بازاریابی اس ام اسی
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۶ دقیقه می باشد

مقدمه

بازاریابی اس ام اسی را میتوان پیشرو در همه کسب و کارها در نظر گرفت و آن بخاطر قدرت زیاد آن می باشد. برای بهتر شدن بازاریابی اس ام اسی باید توصیه هایی را انجام داد که به شرح زیر است:

پیشنهادهایی برای جمع آوری اطلاعات مشتریان احتمالی برای بازاریابی اس ام اسی

۱٫از بانک های اطلاعاتی که بر اساس علاقه مندی ها طبقه بندی شده اند استفاده کنید.

۲٫از تجربیات خود نسبت به مشتریان خود استفاده کنید و یک بانک اطلاعاتی بر اساس علاقه مندی ها ، سن ، جنسیت و… برای خود ایجاد کنید. برای اطمینان بیشتر با مشتریانتان تماس بگیرید و به آنها بگوئید که برای جلب نظر بیشتر آنها ، به دانستن علاقه مندی های آنها نیاز دارید.

۳٫فاکتورهای فروش و اطلاعات حسابداری خود را بررسی کنید. با مشاهده سفارشات مشتریان خود به این موضوع پی خواهید برد.

۴٫با دادن هدیه هایی رایگان از محصولات خود و حتی کوچک و مشاهده عکس العمل آنها می توانید علاقه مندی های آنها را یافت کنید.

۵٫مشورت گرفتن از همکارانی که مثل شما کالا یا خدماتی را می فروشند می تواند موثر باشد.

 

اشتباهاتی که کار شما را خراب می کند

۱٫غلط املایی

۲٫طراحی متن بصورت لاتین

۳٫طولانی شدن متن بیشتر از ۳ صفحه

۴٫عدم استفاده از کلمات مناسبی از قبیل بهترین ، معتبرترین ، تنهاترین ، اولین و…

۵٫عدم استفاده از لحن محترمانه

۶٫استفاده از آدرس سایت طولانی یا آدرس طولانی

۷٫ارسال اس ام اس تبلیغاتی در ساعاتی که برای مخاطب مزاحمت ایجاد می کند و بگونه ای به حریم شخصی او تجاوز می شود

۸٫عدم استفاده از نرم افزار های ارسال اس ام اس که بدون امکان ریز گزارشات مالی و گزارش اس ام اس های برگشت خورده باشد

۹٫استفاده از شماره های ایرانسل و همراه اول برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی (بهتر است از شماره سامانه ها استفاده شود)

۱۰٫استفاده از کلمات سخت و سنگین که مخاطب برای فهم آنها باید به فرهنگ لغات مراجعه کند.

 

یک نمونه اجرایی کامل بازاریابی پیامکی

شما قبل از اقدام به استفاده از بازاریابی اس ام اسی باید یک طرح را برای خود انتخاب کرده و سپس اقدام به ارسال کنید. بازاریابی اس ام اسی فقط ارسال پیامک نمی باشد.

داشتن یک طرح یعنی داشتن یک نقشه برای رسیدن به هدف. هر طرحی دارای قسمت های مختلف می باشد که با انجام تمام قسمت ها بصورت صحیح می توانید یک نتیجه مطلوب بگیرید. هر طرح بطور کلی دارای بخش های زیر می باشد:

۱٫هدف گذاری برنامه  ۲٫تدارکات برنامه  ۳٫شروع بازاریابی اس ام اسی  ۴٫اجزای بازاریابی اس ام اسی

۵٫سنجش نتایج  ۶٫پالایش برنامه

 

۱٫هدف گذاری برنامه

اهداف هر برنامه می تواند متفاوت باشد و این به خود فرد یا سازمان بستگی دارد اما توصیه می کنیم که هدف شما هر چه که هست ولی کاملا واقع بینانه باشد مثلا مشتری مداری ، افزایش مشتریان ، افزایش فروش ، تامین منابع مالی و…

 

۲٫تدارکات برنامه

تدارکات در حکم مقدمه کار برای اجرای کمپین بازاریابی اس ام اسی می باشد. می توانید موارد زیر را به عنوان تدارکات در نظر بگیرید.

