. فقط کافیست به اینترنت وصل شوید و بوسیله اکانت خود در سایت سرور شرکت ، از آن استفاده کنید. این کار بدون هزینه مخابراتی انجام می شود.

 

 

فاکس مارکتینگ و ارتباط آن با بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال (آنلاین)

هدف شما در بازاریابی اینترنتی ، برجسته تر دیده شدن نام برند ، خدمات یا محصول شما می باشد تا در موقع لازم نام شما در ذهن مخاطب بیاید. از آنجایی که شما با فکس می توانید با متن و تصویر برند خود ، در ذهن مخاطب ایجاد پیام و ماندگاری کنید از این رو فاکس مارکتینگ می تواند روش مناسبی برای تبلیغات شما باشد.

 

فاکس مارکتینگ و صرفه جویی در هزینه ها

فاکس مارکتینگ جزو تبلیغات ارزان محسوب می شود. ارسال هر فکس بین ۳ تا ۷ دقیقه طول می کشد که آنالوگ بودن دستگاههای مخابراتی دلیل آن می باشد که با توجه به محتویات داخل صفحه متغیر است. نرخ آن با توجه به درون شهری یا برون شهری بودن آن ، بین ۴۸ تا ۱۱۰۰ ریال می باشد که بر مبنای هر پالس مخابرات هزینه دارد.

 

دانستنی های کوچک

۱٫دریافت فکس هزینه ندارد.

۲٫در حال حاضر ارسال و دریافت فکس ، فقط بصورت سیاه و سفید انجام می شود.

 

*امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی ، تکنیک هایی برای فاکس مارکتینگ در نظر گرفته شده تا علاوه بر سرعت بالا ، بتواند محتوای رنگی و پرحجم را ارسال کند.

 

۳٫ارسال از طریق این سیستم باعث می شود تا شما صفحه ای با کیفیت بهتر ارسال کنید ولی دریافت کننده را هم در نظر بگیرید ، شاید دستگاه دریافت کننده نتواند آن کیفیتی که شما ارسال کرده اید را دریافت کند.

۴٫برای استفاده بهتر از مزایای فاکس مارکتینگ شما می بایست یک خط اختصاصی نیز داشته باشید که هزینه ای ماهانه دارد.

 

*خط اختصاصی دارای ۱۱ شماره می باشد. سه رقم اول را مسیر یا پیش شماره گویند. چهار رقم بعدی معمولا از طریق سیستم شرکتی که خط را خریداری می کنید مشخص می شود و چهار رقم بعدی می تواند انتخابیِ شما باشد.

 

فاکس مارکتینگ و سرویس فکس اینترنتی

در سرویس فاکس مارکتینگ ، شماره فکسی ویژه به شما اختصاص می یابد. تمام فکس های ارسال شده به این شماره می تواند با فرمت پی دی اف ذخیره شده و روی ایمیل شما باشد و در آرشیو ذخیره شود بنابراین می تواند مثل ایمیل شما باشد و دارای ورودی و خروجی باشد و در هر زمان و مکان بتوان از آن استفاده کرد فقط کافیست به اینترنت وصل شوید و از آن استفاده کنید.

 

 

فاکس مارکتینگ

 

 

برای خود پلن طراحی کنید

برای بهتر نتیجه گرفتن از هر کاری بهتر است برای آن برنامه ریزی کنید قبل از شروع به فاکس مارکتینگ نیز برای خود یک پلن طراحی کنید و مراحل آن را مشخص کنید. پلن هر رسانه تبلیغاتی می تواند مختص خود باشد و با دیگر رسانه ها مانند تبلیغات محیطی ، تبلیغات بنری و تبلیغات تلگرام ، متفاوت باشد.

 

*خیلی خوب است که هر چند وقت یکبار با توجه به شرایط بازار و کسب و کار خود ، در پلن خود تغییراتی ایجاد کنید و آن را بهتر کنید.

