ایجاد و رشد برند سازی شخصی

ایجاد و رشد برند سازی شخصی

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (3 votes, average: 4٫00 out of 5)
person میترا سادات ابطحی access_time مهر ۱۱, ۱۳۹۶ comment ۱ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 9 دقیقه میباشد.

برند سازی یکی از جنبه‌های مهم هر کسب‌وکار، بزرگ یا کوچک، خرده‌فروشی و عمده‌فروشی است. یک استراتژی قوی در برند سازی به شما در این بازار رقابتی در جهت پیشرفت کمک شایانی خواهد کرد. اما «برند سازی» دقیقاً چیست؟ چگونه یک کسب‌وکار کوچک را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

 

مبانی برند سازی شخصی:

 

مبانی برند سازی شخصی:

 

در ساده‌ترین حالت، برند شما همان تعهدتان به مشتری است. به آن‌ها می‌گوید که از محصولات و خدمات شما چه انتظاراتی را داشته باشند، و برند شما را از رقبایتان متمایز کنند.

برند شما برگرفته‌شده از هویت شما، اهدافتان و درک دیگران از شما می‌باشد.

آیا در صنعت خود، شما یک تک‌روی نوآور هستید؟ آیا شما برندی باتجربه و قابل‌اطمینان در اختیاردارید؟ آیا محصول شما با قیمت بالا، کیفیت بالا یا قیمت پایین ، کیفیت پایین عرضه می‌شود؟ نمی‌توانید هر دو قابلیت را باهم داشته باشید یا اگر هم چنین باشد، ممکن است مشتری چنین برداشتی را از برند شما نداشته باشد.

هویت شما بستگی به انتظارات و توقعات مشتری از شما دارد. پایه و اساس برند سازی شما، لوگو یا همان آرم تجاری شماست.

 

استراتژی برند سازی

 

استراتژی برند سازی

 

استراتژی برند سازی شما باید تعریف کاملی باشد از اینکه شما چگونه، کجا، چه زمان و به چه کسی پیام تجاری خود را خواهید رساند و ارتباط مؤثر برقرار خواهید کرد. اینکه کجا تبلیغات می‌کنید هم بخشی از استراتژی برند سازی شما محسوب می‌شود؟ کانال‌های توزیع محصولات یا خدماتتان نیز بخشی از استراتژی برند سازی کسب‌وکار شما می‌باشد. بخش مهم و دیگر استراتژی برند سازی شما هم نحوه برقراری ارتباط مؤثر دیداری و کلامی می‌باشد.

برند سازی استراتژیک و قوی منجر به قدرتمند شدن برند شما نیز می‌شود که همین موضوع باعث ارزشمندتر شدن محصولات و خدمات کسب‌وکار شما می‌شود. واضح‌ترین مثال این مورد کوکاکولا در مقابل یک نوشابه معمولی است. از آنجاییکه کوکاکولا یک برند شناخته‌شده و موردپسند مشتریان خود است، حتی اگر قیمت آن‌هم افزایش پیدا کند، مشتریان بازهم از نوشیدنی‌های برند کوکاکولا استفاده خواهند کرد.

 

معرفی برند:

 

معرفی برند:

 

معرفی برند درست مانند خودشناسی در کسب‌وکار است. این کار می‌تواند کمی دشوار و وقت‌گیر باشد. این کار نیازمند پاسخ شما به سؤالات زیر است.

  • مأموریت کسب‌وکار شما چیست؟
  • مزایا و ویژگی‌های محصولات یا خدمات شما چیست؟
  • مشتریان و رقبای شما در حال حاضر چه تفکری درباره شما دارند؟
  • می‌خواهید چه ویژگی‌هایی را به کمپانی شما نسبت دهند؟

 

درباره پاسخ این سؤالات تحقیق را انجام دهید. نسبت به نیازها، عادت‌ها و خواسته‌های مشتریان فعلی و آینده خود آگاه باشید. به تصورات خود بسنده نکنید. بدانید که آن‌ها به چه چیزی فکر می‌کنند. از آنجا که معرفی برند و توسعه یک استراتژی برند سازی می‌تواند بسیار پیچیده باشد، از کمک مشاوران کسب‌وکارهای کوچک و پرسود استفاده کنید.