طرح تبلیغاتی ، آموزش کارکنان و طرح پیشبرد

هر کسب و کاری باید برای برنامه پیامکی خود تبلیغ کند زیرا هر چه تعداد افرادی که وارد این کمپین می شوند بیشتر باشد یعنی به تعداد مشتریان هدفی که خواهان محصول یا خدمات شما می باشند اضافه شده است و این یعنی افزایش فروش برای شما یا نزدیک تر شدن به هدفی که مدنظر دارید.

برای مثال یک رستوران برای مشتریان خود چنین پیامی را می فرستد که برای پیوستن به کمپین ما کلمه “غذا” را به شماره ۱۰۰۰۱۲۳۴ ارسال کنید.

 

نقش کارکنان شما برای این طرح بسیار مهم می باشد. پرسنل شما کسانی هستند که از همه به مشتریان نزدیکتر هستند و می توانند بیشترین اثر را روی مشتریان برای پیوستن به کمپین بگذارند.

*شما باید از هر لحاظ کارکنان خود را توجیه کنید تا آنها نیز بتوانند همین کار را در قبال مشتریان انجام دهند.

زمانی این برنامه با استقبال مشتریان روبرو می شود که بتوانند از آن بهره ببرند مثلا این پیامک به مشتریان فرستاده شود که… اگر تا یک ساعت دیگر به این کمپین ملحق شوید تا دو ماه دیگر هر خریدی که انجام دهید شامل ۱۰ درصد تخفیف می شود.

 

 

عناصر طرح پیشبرد شما بدین ترتیب است:

چه چیزی را می خواهید ترویج و تبلیغ کنید؟

در چه بازه زمانی؟

تکرار برای چند وقت یکبار؟

 

هدف یعنی همان چیزی که میخواهیم به آن برسیم که در مرحله اول مشخص شد.

پیام را باید در زمان مناسب ارسال کرد. زمان دیر یا زود ، کارایی خود را ندارد. زمان به نوع کسب و کار شما بستگی دارد مثلا برای وعده ناهار یک رستوران ، ساعت ۸ صبح یا ۵ بعد از ظهر مناسب نمی باشد.

توصیه می شود که تکرار پیام ۲ بار در هفته بیشتر نباشد مگر اینکه برنامه خاصی وجود داشته باشد.

شما حداقل ۲ الی ۳ بار در ماه و حد اکثر ۷ بار در ماه را در نظر بگیرید. باید بگونه ای باشد که مشتری وقتی اس ام اس را میخواند تصور کند که اگر اقدامی انجام ندهد چیزی را از دست داده است.

 

بازاریابی پیامکی

 

۳٫شروع بازاریابی

تا اینجا ، بیشتر از نیمی از کار انجام شده است. لیست همه افراد تهیه شده ، تصمیم گیری در مورد متن اس ام اس انجام شده و به کارکنان آموزش های لازم داده شده است. برای شروع می توانید با یک پیشنهاد در بازه کوتاه مدت شروع کنید و تا می توانید به تعداد افراد کمپین بیفزایید.

 

۴٫اجرای بازاریابی

حالا نوبت به استفاده از اس ام اس پنل می باشد. متن اس ام اس را نوشته و برای مشتریان خود ارسال کنید. آن چیزهایی را که باید برای نوشتن و ارسال رعایت کنید را در نظر بگیرید.

می توانید در آخر پیام این جمله را بنویسید که “لطفا این پیام را به یک دوست ارسال کنید”.

افراد دوست دارند متن ها و فروش ویژه ها یا هر چیزی که مورد پسندشان باشد را برای دوستانشان بفرستند تا آنها هم از آن بهره مند شوند. این کار می تواند مثل یک ویروس عمل کرده و کار شما را راحت تر کند و زودتر گسترش دهد.

 

۵٫سنجش نتایج

نتیجه همان هدفی است که شما از ابتدا در نظر داشتید. بعد از بازه زمانی که برای خود مشخص کرده اید ببینید چقدر به آن هدف رسیده اید. اگر مطلوب نبود بررسی کنید و ببینید کجا اصول را رعایت نکرده اید و کلا بازبینی کنید. شاید اصلا بیش از اندازه برنامه را دست بالا گرفته اید.

 

۶٫پالایش برنامه

اگر برنامه را دسته بالا گرفته اید ، تجدید نظر کنید و اگر جایی از اصول را بخوبی رعایت نکرده اید ، آن را اصلاح کنید.

