با عرض پوزش تصویر مقاله قانون هشتاد / بیست مدیریت به درستی بارگذاری نشده است

قانون هشتاد / بیست مدیریت

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person صابر خلیلی access_time آبان ۹, ۱۳۹۵ remove_red_eye 241 مشاهده comment بدون دیدگاه

قانون هشتاد / بیست مدیریت

طبق قانون هشتاد / بیست مدیریت پارتو بیان می دارد که هشتاد درصد از نتایج هر عملی از بیست درصد علل آن به وجود می آید.
این اصل یک اصل زیربنایی در کسب و کار و مدیریت می باشد
در زمینه بازاریابی و فروش نیز همانگونه که قبلا گفته شد هشتاد درصد از سود شرکت از طریق بیست درصد از خریداران تامین می شود.
بنابراین با توجه به این قانون به این نتیجه خواهیم رسید که وقتی می توانیم با حداقل تلاش به بیشترین سود ممکن دست یابیم

بنابراین باید بیشتر تمرکز خود را روی آن بیست درصد متمرکز کنیم تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.
در عرصه مدیریت نیز مدیران باید توجه داشته باشند که عوامل موفقیت را شناسایی کنند.

بجای آنکه تمام وقت و انرژی خود را برای رسیدگی به همه کارها اختصاص دهند

خود آن بیست درصد مهم را مورد بررسی قرار دهند

مسائل ابتدایی تر و به اصطلاح آن هشتاد درصد غیر ضروری را به مدیران ارشد واگذار کنند.
در یک سازمان در تمام زمینه های مدیریتی آن این قانون قابل تعمیم است.

مدیریت بازاریابی

بر اساس قانون هشتاد / بیست مدیران بازاریابی می بایست بدانند که بیست در صد از مشتریان شرکت هشتاد درصد از سود شرکت را رقم می زنند.

بنابراین در شناسایی مشتری باید تیم بازاریابی دقت لازم را داشته باشد.

مدیریت فروش

مدیران فروش می بایست در شناسایی منطقه اولویت فروش باید بدانند که هشتاد درصد از بازار شرکت را فقط بیست در صد از مشتریان تشکیل می دهند.

بنابراین باید در اتخاذ منطقه فروش خود دقت کنند که شناسایی بازار اشتباه نتایج زیانباری برای شرکت خواهد داشت.

مدیریت تولید

مدیریت تولید باید بداند که کل سود تشکیل دهنده شرکت را فقط بیست در صد از محصولات خط تولید تشکیل داده و می بایست در اتخاذ محصول جهت تولید حساسیت لازم را داشته باشد.

مدیریت زمان

در مدیریت زمان باید توجه داشته باشیم که هشتاد درصد کارهای ما از کارهایی تشکیل شده که دارای اولویت کم تری می باشد .

بنابراین در برنامه ریزی روزانه و حتی هفتگی خود باید با دقت بررسی کنیم

بیشترین زمان ممکن را به آن دسته از کارهایی اختصاص دهیم که بیست درصد مهم را تشکیل می دهند

مدیریت ذهن

در بخش مدیریت ذهن باید بدانیم که بیست درصد ذهن ما را حافظه بلند مدت ما را تشکیل می دهد

که می تواند مطالب خوب و حیاتی را در خود حفظ می کند.

در مقابل هشتاد در صد آن به حافظه کوتاه مدت اختصاص می یابد و به زودی از ذهن ما پاک خواهند شد

بنابراین کاری که باید اینجا انجام دهیم این است :

مطالبی را که به آنها نیاز داریم و برای ما حیاتی و مهم هستند را به ذهن بلند مدت خود منتقل کنیم و مانع از دست رفتن آن اطلاعات گردیم

مدیریت ریسک

در بحث مدیریت ریسک باید بدانیم که تنها بیست درصد از ریسک هایی که به جان می خریم می توانند آینده ما را دگرگون کنند.

بهترین راه این است که ما خود را به صفت های مورد نیاز برای انجام ریسک موفق مزین کرده باشیم

تا بتوانیم در شرایط ریسک احتمال شکست را از خود کم کنیم

مدیریت تصمیم گیری

تنها بیست در صد از تصمیمات ما می تواند نقطه پرتاب ما را شکل بدهد و هشتاد درصد از زندگی ما را متحول کنند.

بنابراین باید در طول مدت با برنامه ریزی که انجام داده ایم خود را برای لحظات حساس آماده کرده باشیم

تا وقتی به سراغ ما می آیند بهترین تصمیم را در اجرای آنان اتخاذ کنیم.

مدیریت بحران

تنها بیست درصد از افراد درشرایط بحرانی به درستی عمل می کنند و هشتاد درصد افراد هنگام مواجهه با بحران گیج و سردرگم می شوند.

بنابراین باید بتوانیم اهداف را به درستی شناسایی کرده و برنامه ریزی کرده و شرایط بحرانی و نحوه مواجهه با آن را نیز پیش بینی کرده باشیم

تا بتوانیم به درستی در مواقع بحرانی تصیمیم گیری کنیم

در انتها یادآور می شوم که قانون هشتاد/ بیست پارتو در تمامی زمینه های زندگی ما قابل تعمیم است.

بنابراین ما باید بتوانیم سطح آگاهی خود را به قدری بالا ببریم

تا بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که هشتاد در صد از نتایج موفقیت آمیز زندگی خود را رقم بزنیم.

گروه آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، افزایش فروش

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

19 − هشت =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۴۹ ب.ظ

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟

اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۸ ب.ظ

۴ مرحله برای نوشتن متن تبلیغاتی

اسفند ۱۵, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۶ ب.ظ

۴ روش برای تبلیغات محصولی مشابه در بازار

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

چگونه یک عنوان فوق العاده بنویسیم؟

ساعت ۹:۵۵ ق.ظ

کلیپ آموزشی هوش مالی

اسفند ۱۳, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۳۵ ب.ظ

۱۰ ایده خلاقانه برای فکرهای عاقلانه

اسفند ۱۲, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۱ ب.ظ

تبلیغات با نمایشگاه ، با غرفه پول پارو کنید

اسفند ۱۱, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

تبلیغات در هواپیما ، پرواز را تجربه کنید

اسفند ۱۰, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۰ ب.ظ

تبلیغات داخل اتوبوس ، دکوری حساس

اسفند ۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۸ ب.ظ

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس ، پیش به سوی مقصد

اسفند ۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۳۷ ب.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

کسب و کار تولید لیوان کاغذی

اسفند ۷, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۴۰ ب.ظ

ویدیو وال ها ، یک دیوار تبلیغاتی

اسفند ۶, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۰ ب.ظ

ایده هایی ناب برای شروع به کار