با عرض پوزش تصویر مقاله قانون هشتاد / بیست مدیریت به درستی بارگذاری نشده است

قانون هشتاد / بیست مدیریت

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person صابر خلیلی access_time آبان ۹, ۱۳۹۵ remove_red_eye 193 مشاهده comment بدون دیدگاه

قانون هشتاد / بیست مدیریت

طبق قانون هشتاد / بیست مدیریت پارتو بیان می دارد که هشتاد درصد از نتایج هر عملی از بیست درصد علل آن به وجود می آید.
این اصل یک اصل زیربنایی در کسب و کار و مدیریت می باشد
در زمینه بازاریابی و فروش نیز همانگونه که قبلا گفته شد هشتاد درصد از سود شرکت از طریق بیست درصد از خریداران تامین می شود.
بنابراین با توجه به این قانون به این نتیجه خواهیم رسید که وقتی می توانیم با حداقل تلاش به بیشترین سود ممکن دست یابیم

بنابراین باید بیشتر تمرکز خود را روی آن بیست درصد متمرکز کنیم تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.
در عرصه مدیریت نیز مدیران باید توجه داشته باشند که عوامل موفقیت را شناسایی کنند.

بجای آنکه تمام وقت و انرژی خود را برای رسیدگی به همه کارها اختصاص دهند

خود آن بیست درصد مهم را مورد بررسی قرار دهند

مسائل ابتدایی تر و به اصطلاح آن هشتاد درصد غیر ضروری را به مدیران ارشد واگذار کنند.
در یک سازمان در تمام زمینه های مدیریتی آن این قانون قابل تعمیم است.

مدیریت بازاریابی

بر اساس قانون هشتاد / بیست مدیران بازاریابی می بایست بدانند که بیست در صد از مشتریان شرکت هشتاد درصد از سود شرکت را رقم می زنند.

بنابراین در شناسایی مشتری باید تیم بازاریابی دقت لازم را داشته باشد.

مدیریت فروش

مدیران فروش می بایست در شناسایی منطقه اولویت فروش باید بدانند که هشتاد درصد از بازار شرکت را فقط بیست در صد از مشتریان تشکیل می دهند.

بنابراین باید در اتخاذ منطقه فروش خود دقت کنند که شناسایی بازار اشتباه نتایج زیانباری برای شرکت خواهد داشت.

مدیریت تولید

مدیریت تولید باید بداند که کل سود تشکیل دهنده شرکت را فقط بیست در صد از محصولات خط تولید تشکیل داده و می بایست در اتخاذ محصول جهت تولید حساسیت لازم را داشته باشد.

مدیریت زمان

در مدیریت زمان باید توجه داشته باشیم که هشتاد درصد کارهای ما از کارهایی تشکیل شده که دارای اولویت کم تری می باشد .

بنابراین در برنامه ریزی روزانه و حتی هفتگی خود باید با دقت بررسی کنیم

بیشترین زمان ممکن را به آن دسته از کارهایی اختصاص دهیم که بیست درصد مهم را تشکیل می دهند

مدیریت ذهن

در بخش مدیریت ذهن باید بدانیم که بیست درصد ذهن ما را حافظه بلند مدت ما را تشکیل می دهد

که می تواند مطالب خوب و حیاتی را در خود حفظ می کند.

در مقابل هشتاد در صد آن به حافظه کوتاه مدت اختصاص می یابد و به زودی از ذهن ما پاک خواهند شد

بنابراین کاری که باید اینجا انجام دهیم این است :

مطالبی را که به آنها نیاز داریم و برای ما حیاتی و مهم هستند را به ذهن بلند مدت خود منتقل کنیم و مانع از دست رفتن آن اطلاعات گردیم

مدیریت ریسک

در بحث مدیریت ریسک باید بدانیم که تنها بیست درصد از ریسک هایی که به جان می خریم می توانند آینده ما را دگرگون کنند.

