بازاریابی مستقیم در فروش

بازاریابی مستقیم در فروش با پیام تبلیغاتی مناسب

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person صابر خلیلی access_time دی ۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 185 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۵ دقیقه می باشد

مقدمه

رسانه، مخاطب و پیام مناسب سه عامل بازاریابی مستقیم در فروش می باشد. بازاریابی مستقیم در فروش کسب و کار ما را متحول می گرداند. همانطور که در مقاله بازاریابی مستقیم گفته شد استفاده از رسانه های مناسب بازاریابی تاثیر بسزایی در فروش کالا و خدمات یک سازمان دارد. از طرفی مدیریت بازاریابی سازمان باید دیدگاه خود را نسبت به انتخاب رسانه ها تغییر داده و بتواند از رسانه هایی استفاده کند که کمترین میزان هزینه و بیشترین میزان بازگشت سرمایه را به همراه دارد.

استفاده از رسانه های بازاریابی جدید نیازمند ایده های خلاقانه می باشد و ما باید خود را از قید و بند این تفکرات قدیمی رهایی بخشیم. در مقاله بازاریابی مستقیم فروش دومین پارامتر بازاریابی مستقیم یعنی مخاطبان پرداخته شد. که انتخاب مخاطب مناسب می تواند بیشترین بازدهی را برای ما به همراه داشته باشد. اصلاح نیچ مارکتینگ را توضیح دادیم که نیاز نیست ما تمامی بازار را در اختیار داشته باشیم و فقط کافیست مخاطبان خاص را پیدا کرده و تمرکز حواس خود را روی آنان قرار دهیم.

پیام های بازاریابی و نقش آن در بازاریابی مستقیم در فروش

در این مقاله سومین عامل بازاریابی مستقیم یعنی پیام های بازاریابی و نقشی که در کسب درآمد سازمان ایفا می کند مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین اجزای پیام بازرایابی رو مورد ببرسی قرار داده و میبینیم که برای داشتن بازخورد خوب ما باید به چه شکل عمل نماییم. بسیاری از فروش های کم شرکت ها علاوه بر انتخاب نامناسب رسانه ها و عدم شناسایی درست مخاطبین به نوع پیامی که ارسال می کند برمی گردد. بسیاری از سازمان ها نمی دانند که از چه پیامی نباید استفاده کنند و چگونه می توانند یک پیام مناسب را به مخاطبین منتقل کنند، و همین امر موجب می شود پیام های ضعیف، کپی شده و بی هویت به مخاطبان انتقال داده شود و هیچ بازخوردی جز از دست دادن سرمایه برای آنان نداشته باشد.

بنابراین لازم است که ما بتوانیم بهترین پیام را به مخاطبین خود منتقل کنیم تا بتوانیم بازگشت ثروت را به سازمان خود شاهد باشیم. بسیار مشاهده شده است که سازمان های خوبی با محصولات با کیفیت وجود دارند اما به دلیل نداشتن پیام بازاریابی درست و اصولی نمی توانند سهمی از بازار داشته باشند و نتیجه مطلوب را کسب نمی کنند. پس ما باید ابتدا اجزای پیام بازاریابی را به درستی بشناسیم و از آن در جهت رشد کسب و کار خود استفاده کنیم.

اجزای اصلی یک پیام بازاریابی خوب

پیشنهاد فروش منحصر به فرد
دعوت به اقدام
پیشنهاد ویژه
سیستم ارزیابی

چهار مورد بالا که به آن اشاره شد مهمترین اجزای یک پیام بازاریابی می باشد که مدیریت سازمان برای بازاریابی مستقیم از آن بهره می برد، و در هر پیام بازاریابی باید مورد توجه قرار گیرد.

بازاریابی مستقیم در فروش
پیشنهاد فروش منحصر به فرد

اولین نکته ای که در بازاریابی مستقیم در فروش به آن باید توجه داشته باشیم این است که چه چیزی باعث خاص بودن ما خواهد شد.؟ برای اینکار باید چند سوال را از خود بپرسم، چرا باید بین تمامی رقیبان ما را انتخاب کنند.؟؟ چرا باید از ما خرید کنند.؟؟؟ چرا باید با شرکت ما کار کنند درحالیکه بسیاری از شرکت ها همین خدمات و محصولات را ارائه می دهند.؟؟ و… اینها از جمله سوالاتی است که باید به آن توجه شود. و تمامی این سوالات تنها یک مفهوم را می خواهد به ما برگرداند که ما بفهمیم بزرگترین مشکل مشتریان چیست و باید پیام های خود را به گونه ای طراحی کنیم که سعی کنیم آن مشکل را مورد توجه قرار داده و سعی در برطرف کردن آن بکنیم.

مثالی که در اینجا می توانم برای شما بیاورم آژانس ها می باشند که می توانند پیشنهاد منحصر به فردی که داشته باشند این باشد، که اگر بیش از ۵ دقیقه تاخیر داشته باشیم هزینه ای از شما دریافت نمی شود. و برای رستوران هایی که پیک موتوری دارند نیز می توان بیان داشت که اگر بیش از ۲۰ دقیقه غذای خود را دریافت کردید دیگر نیاز نیست برای غذا وجهی را بپردازید. اینها از جمله پیام های منحصر به فردی می باشد که انجام آن توسط دیگران با ریسک بالایی همراه است و شما باید با سیستم سازی بتوانید آن را به طور درست و اصولی انجام دهید.