 

چگونه برندمان را به گوش بقیه برسانیم؟

 

وقتی‌که برند به‌طور کامل تعریف شد، چگونه آن را به گوش دیگران برسانیم؟ در اینجا چند نکته ساده برای امتحان کردن، وجود دارد:

  • یک لوگو بسیار عالی ایجاد کنید و آن را در همه‌جا قرار دهید.
  • پیام‌های برند خود را بنویسید. پیام‌های کلیدی که می‌خواهید در رابطه با برند خود انتقال دهید، چیست؟ همه افرادی که برای شما کار می‌کنند باید از ویژگی‌های برند شما آگاهی داشته باشند.
  • برند خود را ادغام کنید. برند سازی به تمام جنبه‌های کسب‌وکار شما، به نحوه پاسخگویی به تماس‌های تلفنی، نحوه لباس پوشیدن فروشنده‌ها، امضای ایمیل‌ها و غیره گسترش می‌یابد.
  • برای شرکت و کمپانی خود «صدایی» ایجاد کنید و آن را به گوش همه برسانید که معرف برند شما باشد. آیا نام تجاری شما دوستانه است؟ درباره آن صمیمانه صحبت کنید. آیا خیلی شیک است؟ رسمی‌تر باشید.
  • برای خود یک شعار داشته باشید. شعاری به‌یادماندنی، معنی‌دار و مختصر بنویسید که ماهیت برند شما در آن نهفته باشد.
  • برای بازاریابی قالب و استانداردهایی برای برند خود ایجاد کنید. نباید اهل تشریفات باشید. فقط سازگار باشید.
  • با نام تجاری یا برند خود صادق باشید. در غیر این صورت مردم هم به شما اعتماد نخواهند کرد.
  • سازگار باشید. این نکته را در انتها ذکر کردیم زیرا این موضوع شامل همه موارد فوق و مهم‌ترین نکته‌ای است که می‌توانم به شما ارائه دهیم.

 

ایجاد و رشد برند سازی شخصی

 

ایجاد و رشد برند سازی شخصی

 

برند سازی شخصی یا Personal branding روندی درحال‌توسعه است که افراد در آن برند خود را در تخصص و صنعت مشخصی گسترش می‌دهند. با استفاده از این رویکرد مهارت‌ها و ارزش‌های خود را می‌توان بیان کرد.

همه‌ی ما توانایی این را داریم که به پشتوانه‌ی مهارت‌ها و استعدادهای منحصربه‌فرد خود به ایجاد و رشد برند سازی شخصی بپردازیم. برند شخصی تنها منحصر به محصول، خدمات و یا پیامی که می‌خواهیم منتقل کنیم نیست، بلکه در مورد اینکه ما چه کسی هستیم و چه چیزی می‌توانیم ارائه دهیم، نیز اهمیت دارد.

برند سازی شخصی باید برای همه‌ی افراد اهمیت داشته باشد. برند سازی تنها مختص کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار نیست. برند نوعی هویت است. اگر شما برای برند سازی شخصی وقت نگذارید، دیگران این کار را انجام می‌دهند و آن هنگام شاید تسلط بر روی کسب‌وکار از اختیار شما خارج شود. با برند سازی شخصی می‌توانید کار خود را توسعه دهید.

یک برند شخصی باارزش و قوی، تحت تأثیر مهارت‌های شما، می‌تواند شغل مناسبی برایتان باشد و برای جذب سرمایه‌گذار مهارت بالقوه‌ی شما را به کار بگیرد. در ادامه ۷ نکته ساده برای ایجاد و رشد برند سازی شخصی را شرح خواهیم داد.

 

ایجاد پلتفرم شخصی

 

ایجاد پلتفرم شخصی

 

اگر در پی ایجاد برند شخصی هستید، باید یک وب‌سایت داشته باشید و هدف شما هم باید به ایجاد یک پلتفرم مجازی باشد. نام وب‌سایت باید هم نام برند شما باشد. همچنین باید در شبکه های اجتماعی که برند شما را به نمایش درمی‌آورد نیز فعال باشید. باید ازاین‌گونه پلتفرم‌ها، برای به اشتراک‌گذاری و شناساندن توانایی های خود، استفاده کنید.

 

شناسایی نقطه قوت و استعداد  شخصی

 

شناسایی نقطه قوت و استعداد  شخصی

 

در مورد خصوصیات منحصربه‌فرد و نقاط قوت که در کسب‌وکار خود به آن‌ها دست‌ یافتید، تفکر کنید. اگر به‌طور دقیق نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، خصوصیات و مهارت‌هایی را تصور کنید که بقیه شما را با آن‌ها می‌شناسند. از اطرافیان خود می‌توانید برای این کار کمک بگیرید. بعضی‌اوقات دیگران در ما استعدادها و مهارت‌های منحصربه‌فردی را می‌بینند که شاید ما از آن‌ها شناخت و درک درستی نداشته باشیم.

 

حیطه تخصص:

 

حیطه تخصص:

 

زمانی که نقاط قوت، خصوصیت های منحصربه‌فرد و مهارت‌های خود را شناختید، در فکر تقویت آن‌ها باشید. باور داشته باشید که درزمینه مهارتی خود می‌توانید متخصص باشید. در حقیقت برای خود یک حیطه‌ی تخصص ایجاد کنید که تنها مختص به شخص شما باشد.

هیچ‌وقت جلوی یادگیری را در خود نگیرید، مطالعه کنید، زمان خود را صرف پژوهش کنید و آموزش ببینید. به‌طورکلی، همیشه سعی داشته باشید فردی خاص در مهارت‌های ذاتی و اکتسابی خود باشید، به‌طوری‌که دیگران در آن حیطه تخصص برای حل مشکلاتشان به سراغ شما بیایند.

 

به اشتراک‌گذاری دانسته‌ها:

 

به اشتراک‌گذاری دانسته‌ها

 

یادگیری به‌تنهایی کافی نیست. شما باید آموخته های خود را به دیگران آموزش داده و دانش خود را در جهت بهبود شرایط زندگی دیگران، به اشتراک بگذارید. اشتراک‌گذاری از انواع روشهای مختلف مثل استفاده از ویدئو، شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی آنلاین و آفلاین، انجام می‌شود. با این کار خود را به دیگران ثابت کرده و همچنین می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

 

خودت باش

 

خودت باش

 

روحیات و سبک و روش زندگی خود را بشناسید. همیشه لازم نیست که دنباله‌روی راه و روش دیگران در زندگی شخصی خود باشید. از سبک منحصربه‌فرد خود استفاده کنید و با استفاده از سبک و روش خاص خود رقبا و مشتریان را جذب کنید. همان‌طور که این روزها در شبکه های اجتماعی این موضوع باب شده، بسیاری از افراد با روش‌های شخصی و منحصر به خود، به شهرت رسیده‌اند که گاهی این موضوع باورنکردنی است.

افراد در فضاهای مجازی پربازدید مانند اینستاگرام از طریق به اشتراک‌گذاری و انتشار تصاویری از مهارت‌های خود، برند سازی شخصی می‌کند. ما به شما توصیه می‌کنیم که به‌جای دنبال کردن روش های دیگران، سبک شخصی خود را پیدا کنید و یک مجموعه جدید ایجاد نمایید که دیگران پیرو شما شوند.

 

شناسایی ارزش و اولویت‌بندی

 

شناسایی ارزش و اولویت‌بندی

 

داشتن تصویری روشن از اهداف شخصی و حرفه‌ای امر مهمی است. اهداف باید برای هر دو مورد کوتاه‌مدت و بلندمدت تنظیم شوند. این کار نه‌تنها باعث می‌شود که از اتلاف وقت جلوگیری کنید، بلکه فرصت های جدیدی را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. از ارزش‌ها و اولویت‌بندی‌ها در تصمیم‌گیری و اقدامات خود، استفاده کنید. این کار به شما اطمینان و اعتمادبه‌نفس می‌دهد که در مسیر درستی قرارگرفته‌اید.

