نکاتی باید در انتخاب نام برند رعایت کنیم

در: آموزش برندینگ | در تاریخ: ۲۳ مهر ۹۵
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۲ دقیقه می باشد

مقدمه

انتخاب نام برند یکی از مسائل اساسی است که باید به آن توجه نمود زیرا تداعیات ذهنی قدرتمندی را در خصوص محصول ارائه می کند. نام تجاری باید  اصل و واقعی ، الهام بخش کارکنان، مرتبط با مصرف کننده باشد و بتواند با آن صریحا ارتباط برقرار نماید.

برای تملک ذهن مصرف کننده و به منظور تثبیت نام تجاری باید به کوششی وصف ناپذیر پرداخت. نام تجاری بهتر است کوتاه، ساده و مختصر باشد تا در نقل شفاهی راحت‌تر بیان شود زیرا تاثیر نقل شفاهی در تثبیت آن بسیار بیشتر از نقل کتبی است. وقتی مایلید یک نام تجاری خلق کنید سعی کنید واژه‌ای را از محصول خود تثبیت کنید که به هیچ شرکت و سازمانی تعلق ندارد.

 

ویژگی های اصلی جهت انتخاب نام برند موفق!

 

  • مختصر و مفید

  • بیانگر امتیازات محصول

  • راحتی در تلفظ

  • متمایز

  • قابل نگارش به سایر زبانها

  • قانونی و قابل ثبت

نام برند

نتیجه گیری

نام­ برند موفق باید  ساده باشد، به راحتی تلفظ و نگارش شود، آشنا و با مفهوم باشد، متفاوت و منحصر­به ­فرد بوده و میزان آگاهی برند را در ذهن مصرف کننده تا حد زیادی افزایش دهد. راحتی تلفظ و نگارش و سادگی نام، میزان زحمت مصرف کننده را برای درک و ارزیابی برند در ذهن کاهش می­دهد. نام­های کوتاه اغلب به راحتی به یاد آورده می­شوند، زیرا به سادگی در ذهن فرد رمزگشایی و ذخیره می­شوند. بازاریابان برای افزایش میزان تبلیغات دهان به دهان با هدف ایجاد پیوند­های قوی در حافظه ­ی مشتری باید تلاش کنند تا نام برند را به نوعی طراحی کنند که از تلفظ ساده­ای برخوردار باشد، همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که ممکن است مصرف­ کنندگان برای گریز از شرمندگی ناشی از تلفظ نادرست نام برند، به طور کلی از آن­ها بپرهیزند و این اتقاق بدی برای یک برند است. برندهایی که تلفظ نامشان دشوار است، چالش بزرگی پیش روی خود دارند تا شیوه­ ی تلفظ درست نام خود را به مصرف کنندگان بیاموزند و آن­ها را نسبت به ذکر و به خاطرسپاری نام برندشان تشویق کنند.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

این مطلب را حتما بخوانید :  مهمترین ویژگی های یک برند موفق

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، برندینگ در ایران

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

با عرض پوزش تصویر با مشکل مواجه است

شما میتوانید این مقاله را در شبکه های اجتماعی زیر به اشتراک بذارید:

دیدگاه ها

هنوز هیچکس برای این نوشته دیدگاه نگذاشته است. اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارید.
هنوز دیدگاهی نوشته نشده است. شما اولین نفر باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram