بازاریابی با ایمیل

بازاریابی با ایمیل ترفندهای بنفش

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person محمد محمدی access_time دی ۱۸, ۱۳۹۵ remove_red_eye 222 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۵ دقیقه می باشد

مقدمه

بازاریابی با ایمیل یکی از قدیمی ترین روش های مدرن بازاریابی می باشد. بازاریابی با ایمیل درست است که قدیمی می باشد ولی هنوز سهم خود را از بازاریابی دارد. در این مقاله قصد داریم نکته هایی بنفش از بازاریابی با ایمیل برای شما بگوییم که شما را در بهبود استفاده از بازاریابی با ایمیل در کسب و کار شما کمک خواهد کرد. از آنجایی که یاهو میل جزو اولین ایمیل ها بوده و رنگ آن نیز، بنفش می باشد اسم این نکته ها را ترفندهای بنفش گذاشته ایم.

به ارسال ایمیل به مشتریان قدیمی، در حال حاضر و آینده، بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ گفته می شود. بازاریابی با ایمیل می تواند به قصد مشتری مداری، معرفی خدمات یا محصولات به مشتری های قدیمی و جدید، بازاریابی و فروش، پیدا کردن مشتری احتمالی و… انجام شود. در بازاریابی با ایمیل، شما یک پنل، مثل بازاریابی پیامکی و فاکس مارکتینگ دارین که از آن طریق می توانید ایمیل ها را ارسال کنید.

چرا بازاریابی با ایمیل ضروری است؟

۱٫ ارزان بودن

۲٫ استفاده سریع و آسان

۳٫ ارتباط دو طرفه بین مشتری و فروشنده

۴٫ گسترش وسیع

۵٫ بهبود دید مناسب نسبت به مشتریان

 

ویژگی های پنل بازاریابی با ایمیل

۱٫ ارسال پیام به اینباکس

۲٫ تست اسپم محتوای شما

۳٫ قابلیت طراحی انعطاف پذیر برای پلن های مختلف

۴٫ ارائه گزارش از ایمیل های فرستاده شده

۵٫ قابلیت تغییر اسم ارسال کننده

۶٫ مانیتورینگ مدرن و پیشرفته پس از ارسال

۷٫ امکان طراحی برای ایمیل

۸٫ رایگان بودن پنل (در صورت خرید از شرکتی معتبر)

۹٫ نا محدود بودن زمان پنل

۱۰٫ غیرفعال کردن حالت Spam کردن

 

چارچوب کلی قوانین مربوط به سرویس بازاریابی با ایمیل

۱٫ رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران

۲٫ عدم استفاده از محتواهای مبتذل، فروش وی پی ان، یا هر چیزی که مجوز فروش ندارد و غیرقانونی محسوب می شود

۳٫ لیست دریافت کننده ها نباید خریداری شود

۴٫ در پایین ایمیل ها حتما باید گزینه لغو عضویت باشد

۵٫ تعداد ایمیل های بی اعتبار بیشتر از ۵ درصد نباشد. تعداد ایمیل هایی که اسپم گزارش می شوند بیشتر از ۰٫۱ درصد نباشد

۶٫ نرخ باز کردن ایمیل های ارسال شده کمتر از ۵ درصد نباشد

 

از کجا ایمیل جمع کنیم؟

۱٫ اشتراک خبرنامه (بوسیله پاپ آپ)

۲٫ اعضای ثبت نامی سایت

۳٫ نمایشگاه ها، سمینار ها و رویداد های مهم

۴٫ مشتری های قدیمی و جدید

۵٫ اطلاعات اولین خرید مشتریان

۶٫ فاکتور ها

۷٫ فستیوال ها و مراسم

۸٫ دوره هایی که خودمان برگزار می کنیم

 

در ایمیل می خواهید مشتری چه چیزهایی را در مورد محصول یا خدمات شما بداند

تقریبا ۷۰ درصد از ایمیل های ارسال شده دارای محتوای آموزشی و ۳۰ درصد آن مربوط به، معرفی محصول یا خدمات می باشد.

محتوای شما هر چه که می خواهد باشد ولی در نهایت باید به مخاطب هدف رسیده و نظرش را جلب کند.

در مورد نیازهای مخاطبان هدف خود، سوالاتی بپرسید و به آن ها جواب دهید.

برطرف کردن جواب سوالات، می تواند قسمتی از همان محتواهایی با مشخصات خاص باشد که مناسب آن ها می باشد.

در ایمیل باید پیشنهاد ویژه ای وجود داشته باشد تا مخاطب را جذب کند.

 

 

بازاریابی با ایمیل

 

 

ترفندهای بنفش در بازاریابی با ایمیل

۱٫ رعایت بازه های مشخص برای ارسال

۲٫ کوتاه و مختصر بنویسید

۳٫ در هر ایمیل بر روی یک سوژه تمرکز کنید

۴٫ تعداد کاراکتر های عنوان بهتر است زیر ۵۰ کاراکتر باشد

۵٫ برای ابتدای عنوان از کلماتی مانند : بهترین، چگونه، آیا و چطور استفاده کنید. برای آخر عنوان می توانید از کلماتی مثل : فقط برای شما، مخصوص به شما، برای شما و ویژه شما استفاده کنید. عنوان می تواند بصورت سوالی نیز باشد.

۶٫ از اعداد و درصد های غیر رند می توانید در عنوان استفاده کنید

۷٫ یک قالب زیبا، مناسب با متن و محتوایی که در ایمیل می باشد در نظر بگیرید

۸٫ هر چند وقت یکبار لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید در غیر اینصورت ایمیل های شما را اسپم تلقی می کنند

* ۲۳ درصد از ایمیل های ارسالی معمولا در ساعات اولیه ارسال، باز می شوند

۹٫ در ایمیل خود حتما یک پیشنهاد ویژه داشته باشید. تا در ایمیل شما سود و منفعتی وجود نداشته باشد، ایمیل شما نتیجه ای نخواهد داشت.

