استراتژی در بازاریابی

پنج عامل اثر گذار برای استراتژی در بازاریابی

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person صابر خلیلی access_time دی ۱۵, ۱۳۹۵ remove_red_eye 184 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۵ دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله عوامل اثر گذار بر استراتژی در بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهیم. و می بینیم که برای انتخاب استراتژی در بازاریابی باید چه عواملی را بررسی کنیم. مقالات قبلی گفتیم به این موضوع پرداختیم که مزیت رقابتی باید به گونه ای باشد که مخاطبان ما بتوانند آن را به راحتی درک کنند. برای انتخاب استراتژی همواره باید این سوال را از خود بپرسم که

چرا مردم با وجود مخاطبان باید از ما خرید کنند؟؟؟

برای آنکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم باید عوامل تاثیرگذار بر استراتژی در بازاریابی را به درستی بشناسیم تا بتوانیم بهترین مزیت رقابتی را برای خود ایجاد کرده و به دنبال آن کسب و کار خود را متحول کنیم.

پنج عامل اثرگذار برای استراتژی در بازاریابی به شرح زیر است

استراتژی در بازاریابی
تازه واردها

همانطور که در مقاله قبلی به شما گفتم تازه واردها از اهمیت ویژه ای برخورداند. تازه واردها چیزی برای از دست دادن ندارند، بنابراین دست به هر ریسکی خواهند زد که شما به خاطر حفظ برند خود آن را انجام نخواهید داد. بنابراین تحلیل و بررسی تازه واردها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مدام آنان را دیدبانی کنیم. استراتژی هایی که برای ورود تازه واردها می توانیم استفاده کنیم، این است که در ابتدا ورود به یک صنعت را برای تازه واردها سخت کنیم، می توانیم پیکیج های قدرتمندی تولید که کنیم که تازه واردها از انجام آن عاجزند و یا آنقدر سطح خدمات خود را بالا ببریم که انجام آن از عهده تازه واردها خارج باشد.

با این روش می توانیم ورود به صنعت کسب و کار خود را کاهش دهیم. اضافه شدن قوانین دولتی از دیگر مواردی است که ورود تازه واردها را به کسب و کار ما کاهش می دهد. مثلا هرگاه شخصی بخواهد وارد بازار کاری شود باید مجوزهای لازم را دریافت کند و این کار پروسه ای چند ماهه را نیاز دارد و ما می توانیم از این فرصت استفاده کرده و به طور دقیق آنان را تجزیه و تحلیل کنیم.

جایگزین ها

پیدا کردن جایگزین ها از دیگر مواردی است که می تواند باعث شود که ما مزیت رقابتی خود را به طور کل عوض کنیم و استراتژی در بازاریابی خود را تغییر دهیم. همیشه دنبال جایگزینی برای محصولات خود باشید تا بتوانید به کسب درآمد خود ادامه دهید. تا چند سال قبل شرکت های نرم افزار فروشی از درآمدهای بالای چند ۱۰ میلیونی برخوردار بودند، اما اکنون درآمد آنان بسیار کاهش یافته است. دلیل این امر چیست؟؟؟؟ جایگزین ها، آمده اند و جای فروش نرم افزار را پرکرده است. امروزه مردم از اینترنت های پرسرعت استفاده کرده و یک نرم افزار را با سرعت بالا در عرض چند دقیقه دانلود کرده و دیگر نیازی نمی بینند که به شرکت ها مراجعه کنند. دانلود نرم افزار جایگزینی برای خرید نرم افزار بوده است.

بنابراین شرکتی که می خواهد در این عرصه رقابت باقی بماند باید در سال های گذشته به طراحی زدن سایتی برای دانلود نرم افزار فکر کرده باشد. همچنین همبرگر نیم پخته نیز کم کم دارد در داخل منازل جای باز می کند و مردم نمی خواهند که وقت خود را برای گذراندن در ساندویچی ها و فست فود ها هدر دهند. پس ما باید تا می توانیم جایگزین های مناسب را پیدا کرده و با اتخاذ استراتژی بازاریابی مناسب به کسب ثروت خود بیافزایم. همانطور که گفته شد مهمترین وظیفه مدیر پیدا کردن اهرم ها می باشد. پس باید بسیار فکر کرده تا بتواند با خلق ایدهای نو برای شرکت خود مزیت رقابتی ایجاد کند.

تامین کنندگان

عامل دیگری که در انتخاب استراتژی های بازاریابی ما بسیار اثر گذار می باشند، تامین کنندگان می باشند. باید مدام به فکر توسعه تامین کنندگان خود باشید. بزرگترین اشتباه یک شرکت این است که به طور دائم با یک تامین کننده کار می کند، این امر موجب می شود که وقتی تامین کننده ای با مشکل مواجه شد، کسب و کار شما نیز با مشکل مواجه شود.

هیچگاه خود را به یک تامین کننده امیدوار نباشید. مدام تمامی تامین کنندگان را زیر نظر داشته باشید و این باور را در تامین کننده خود ایجاد کنید که شما از اینکه از تامین کننده دیگری خرید کنید زیاد است. هرچه تامین کننده شما بیشتر باشد قدرت شما نیز بیشتر خواهد بود و می توانید تخفیف های خوبی بگیرید. اگر شما بتوانید هزینه تهیه مواد اولیه خود را تا ۱۰ درصد سالیانه کاهش دهید و آن را برای تبلیغات محیطی خود خرج کنید، فروش شما به طور چشم گیری افزایش خواهد یافت.

خریدارها

عامل بعدی اثرگذار انتخاب استراتژی در مدیریت خریدارها می باشد. مدیریت بازاریابی سازمان مدام باید خریدار ها را زیر نظر داشته باشد تا بتواند سهم بیشتر از بازار را برای خود اختصاص دهد. گاهی شما از نیچ مارکتینگ استفاده می کنید، و به صورت لاکچری می خواهید فعالیت کنید که این بازار خریدارهای خاص خود را دارد و گاهی شما می خواهید سهم حداکثری بازار را در اختیار داشته باشید که باید به تمامی خریدارها توجه کنید. بنابراین تامین نیاز خریدارها از دیگر مواردی است که روی مزیت رقابتی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رقیبان

رقیبان نیز برای انتخاب نوع استراتژی در بازاریابی شما بسیار تاثیر گذار خواهند بود. دیدبانی رقیبان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید مدام رقیبان را زیر نظر داشته باشید، از محصولات آنان و خدمات آنان با خبر باشید تا بتوانید حرکت بعدی آنان را به درستی پیش بینی کنید. از دیدگاه بنده کسب و کار مثل بازی شطرنج میمونه اگه بتونید با دقت تمام حرکت کنید با تحلیل درست رقیبان خود را زیر نظر داشته باشید، آنگاه خواهید توانست آنان را به سمتی که دلخواه شماست به حرکت درآورید. اما لازمه ی اینکار اعتماد به نفس بالا، هوش مالی و در کل آشنایی کامل با کسب و کار خود می باشد.

کسب و کار چابک

شما باید سازمان خود را به یک کسب و کار چابک تبدیل کنید. کسب و کار های چابک به سرعت در مقابل تغییرات واکنش نشان می دهند. توضیحی که راجب کسب و کارهای چابک به شما می دهم این است که باید با انگیزش در سازمان بتوانید همه را در سازمان خود شریک کنید، همه اجازه اظهارنظر داشته باشند و با اینکار می توانید به سرعت در مقابل تغییرات از خود واکنش نشان دهید.

نتیجه گیری

شما به عنوان مدیر سازمان باید بدانید که رقیبان تنها عامل تاثیر گذاری روی کسب و کار شما نمی باشند. باید برای اینکه بتوانید بهترین استراتژی کسب و کار خود را بچینید و مزیت رقابتی خود را مطرح کنید باید تمام موارد بالا را زیر نظر داشته باشید، این پنج عامل یعنی تازه واردها، تامین کنندگان، جایگزین ها، خریداران و رقیبان همه ی آنها می توانند به طور کلی کسب و ما را تغییر دهند.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، ویپ

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
تیر ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

موفقیت در مذاکره چگونه حاصل می شود؟

تیر ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

هوش مالی

تیر ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

خرید دین راهکار برای تامین نقدینگی و نکات هوش مالی

تیر ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۴۲ ب.ظ

۱۳ مرحله طلایی رشد کسب و کار

تیر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۱۶ ب.ظ

همکاری در فروش چگونه باعث کسب ثروت می شود؟

تیر ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۳ ب.ظ

زمان را به سلطه خود در بیاور

تیر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۴ ب.ظ

۷ توصیه مالی برای جوانان ۳۰ ساله

تیر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

کسب و کار جوراب بافی

تیر ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۲۰ ب.ظ

درباره شغل اول میلیاردرها چه می دانید؟

تیر ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۲۷ ب.ظ

پرورش اعتماد به نفس در جهان کسب و کار

تیر ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

تئوری عقابها (قسمت دوم)

تیر ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ب.ظ

تبلیغ چگونه با ذهن ما بازی میکند؟

تیر ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۶ ب.ظ

۹ قدم به سمت شروع کسب و کار

تیر ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۴ ب.ظ

برقراری ارتباط مؤثر با دیگران

تیر ۸, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۱ ب.ظ

ثروتمند نشدن ما چه دلایلی دارد؟

تیر ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۸ ب.ظ

کسب و کار و ازدواج

ساعت ۲:۰۱ ب.ظ

تئوری عقاب ها (قسمت اول)

تیر ۴, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۳۱ ب.ظ

چگونه یک میلیاردر باشیم

تیر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

استرس شروع کسب و کار

تیر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

انضباط فردی

خرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۴۳ ب.ظ

اشتباهات یک مدیر

خرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند(قسمت سوم)

خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

۵ راهکار طلایی در فرآیند هدف گذاری

خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

سوالات هوش مالی (ویژه شرکت کنندگان دوره)

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند (قسمت دوم)