پلن شما می تواند دارای موارد و محتویات زیر باشد:

۱٫هدف گذاری

شما باید برای انجام هر کاری هدفی را تعیین کنید و در مسیر آن حرکت کنید.

هدف شما از انجام این روش از انواع بازاریابی چیست؟ برجسته شدن؟ در ذهن ماندن؟ …

۲٫تدارکات برنامه

مقدمات کار شما می تواند از جمله موارد زیر باشد

*۱٫تهیه سخت افزار و نرم افزار فاکس مارکتینگ (یا خرید اکانت از شرکتی معتبر و استفاده از پنل آن)

*۲٫نصب و راه اندازی فاکس مارکتینگ

*۳٫آموزش کامل به پرسنلی که قرار هست فاکس مارکتینگ را انجام دهد

*۴٫آماده کردن متن و لوگویی که قرار هست فکس کنید در داخل صفحه مورد نظر

*۵٫آماده کردن لیست مخاطبان هدف

 

# برای استفاده از فاکس مارکتینگ حتما قوانینی برای خود بگذارید تا بتوانید بازخورد آن را ساماندهی کنید. ارسال را با دوره زمانی مشخص و فاصله زمان های مشخص انجام دهید.

# سعی کنید مخاطبان خود را دسته بندی کنید و هر دفعه یک گروه را مورد فاکس مارکتینگ قرار دهید مثلا یک دفعه منطقه ۱ تهران و دفعه بعد منطقه ای دیگر.

# حتما روز و ساعت مشخصی را برای ارسال در نظر بگیرید تا اثرگذاری آن بیشتر باشد.

 

۳٫شروع و اجرا

پس از اینکه همه چیز برای شروع آماده شد متن تهیه شده را در نرم افزار ارسال ، در جای خود قرار دهید ، لیست مخاطبان را نیز در نرم افزار ، در جای خود اضافه کنید و سپس دکمه استارت را بزنید.

۴٫سنجش بازخورد

بعد از انجام ارسال ، مطمئنا بازخوردی از آن می گیرید. ببینید بازخورد آن چقدر به نتیجه ای که می خواستید نزدیک بوده است؟ مقایسه کنید.

۵٫پالایش

اگر نتیجه ای که از بازخورد گرفته اید بیشتر از چیزی که در نظر گرفته بودید می باشد پس مسیر را درست رفته اید ولی اگر از آن چیزی که مدنظر داشته اید کمتر بود ، باید ببینید کجای مسیر را اشتباه رفته اید. از اول شروع به مرور مراحل و تشریح و بازبینی آن کنید. آن را اصلاح کنید.

 

*همیشه در نظر داشته باشید که هر روش تبلیغاتی ، در ابتدا ، تا یک حدی می تواند موثر باشد و نباید بیشتر از آن توقع داشت. در بعضی از موقع ، توقع ما از روشی ، بیش از اندازه می باشد و وقتی نتیجه را می بینیم که پایین تر از توقع ما می باشد ، فکر می کنیم که آن روش شکست خورده است و برای ما مناسب نمی باشد.

*فاکس مارکتینگ می تواند توسط شرکت ها از جانب شما انجام شود.

 

حالا چرا فاکس مارکتینگ؟

۱٫یکی از ارزانترین روش های تبلیغات می باشد.

۲٫برای انجام آن فقط یک نفر لازم است ، و نه برای زمانی زیاد.

۳٫هزینه کاغذ و رول در آن صرفه جویی می شود.

۴٫با متن و لوگو ، پیام قوی تری در ذهن مخاطب ایجاد می کنید.

۵٫سرعت انجام آن از روش قدیمی ارسال فکس بیشتر است.

۶٫خطای انسانی در ارسال وجود ندارد.

۷٫ارسال بصورت انبوه انجام می شود.

۸٫کم شدن حجم کار بخشِ نامه ها و دستورات اداری (در نتیجه ، آن زمان را برای کاری دیگر می گذارند)

۹٫با خرید یک خط اختصاصی می توانید دریافت ۲۴ ساعته داشته باشید.