 

اشتباهات معمول در بازاریابی با ایمیل

۱٫ عدم داشتن عنوان جذاب

۲٫ در داخل ایمیل محتوای مناسبی وجود نداشته باشد

۳٫ مقدمه نوشته شود : در ایمیل جای داستان نوشتن نیست. سر اصل مطلب بروید و جملات کوتاه و واضح بنویسید

۴٫ کل اطلاعات را یکجا دادن : اگر کل اطلاعات را کامل بدهید، خواننده گیج و خسته می شود و از خواندن ادامه متن منصرف می شود

۵٫ کل ایمیل عکس باشد : این موضوع باعث می شود تا ایمیل اسپم محسوب شود و مسدود شود

۶٫ نداشتن گزینه ای برای خرید : اگر در ایمیل اقدام به فروش محصولی می کنید حتما گزینه ای برای خرید در آن برای خرید قرار دهید. بدین ترتیب احتمال خرید را افزایش می دهید

۷٫ نوشتن شماره حساب : این باعث می شود تا فرد احساس خوبی نداشته باشد زیرا به او به چشم پول نگاه می شود. برای مشتری بهتر است در نقش مشاور باشیم

۸٫ گذاشتن عکس های بیش از اندازه با کیفیت : این باعث می شود تا حجم ایمیل شما بالا رود و مدت زمان ارسال آن بیشتر شود

 

چگونه احتمال اسپم شدن را کم کنیم

۱٫ از ایمیل سرور شرکتی و معتبر استفاده کنیم ( IP Address )

۲٫ لینک داخل ایمیل با آدرس فرستنده، هماهنگی داشته باشد

۳٫ امکان حذف شدن از فهرست Unsubscrible

۴٫ از عکس های با حجم زیاد استفاده نکنیم. اگر حجم عکس ها تا ۳۰kb باشد، اسپم محسوب نمی شود.

برای جلوگیری از این موضوع می توانیم لینک عکس را در ایمیل قرار دهیم تا به صفحه محتوایی در سایت معرفی محصول، یا سایت آپلودی منتقل شود.

۵٫ از رنگ های زیاد در ایمیل استفاده نکنیم. رنگ های جیغ یا رنگ هایی که خیلی تو چشم می زنند، احتمال اسپم شدن دارند. مثلا قرمز جیغ

۶٫ کل متن و محتوای داخل ایمیل، عکس نباشد. این موضوع باعث می شود تا ایمیل، اسپم محسوب شود

 

نتیجه گیری

۱٫ درست است که بازاریابی با  ایمیل از روش های قدیمی بازاریابی می باشد ولی مثل روش های دیگر بازاریابی و تبلیغات سهمی در بازار دارد. مثل : بازاریابی با تلگرام، تبلیغات در اینستاگرام، تراکت طلایی و…

۲٫ پنل بازاریابی با ایمیل، قابلیت بازطراحی دارد. از این قابلیت نسبت به کسب و کار خود استفاده کنید.

۳٫ زمان ها و روز های استفاده از بازاریابی با ایمیل را در نظر بگیرید. با توجه به مخاطب هدف شما، می تواند متفاوت باشد.

۴٫ بازاریابی با ایمیل تنها یکی از روش های بازاریابی و تبلیغات شما می باشد.

از روش های دیگر با توجه به کسب و کار خود غافل نشوید. مثل : تبلیغات محیطی، تبلیغات بنری، تبلیغات اینترنتی و… . این کار باعث می شود تا بین شما و مخاطبین شما، ارتباط موثر برقرار شود.

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله بازاریابی با ایمیل ترفندهای بنفش برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود PDF

 

بازاریابی با ایمیل مارکتینگ

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
تیر ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

موفقیت در مذاکره چگونه حاصل می شود؟

تیر ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

هوش مالی

تیر ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

خرید دین راهکار برای تامین نقدینگی و نکات هوش مالی

تیر ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۴۲ ب.ظ

۱۳ مرحله طلایی رشد کسب و کار

تیر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۱۶ ب.ظ

همکاری در فروش چگونه باعث کسب ثروت می شود؟

تیر ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۳ ب.ظ

زمان را به سلطه خود در بیاور

تیر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۴ ب.ظ

۷ توصیه مالی برای جوانان ۳۰ ساله

تیر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

کسب و کار جوراب بافی

تیر ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۲۰ ب.ظ

درباره شغل اول میلیاردرها چه می دانید؟

تیر ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۲۷ ب.ظ

پرورش اعتماد به نفس در جهان کسب و کار

تیر ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

تئوری عقابها (قسمت دوم)

تیر ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ب.ظ

تبلیغ چگونه با ذهن ما بازی میکند؟

تیر ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۶ ب.ظ

۹ قدم به سمت شروع کسب و کار

تیر ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۴ ب.ظ

برقراری ارتباط مؤثر با دیگران

تیر ۸, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۱ ب.ظ

ثروتمند نشدن ما چه دلایلی دارد؟

تیر ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۸ ب.ظ

کسب و کار و ازدواج

ساعت ۲:۰۱ ب.ظ

تئوری عقاب ها (قسمت اول)

تیر ۴, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۳۱ ب.ظ

چگونه یک میلیاردر باشیم

تیر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

استرس شروع کسب و کار

تیر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

انضباط فردی

خرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۴۳ ب.ظ

اشتباهات یک مدیر

خرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند(قسمت سوم)

خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

۵ راهکار طلایی در فرآیند هدف گذاری

خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

سوالات هوش مالی (ویژه شرکت کنندگان دوره)

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند (قسمت دوم)