تکنیک های تبلیغ نویسی

 

                                 مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۵ دقیقه می باشد

مقدمه: 

در این مقاله شما تکنیک های تبلیغ نویسی را آموزش می بینید . تکنیک های تبلیغ نویسی ای که آورده ام را خودم از مطالعه ، تحقیق و تحلیل  داده ها یافته ام و آن هار ا به گونه ای توضیح داده ام  تا  ذهن شما نسبت به آنچه که می خواهید بنویسید متمرکز شود این تکنیک های تبلیغ نویسی را هیج جا به این صورت نمی بینید .

شما در هر کسب و کاری که باشید نیاز به تبلیغات دارید تا کارتان را معرفی کنید برای کسب درآمد از تبلیغ نویسی  نیاز به خلاقیت و ایده های ناب دارد شما می توانید در ابتدا  با تبلیغات رایگان شروع کنید و سپس با کمی تمرین به یک تبلیغ نویس حرفه ای تبدیل شوید. حتی با حرفه ای شدن در تبلیغ نویسی می توانید تبدیل به  کارآفرینی با ایده های نو ، قابل اجرا و هوشمندانه شوید. 

 

حال سراغ آموزش تکنیک های تبلیغ نویسی می رویم.

شما این موضوع را می دانید که به طور ناخوداگاه از جملات و کلماتی استفاده میکنید که بسیار تاثیر گزارهستند و در ذهن نیمه هشیار نفوذ می کند و در ذهن ها نقش می بندید و ماندگار می شوید .اما نمی دانید که از چه اصول و قالبی استفاده می کنید و اکثرا فالبداهه استفاده می شود. در اینجا این قالب ها را معرفی می کنم تا به طور خوداگاه در موقعیت های مختلف بتوانید از آنها استفاده کنید تا در کمتر از ۳ ثانیه در ذهن مخاطب حک شوید.

این قالب ها نه تنها در تبلیغ نویسی بلکه در مذاکره هم کاربرد دارد و در هر جا شما می توانید از آنها استفاده کنید تا در ذهن ها حک شوید و مخاطب را به سمت خواسته تان هدایت کنید این مقاله فنون و تکنیک های مذاکره نمی باشد بلکه تکنیک های تبلیغ نویسی است که بسیاری ار وقتها آن جمله بندی را به کار بردید اما بدون آگاهی از تکنیک آن.

در این مقاله تیتر ها و مثال هایی آورده ام که برای شما آشنا باشد و آنها را دیده باشید . آن مثالها را تحلیل و روش ها و تکنیک های جدید رامعرفی کرده ام تا راحت تر درک و تحلیل کنید.

 

چالش:

مغز ما حوادث تازه و پیش بینی نشده را ترجیح می دهد.و چالش کشیدن ذهن باعث می شود سیستم تصمیم گیری و برنامه ریزی و کنترل مغز فعال شود .

  • در  چالش کشیدن باید چیزی را بگویید که در ذهن مخاطب سوال ایجاد شود و او را شکه کند.

 

 

 تکنیک های تبلیغ نویسی

 

چالش از طریق تحریک احساسات:

مثال ۱: هر ۷ دقیقه یک نفر آلزایمر می گیرد!

 ایجاد احساس ترس باعث می شود که ذهن شما به دنبال راه حل باشد و این سوال ایجاد می شود که چگونه  و چرا هر ۷ دقیقه یک نفر آلزایمر می گیرد و چگونه می توان از آلزایمر دور ماند.

 

مثال ۲: احساس تنهایی نشانه بیماری آلزایمر است.

در اینجا هم نیز احساس ترس است که ایجاد کنجکاوی می کند .

شما با شناخت احساسات مختلف می توانید آن احساس را در افراد تحریک و افراد را کنجکاو کنید. 

 

  • به چالش بکشید:

در اینجا چند مثال از چالش کشیدن و کنجکاو کردن ذهن را آورده و سپس تکنیک های تبلیغ نویسی را توضیح داده ام.

  • می دونی چی جذابه؟

        تلاشی که برای بدست آوردن رویاهات می کنی.

  • آیا می دانی چگونه چتر ذهنت را باز کنی؟
  • بهترین روش ایجاد سوال چیست؟
  • میانبر دسترسی به اطلاعات در چیست؟

 

چالش با کلمات :

یکی از روش های به چالش کشیدن چالش با کلمات است.وقتی می گوییم « بهترین ، جدید ترین یا میانبر چیست ؟» ذهن به دنبال جواب می گردد. از آنجایی که علم روز به روز پیشرفت می کند و چیزهای جدید به وجود می آید و افراد به همیشه به دنبال بهترین راه حل هستند کنجکاو می شوند تا بدانند پاسخ چیست .