 

برند سازی با شخصیت فردی

 

برند سازی با شخصیت فردی

 

شخصیت شما برند شخصی شما را می‌سازد. احساسات و عواطف خود را بشناسید و در آن‌ها تجدیدنظر کنید. خصوصیات شخصیتی شما چیست؟ فرد شوخ‌طبعی هستید و یا در انجام کارها وسواس به خرج می‌دهید، به نظر شما افراد با چه خصوصیاتی جذب برند شما می‌شوند؟

شخصیت خود را تعریف کنید. چرا افراد باید از فعالیت با شما لذت ببرند؟ چه ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فردی دارید؟ به خاطر داشته باشید که حالت های رفتاری شما هم به‌اندازه‌ی تخصصتان در برند سازی شخصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

نتیجه‌گیری:

 

از این تجربیات برای ایجاد برند شخصی خود بهره بگیرید. با استفاده از اسمی که از خود در ذهن مردم بر جای می‌گذارید، کسب‌وکار خود را رونق دهید.

ایجاد برند شخصی، نیازمند زمان و تلاش فراوان است. به یاد داشته باشید که برند سازی شخصی را هیچ‌کس نمی‌تواند از شما جدا کند و همیشه در طول زندگی حرفه‌ای با شما همراه است. این‌یکی از نیازمندی های اصلی یک مدیر کسب‌وکار است که اجازه می‌دهد تا مردم در مورد او بیشتر اطلاعات داشته باشند و بدانند که در چه امری تخصص دارند، درنتیجه بیشتر و مؤثرتر به او اعتماد می‌کنند.

 

  1. omgha96 گفته:

    با سلام بسیار عالی و تخصصی بود برای ما که فعلاً شغل درست و حسابی نداریم زوده به این موضوعها فکر کنیم.تشکر.(امید)

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مهر ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

با هوش مالی سریع تر برانید

ساعت ۱:۱۵ ق.ظ

چگونه از نیاز فیزیولوژیک افراد درآمدزایی کنیم؟

مهر ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۱ ب.ظ

۱۰ نکته طلایی راجع به پول که همه باید بدانند

ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

علم بهتر است یا ثروت؟

مهر ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

۲۰ شغل به عنوان شغل دوم و بهترین ها برای افزایش درآمد

ساعت ۱:۰۵ ق.ظ

موانعی که بر سر راه پیشرفت شما قرار دارد را میشناسید؟

مهر ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

اشتباه نکن، راه پولدار شدن اینجاست

ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

درآمدم ۵ برابر شده

ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

درآمدم بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون شده

ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

توی ۲ ماه درآمدم ۲۰ میلیون بیشتر شده (یه سوپرمن میشم)

ساعت ۷:۰۰ ق.ظ

درآمدم ۱۰ میلیون شده(کار خدا بود که با شما آشنا شدم)

مهر ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۴۲ ب.ظ

درآمدم ۲ برابر شده

ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

اصول هفتگانه موفقیت استیو جابز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

در چه جایگاهی از هرم هوش مالی قرار دارید؟

مهر ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۱ ب.ظ

افراد ثروتمند چگونه فکر و رفتار می کنند

ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

تا ۳ سال دیگه درآمدم ۱۰۰ برابر میشه

ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

راز ۱۰۰ میلیون اولی که به دست آوردم

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

باورها چراغ راه شما به سوی موفقیت است

مهر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

ثروت ترامپ از کجاست؟

مهر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

۸ گام مرموز تا رسیدن به موفقیت در کسب و کار

مهر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۰ ب.ظ

تو یه ماه به درآمد ۲ میلیونی رسیدم

ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

۳۰ میلیون به درآمدم اضافه شده

ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام )

ساعت ۱۰:۳۵ ق.ظ

درآمدم بیشتر شده و تا چند ماه آینده خیلی بیشتر از این هم میشه

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

درآمدم ۱۰ میلیون شده (شما پیامبر نیستید ولی پیغام آورید)