توصیه می شود تمام مراحل فوق را کامل و درست انجام دهید تا به نتایج بهتری در بازاریابی اس ام اسی دست پیدا کنید.

 

۶ مرحله برای ساخت لیست مخاطبین خود

۱٫یک خبرنامه اس ام اسی برای مخاطبان خود در سایت ایجاد کنید

۲٫لینکی به صفحه خبرنامه اس ام اسی در ایمیل ارسال کنید

۳٫یک تبلت در محل کسب و کار خود قرار دهید و مشتریان را برای ثبت نام ترغیب کنید

۴٫در تمام تبلیغات آنلاین و بروشوری و… به خبرنامه اس ام اسی و نحوه ثبت نام در آن اشاره کنید

۵٫مسابقاتی را اجرا کنید که برای بهره مندی از جایزه و شرکت در مسابقه ، مشتریان ملزم به ثبت نام در خبرنامه اس ام اسی باشند

۶٫در نمایشگاهها و همایش ها ، اطلاعات علاقه مندان را جمع آوری کنید و آنها را به ثبت نام ترغیب کنید

*تمام موارد فوق شاید برای هر کسب و کاری نتواند به این شکل باشد ولی با تغییر در آن ، می تواند برای کسب و کار شما مناسب باشد.

 

نتیجه گیری

*برای بهبود نتیجه مناسب از بازاریابی اس ام اسی بهتر است به تمام نکات گفته شده عمل کنید. در آن انعطاف پذیری به خرج دهید و خلاقیت را چاشنی آن کنید.

*راههای دسترسی مخاطب به شما هرچه بیشتر باشد مخاطبین بیشتری را می توانید جذب کنید پس رسانه های تبلیغاتی خود را اضافه کنید.

*سعی کنید ارتباط موثر بین قسمت های مختلف کمپین خود ایجاد کنید.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید لطفا به تست تندخوانی مراجعه کنید

 تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی-ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله بازاریابی اس ام اسی پیشنهادات و اشتباهات برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

دانلود فایل PDF

 

                                                                                                                                      با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۱۰ ق.ظ

نیازهای روحی افراد شما را میلیونر خواهد کرد

آبان ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۵۸ ب.ظ

۱۰ نکته درباره ی پول که باید به کودکانمان بیاموزیم

مهر ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۱۲ ب.ظ

از نیاز امنیتی افراد چگونه میتوان پول ساخت؟

ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

با هوش مالی سریع تر برانید

ساعت ۱:۱۵ ق.ظ

چگونه از نیاز فیزیولوژیک افراد درآمدزایی کنیم؟

مهر ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۱ ب.ظ

۱۰ نکته طلایی راجع به پول که همه باید بدانند

ساعت ۱۱:۰۹ ق.ظ

علم بهتر است یا ثروت؟

مهر ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

۲۰ شغل به عنوان شغل دوم و بهترین ها برای افزایش درآمد

ساعت ۱:۰۵ ق.ظ

موانعی که بر سر راه پیشرفت شما قرار دارد را میشناسید؟

مهر ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

اشتباه نکن، راه پولدار شدن اینجاست

ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

درآمدم ۵ برابر شده

ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

درآمدم بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون شده

ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

توی ۲ ماه درآمدم ۲۰ میلیون بیشتر شده (یه سوپرمن میشم)

ساعت ۷:۰۰ ق.ظ

درآمدم ۱۰ میلیون شده(کار خدا بود که با شما آشنا شدم)

مهر ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۴۲ ب.ظ

درآمدم ۲ برابر شده

ساعت ۱۱:۴۶ ق.ظ

اصول هفتگانه موفقیت استیو جابز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

در چه جایگاهی از هرم هوش مالی قرار دارید؟

مهر ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۳۱ ب.ظ

افراد ثروتمند چگونه فکر و رفتار می کنند

ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

تا ۳ سال دیگه درآمدم ۱۰۰ برابر میشه

ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

راز ۱۰۰ میلیون اولی که به دست آوردم

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

باورها چراغ راه شما به سوی موفقیت است

مهر ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

ثروت ترامپ از کجاست؟

مهر ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

۸ گام مرموز تا رسیدن به موفقیت در کسب و کار

مهر ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۰ ب.ظ

تو یه ماه به درآمد ۲ میلیونی رسیدم

ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

۳۰ میلیون به درآمدم اضافه شده