دعوت به اقدام

باید از مخاطب تبلیغ خود چیزهایی را به طور واضح درخواست کنیم. از مخاطب تبلیغ خود بخواهیم به ما ایمیل بدهند، تماس بگیرند و یا مثلا به سایت ما مراجعه کنند. این امر موجب می شود که ما اطلاعاتی را از مخاطبین در اختیار داشته باشیم و آنان را برای بازاریابی چند مرحله ای آماده کنیم. نباید ارتباط خود را به یک تماس با مخاطب معطوف کنیم و باید مدام مشتریان را از آخرین کارها و خدمات خود مطلع گردانیم. برقراری ارتباط موثر با استفاده از پیام های درست، مخاطبان را به مشتریان دائمی ما و ابزار بازاریابی ما تبدیل خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه

دادن پیشنهاد ویژه یکی دیگر از مهمترین ابزارهای پیام در بازاریابی مستقیم در فروش می باشد. در پیشنهاد ویژه باید به دو نکته توجه شود، مزیت و محدودیت. این بدین معنی است که پیشنهاد ویژه اگر مزیتی را مطرح می کند حتما باید داری محدودیت باشد. و هیچگاه محدودیت های خود را تغییر ندهید. حال سوالی پیش می آید که چرا ما باید از محدودیت ها استفاده کنیم.؟ زیرا اگر ما محدودیت در نظر نگیریم مشتریان آن را امری دائمی پنداشته و در مراجعه به شما تعلل کرده و هیچگاه به شما مراجعه نخواهند کرد. مثالی که برای شما در این بخش ارائه می دهم درصد تخفیف می باشد. البته درصد تخفیف بدترین نوع پیشنهاد ویژه می باشد اما میخواهم که بتوانید این بخش را به خوبی درک کنید.

به عنوان مثال ۳۰ درصد تخفیف تا پایان فلان روز. یعنی ما این تخفیف را فقط در این مدت زمان ارائه خواهیم داد. پس مشتریان ترغیب می شوند که هرچه سریعتر به ما مراجعه کنند. بهتر است که پیشنهاد ویژه شما دادن کاتالوگ رایگان و یا هدیه ای در ازای میزانی خرید به مشتریان باشد.

سیستم ارزیابی عملکرد

در مقاله سیستم ارزیابی عملکرد به طور دقیق به این امر پرداخته شده است. هر کاری بدون ارزیابی هیچ ارزشی نخواهد داشت. هدف از استفاده از سیستم ارزیابی عملکرد در این بخش این است که بفهمیم چند نفر از طریق این رسانه به ما مراجعه کرده اند. باید بازخورد پیام های خود را بسنجیم و ببینیم که در هر قشری چه نوع پیامی بیشترین بازخورد را دارد تا بتوانیم به طور تخصصی به مخاطبین خود بپردازیم. و بیشترین بازخورد و بازگشت سرمایه را داشته باشیم. سیستم ارزیابی عملکرد به دعوت به اقدام ما بر میگردد که باید حتما از مخاطبین بخواهیم که اینکار را انجام دهند و یا پیشنهاداتی را ارائه دهند. هرچه ما بازخورد دقیق تری از رسانه ها و پیام های خود داشته باشیم ، می توانیم هدف خود را به طور دقیق تر شناسایی کرده و نتایج بهتری را دریافت کنیم.

نتیجه گیری

استفاده از پیام های مناسب تبلیغاتی موجب می شود که ما بتوانیم بهترین بازخورد را داشته باشیم، تا بتوانیم به راحتی پیام خود را به مخاطبان خود انتقال داده و موجب کسب ثروت بیشتری برای کسب و کار خود شویم. اگر ما نتوانیم پیام های خود را به درستی به مخاطبان خود انتقال دهیم، بازاریابی مستقیم در فروش موفقی نخواهیم داشت و نمی توانیم از آن به عنوان راه های کسب درآمد سازمان خود استفاده کنیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، سیستم سازی

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

5 × 1 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
تیر ۴, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۳۱ ب.ظ

چگونه یک میلیاردر باشیم

تیر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۲۷ ب.ظ

استرس شروع کسب و کار

تیر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۰ ب.ظ

انضباط فردی

خرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۴۳ ب.ظ

۱۶ مورد از اشتباهات یک مدیر

خرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند(قسمت سوم)

خرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

۵ راهکار طلایی در فرآیند هدف گذاری

خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۸ ق.ظ

سوالات هوش مالی (ویژه شرکت کنندگان دوره)

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

چرا ثروتمندان هرروز ثروتمندتر و فقیران هرروز فقیرتر میشوند (قسمت دوم)

خرداد ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۱۳ ب.ظ

چرا هرروز ثروتمندان ثروتمندتر میشن و فقیران فقیرتر میشن

خرداد ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۶ ق.ظ

ماری جوانا بزرگترین سم در بین جوانان

خرداد ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۵۲ ب.ظ

چگونه درعرض سه سال میلیاردر شدم (جلسه سوم)

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت اول)

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

کتاب نصفه نیمه های ثروتمند

ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع!

ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

کتاب متخصص شغلتان شوید

ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

کتاب تاثیر دعا و خیر خواهی در کسب ثروت و آرامش

ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

کتاب مهارت درخواست کردن

ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

کتاب زندگیت رو چرخ خودت میچرخه یا دیگران ؟!

ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

کتاب راز یک میلیون دلاری من

ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

کتاب پرواز با عقاب ها

ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

رمز گشایی از علل بیکاری ناهوشیاریان مالی

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

چرا مرغ همسایه غازه

اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

کسب و کار سخنرانی