۱۰٫از آنجایی که منشی ، فکس را به مدیر عامل یا مسئول مربوطه بصورت کاغذی تحویل می دهد به لحاظ کاغذی بودن سند ، ماندگاری بیشتری دارد.

۱۱٫با فعال کردن سرویس پیامکی ، در زمان هایی که نیستیم می توانیم از دریافت فکس مطلع شویم.

۱۲٫امکان تبدیل شماره موبایل به شماره فکس وجود دارد.

۱۳٫این سرویس براحتی می تواند جایگزین ۴ نفر پرسنل فعال ، منضبط و هوشمند در یک روز کاری شود.

 

 چند اشتباه خطرناک در مورد فاکس مارکتینگ

۱٫استفاده نکردن از طراحی در فکس : متن و لوگو و طراحی صفحه فکس باید جذاب و چشمگیر باشد.

۲٫نداشتن اسم و لوگوی شرکت : شرکت های جدید باید بیشتر به این نکته توجه کنند زیرا چشم ، تصاویر و اسم درشت را زودتر از بقیه موارد در یک صفحه می بیند و برایش جلب توجه می کند.

۳٫ارسال فکس شلوغ و مفصل : این کار باعث نادیده گرفتن فکس شما می شود.

۴٫انتخاب نادرست فونت ، اندازه فونت ، فاصله واژه ها و فاصله سطرها

*اندازه فونت خیلی ریز : که ممکن است باعث شود تا دستگاه گیرنده ، ناخوانا دریافت کند. فونت خیلی بزرگ برای متن ، جذابیت لازم را ندارد.

 

نتیجه گیری

*برای انجام هر روش تبلیغاتی حتما قبل از انجام آن ، با یک متخصص در آن زمینه مشورت کنید تا نتیجه ای بهتر بدست بیاورید.

*تبلیغات بوسیله فاکس مارکتینگ فقط یکی از انواع روش ها می باشد. سعی کنید تعداد راه های ارتباطی خود با مشتریانتان را بیشتر کنید تا نتیجه بهتری در کسب و کار خود بگیرید.

*فاکس مارکتینگ روشی برای ارتباطی تقریبا مستقیم با مشتریان و مخاطبین هدف شما می باشد. از این روش به درستی استفاده کنید تا در کسب و کار خود پیشرفت بیشتری داشته باشید. حتما ویژگی های بصری این روش را در نظر بگیرید.

*برای تبلیغات خود فقط به یک روش تکیه نکنید و روش های مناسب دیگری برای بازاریابی کسب و کار خود پیدا کنید و آن را مکمل یکدیگر بدانید مثلا بازاریابی پیامکی ، تراکت طلایی ، تبلیغات در اینستاگرام ، تبلیغات در تلگرام ، تبلیغات اینترنتی و دیگر رسانه ها.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله با فاکس مارکتینگ مخاطب طلایی جذب کنیم برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود فایل PDF

 

download

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

پانزده − چهار =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۲ ب.ظ

ناهشیاری مالی اعتیاد خطرناک بسیاری از افراد

فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

یک راز درمورد هوش مالی و چند نکته دیگر

فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

کسب و کار حوله یکبار مصرف

فروردین ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۲ ب.ظ

چرا همیشه یه جای کار میلنگه ؟؟؟

فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

نکات طلایی برای داشتن زندگی هدفمند

فروردین ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

آشنایی با انواع هدف

فروردین ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۱۹ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

فروردین ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۱ ب.ظ

توصیه های عیدانه استاد تیموری برای برنامه ریزی اهداف

فروردین ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

بهترین نکات برای تقویت استعداد

فروردین ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۶ ب.ظ

ایده های غیرمعمول ، انقلابی در آفرینش

فروردین ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۴ ق.ظ

هدف |بی هدفی قاتل انسانهاست!

فروردین ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۳ ب.ظ

۶ گام اساسی در مذاکرات کسب و کار

فروردین ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

مقدمه ای بر آموزش بازاریابی

فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۴۹ ب.ظ

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