بازاریابی مستقیم فروش
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۵ دقیقه می باشد

مقدمه

سه عامل بازاریابی مستقیم فروش مخاطبان و رسانه ها و پیام مناسب می باشد. امروز دو عامل دیگر بازاریابی مستقیم فروش را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

در مقاله قبلی بازاریابی مستقیم به مهمترین عنصر بازاریابی مستقیم یعنی رسانه ها پرداخته شد و اهمیت آن را شرح دادیم و گفتیم چگونه باید از رسانه ها در جهت افزایش فروش خود استفاده کنیم. همچنین بررسی کردیم که رسانه های بازاریابی را باید در طرحی نو مورد بررسی قرار دهیم. از هر چیزی برای بازاریابی می توان بیشترین بهره مندی را کسب کرد. حال می خواهیم عامل دیگر یعنی مخاطبان را مورد بررسی قرار دهیم.

مخاطبان عامل دیگر بازاریابی مستقیم فروش

فقط در اینجا توضیحی که دوباره می دهم این است که بازاریابی مستقیم یعنی رساندن پیام مناسب از طریق رسانه مناسب به مخاطب مناسب که ما در مقاله قبلی بازاریابی مستقیم رسانه را به طور مفصل توضیح دادیم حال به عامل دیگر یعنی مخاطبان می پردازیم.

مخاطبان

هرچه مخاطبان ما خاص تر باشند فروش ما بیشتر خواهد بود. قانون هشتاد بیست پارتو بیان می کنه که هشتاد درصد کل فروش کسب و کار سازمان ما را تنها بیست درصد از مشتریان ما تشکیل می دهند. انتخاب مخاطب مناسب خیلی مشکل نیست ولی باید در آن حداکثر دقت را به کار برد. توجه داشته باشید شما نمی توانید پیام بازاریابی بنویسید که برای همه جذاب باشد و همچنین نمی توانید محصولاتی را تولید کنید که مورد رضایت همه واقع شود. بنابراین باید با خاص بودن محصول خود حس خوب را به مخاطبان خود منتقل کنیم.

بنابراین تا می توانیم مخاطبان خود را خاص انتخاب کنیم، این اصطلاح که به آن بازاریابی کناره (niche marketing) می گویند، به این موضوع می پردازد که ما باید حوزه خاصی از بازار را انتخاب کنیم. هر چه روی این بازار تمرکز حواس خود را بیشتر کنیم مخاطبان خاص تر و در نتیجه ثروت بیشتری بدست خواهیم آورد.

بازاریابی مستقیم فروش
نکاتی پیرامون انتخاب مخاطبان در بازاریابی مستقیم فروش

حذف مشتریان دردسر ساز

وقت خود را برای مشتریان دردسر ساز تلف نکنید، تمامی وقت خود را به آن بیست درصد از مشتریان خود اختصاص دهیم که موجب کسب درآمد فوق العاده سازمان می شوند. قانون هشتاد بیست را جدی بگیرید. همیشه این افراد تاثیرگذارترین افراد در بازار هستند و بقیه به گونه ای سیاه لشکر محسوب می شنود. همچنین می توانید این مشتریان را به سمت رقبای خود هدایت کنید. شما می توانید با این جمله که ما این محصول را نداریم و می توانید آن را از فلان جا تهیه کنید، علاوه بر اینکه درد سر را از خود دور کرده اید، موجب شوید که رقبان شما مشتریانی را به سمت شما سرازیر کنند. باید سریع مشتریان ارزشمند خود را تشخیص داده و خدمات مناسب را برای آنان در نظر بگیریم.

تغییر مخاطبان

می دانیم که مخاطبان پولساز ترین موضوع سازمان ما می باشند، بنابراین لازم است گاهی مخاطبین خود را عوض کرده و حوزه کار خود را روی قشر خاص دیگری از جامعه متمرکز کنیم. با اینکار ما می توانیم فروش خود را چند برابر کنیم. هر محصولی که تولید می شود در بازه ای از زمان مخاطبان آن اشباع شده و باید بتوانیم مخاطبانی دیگر را برای آن استفاده کنیم.

راحت ترین بازار

نکته ی دیگری که در بازاریابی مستقیم فروش درنظر می گیریم این است که باید برای انتخاب مخاطبان راحت ترین بازار را انتخاب کنیم. این به این معنی است که ما می توانیم در بازارهایی فعالیت کنیم که قانع شده اند که به محصولات ما نیاز دارند. مثلا اگر حوزه کاری ما طراحی سایت می باشد. بازار هدف ما شرکت ها و سازمان هایی نیستند که سایتی را برای خود هنوز راه اندازی نکرده اند بلکه باید تمرکز خود را روی شرکت هایی قرار دهیم که سایت دارند، اما سایت آنان سرشار از مشکل است و می خواهند که این مشکل آنان برطرف شود، به قولی قانع شده اند که باید یک برنامه نویس حرفه ای مشکل آنان را حل کند.

همچنین شرکت هایی که همه کاره آن مدیر می باشد راحت ترین بازار برای ما می باشد. زیرا اگر اصول وفنون مذاکره و متقاعد کردن دیگران را به خوبی یاد داشته باشیم می توانیم به راحتی خود و محصول خود را بازاریابی کنیم.

ثروتمندترین بازار

در بازاریابی مستقیم فروش انتخاب بازار ثروتمند از اهمیت و کارایی ویژه ای برخوردار است. اگر ما بتوانیم بازار ثروتمند را به درستی تشخیص دهیم فرآیند کار سازمان ما بسیار تسهیل خواهد شد. توجه داشته باشید، افرادی که در بازار ثروتمند فعالیت می کنند دوست دارند اجناسی که تهیه می کنند، گرانقیمت ترین و با کیفیت ترین کالای بازار باشد، بنابراین در قیمت گذاری محصولات خود برای این افراد باید بسیار دقت کنید. نباید محصولات خود را در اینگونه بازارها با قیمت پایین عرضه نمایید.

حتی اگر از قیمت واقعی خود دور باشد. افراد ثروتمند معمولا برای خود مدیریت زمان دارند و تمایل دارند که دیگران به آنان با ارائه خدمات بیشتر زمان کمتری را دریافت کنند و برای اینکار حاضرند تا چندین برابر پول بپردازند. پس شما می توانید با پیدا کردن این افراد سیر حرکت شرکت خود را متحول کنید. وقتی مخاطبان ما افراد ثروتمند باشند کسب و کار ما کمتر با مشکلات مالی مواجه خواهد شد، اما توجه داشته باشید که این افراد به دنبال کالایی خاص هستند پس باید مدام با خلق ایده های نو این نیاز آنان را برطرف کنید.

افرادی که به دنبال تغییراتند

افرادی که به دنبال تغییرات بزرگ در زندگی خود هستند معمولا پول زیادی خرج می کنند. از آنجا که این تغییرات اولین تجربه است و ترس زیادی برای انجام دادن آن دارند پس حاضرند پول زیادی بابت آن خرج کنند. مرتب بررسی کنید که آیا در بازار هدف شما افرادی هستند که بخواهند تغییرات بزرگ را ایجاد کنند. البته در اینجا شما نیز باید با استراتژی های بازاریابی خود ایجاد تغییرات را برای افراد به یک نیاز تبدیل کنید و اینگونه بتوانید خدمات خود را ارائه دهید.

آداب و رسوم

در بازاریابی مستقیم فروش شما وقتی می خواهید مخاطبان بازار هدف خود را انتخاب کنید آداب و رسوم این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا مغایرت با آداب و رسوم شکست را برای شما به ارمغان می آورد که جبران آن بسیار مشکل خواهد بود. شاید محصول شما برای همه ی اقشار آنجا مناسب نباشد و به گونه ای با آداب و رسوم جامعه در تناقض باشد. بنابراین باید فرهنگ مخاطبان خود را نیز مورد توجه قرار داده و متناسب با فرهنگ آنان رفتار کنید.

نتیجه گیری

اگر می خواهیم محصولی که به بازار عرضه می کنیم به حداقل دردسر دچار شود باید نکاتی که پیرامون مخاطب شناسی در بازاریابی مستقیم فروش به آن اشاره شد را جدی بگیریم. باید بدانیم که مخاطبان خود کسب و کار فوق العاده را برای ما به ارمغان خواهند آورد. باید بتوانیم با برقراری ارتباط موثر با مخاطبان بهترین نتیجه را برای سازمان خود به ارمغان بیاوریم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – صابر خلیلی

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، سیستم سازی

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟

آبان ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟

آبان ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

۱۸شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ

آبان ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۱۴ ب.ظ

پاسخ به چالش پول نقد