بهترین راه این است که ما خود را به صفت های مورد نیاز برای انجام ریسک موفق مزین کرده باشیم

تا بتوانیم در شرایط ریسک احتمال شکست را از خود کم کنیم

مدیریت تصمیم گیری

تنها بیست در صد از تصمیمات ما می تواند نقطه پرتاب ما را شکل بدهد و هشتاد درصد از زندگی ما را متحول کنند.

بنابراین باید در طول مدت با برنامه ریزی که انجام داده ایم خود را برای لحظات حساس آماده کرده باشیم

تا وقتی به سراغ ما می آیند بهترین تصمیم را در اجرای آنان اتخاذ کنیم.

مدیریت بحران

تنها بیست درصد از افراد درشرایط بحرانی به درستی عمل می کنند و هشتاد درصد افراد هنگام مواجهه با بحران گیج و سردرگم می شوند.

بنابراین باید بتوانیم اهداف را به درستی شناسایی کرده و برنامه ریزی کرده و شرایط بحرانی و نحوه مواجهه با آن را نیز پیش بینی کرده باشیم

تا بتوانیم به درستی در مواقع بحرانی تصیمیم گیری کنیم

در انتها یادآور می شوم که قانون هشتاد/ بیست پارتو در تمامی زمینه های زندگی ما قابل تعمیم است.

بنابراین ما باید بتوانیم سطح آگاهی خود را به قدری بالا ببریم

تا بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که هشتاد در صد از نتایج موفقیت آمیز زندگی خود را رقم بزنیم.

گروه آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، افزایش فروش

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

12 − 12 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

کسب و کار تولید لیوان کاغذی

اسفند ۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

ویدیو وال ها ، یک دیوار تبلیغاتی

اسفند ۶, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

ایده هایی ناب برای شروع به کار

اسفند ۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۰ ب.ظ

تبلیغات در توالت های عمومی ، تبلیغاتی خنده دار

ساعت ۹:۲۶ ق.ظ

۱۰ ایده خیلی خوب برای استارت اولیه

اسفند ۳, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۵۶ ب.ظ

درِگوشی از تبلیغات کلیکی

اسفند ۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۱۴ ب.ظ

تابلوهای دیجیتالی تبلیغاتی ، ریش و قیچی دست خودتان

اسفند ۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۰۹ ب.ظ

با تبلیغات در سینما ، روی پرده بروید

ساعت ۱۲:۵۰ ب.ظ

پیش بینی آینده املاک (ماهان تیموری – حقیقت طلب)

ساعت ۹:۳۶ ق.ظ

کسب و کار خلبانی

بهمن ۳۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۵۱ ب.ظ

تبلیغات موبایلی ، با مشتری حرف بزنید

بهمن ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۵۴ ب.ظ

ایده یابی برای هرکسی ممکن است

ساعت ۱۲:۳۹ ب.ظ

آشنایی با روانشناسی مذاکره چاشنی پولسازی در بازاریابی

بهمن ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۲ ب.ظ

بازاریابی با پادکست ، راحت شیپور بزنید

بهمن ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۰۰ ب.ظ

بازاریابی شبکه های اجتماعی ، شاخه دار شوید

بهمن ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۴ ب.ظ

با تبلیغات در مجلات ، اسکناس ها را ورق بزنید

بهمن ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۵:۲۳ ب.ظ

کار افرینی فقط با یک ایده شروع می شود

بهمن ۲۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۴ ب.ظ

آیا از اسرار یواشکی کارت ویزیت حرفه ای چیزی میدانید؟؟؟

ساعت ۲:۱۲ ب.ظ

کسب و کار CD و DVD

ساعت ۱۰:۰۹ ق.ظ

پاسخ به چالش صد میلیونی هوش مالی در املاک

بهمن ۲۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۱۷ ب.ظ

تبلیغات با همایش ، رزمایش برتری

بهمن ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۹:۴۳ ب.ظ

کسب ثروت با ایده پردازی خلاقانه

بهمن ۲۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۱۱ ب.ظ

قرعه کشی و اهدای جوایز ، خود را به صدر برسانید

بهمن ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

بازاریابی با تلفن ، صدای مشتری را از نزدیک بشنوید

بهمن ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۵ ب.ظ

بازاریابی چریکی ، مشتری را شگفت زده کنید