می توانید از کلمات تاکیدی هم استفده کنید مثل :«همیشه، حتما، باید، هرجا، هر زمان و …» این کلمات باعث می شود که ذهن به دنبال علت تاکید بگردد و با ایجاد سوال در ذهن باعث خالی شدن ذهن می گردد و در نتیجه ذهن متمرکز می شود تا راه حل را پیدا کند.

 

تضاد باورها:

چیزی را بگوییم که اکثر افراد به آن باور دارند یا آن کار را انجام می دهند یا آن انتظار را دارند که با آن به موفقیت یا به خواسته شان برسند و مایک تضاد در ذهن آنها ایجاد می کنیم که آن باور اشتباه است.

تمام اتفاقات ، شرایط و چیزهایی که می بینیم و می شنویم یک باور در ما ایجاد می کند و وقتی شما افراد را با پیامد آن باور مواجه می کنید آنها را شوکه می کنید و در فکر فرو می برید.

به طور مثال اگر به دنبال کسی هستید که هیچ ایرادی نداشته باشد ، تنها خواهید ماند.

در این مثال انتظار کامل بودن است که باعث عدم موفقیت می شود که ما با بیان تنها خواهید ماند می گوییم که اگر باور دارید که شخص کامل پیدا می کنید پس این باور اشتباه است چون تنها می مانید.

 

دور از انتظار:

در این روش چیزی را  می گویید که دور از انتظار باشد یعنی چی ؟ یعنی اینکه مخاطب انتظار دارد جور دیگری بشنود ولی چیز دیگری می شنود.

در این شیوه از تضاد دو چیز در کنار هم استفاده می کنیم که این روش از پدیده توهم « دیوار کافه » گرفته شده است .وقتی در یک خط موازی آجرهایی با رنگ های متضاد مثلا سیاه و سفید در کنار هم قرار بگیرند دیگر خطوط را زاویه دار می بینیم. قرار گرفتن رنگ ها تضاد در کنار هم یک چالش بر ذهن ایجاد می کند.

 

مثلا:به چاش کشیدن منظم ذهن خطر از دست دادن ذهن را کاهش می دهد.

که این تکنیک با کلمات و قرار گرفتن کلمات در جمله ذهن را به چالش می کشد.

 

کلمه منظم در ذهن یک پیام مثبت است .خطر از دست دادن یک پیام منفی است. اما می ماند کلمه آخر که تعیین می کند جمله ما هشدار است یا خبر خوب .که وقتی با کلمه ای با پیام مثبت شروع کرده ایم کلمه ای در آخر جمله استفاده کنیم که آن جمله رامثبت کند وپیام منفی را بین دو پیام مثبت قرار دهیم. و برعکس اگر با منفی شروع شده با خبرمنفی یا هشدارهم تمام شود در واقع پیام وسط  در جمله است که ذهن را به چالش می کشد.

 

پدیده توهم ebbinghause:

پدیده توهم به این صورت است که هر آنچه غیراز هدف ما است را کوچک نشان دهیم تا هدف بزرگتر دیده شود. این تکنیک از پدیده ebbinghause گرفته شده. که دو دایره هم اندازه در مرکز قرار دارند که اطراف یکی از دایرهای مرکزی دایره هایی با سایز بزرگتراست و اطراف دایره ی مرکزی دیگر دایره هایی کوچک تر از اندازه دایره مرکزی است که در این نوع ، دایره مرکزی بزرگتر دیده می شود در صورتی که هر دو دایره مرکزی هم اندازه هستند.

 

در تبلیغ نویسی از این طریق مغز را با عادی نشان دادن چیزهایی که به نظر خیلی خوب بوده است  را، به چالش می کشیم تا هدف ما در مرکز قرار بگیرد و بلد تر دیده شود.

 

باید تفاوت محصولمان را نسبت به باقی مزیتهای مشترک بلد تر کنیم و مزایای مشترک را کوچک ،عادی و معمولی نشان دهیم وبرای مزیت های دیگر که مشترک است راه حلی خلاقانه و کم هزینه تر به جز داشتن محصولات مشابه بدهیم تا آن ها را کوچک و مزیت وتفاوت خودمان را بلد تر نشان دهیم.

 

ارتباط دو چیز بی ربط:

در این روش وقتی دو چیز متفاوت که را به هم ربط می دهیم کمی غیر عادی و دور از ذهن به نظر می آید که این روش در ذهن سوال ایجاد می کند و ذهن را به چالش می کشد.

مثال۱ :ارتباط ماست با آلزایمر:  لبنیات با مغز سالمندان چه می کند؟

مثال۲: تشخیص زودهنگام آلزایمر با قوه بویایی

 

نتیجه :

پیشنهاد می کنم برای هر چه سریع تر حرفه ای شدن تبلیغات را مطالعه کنید و با این سبک تحلیل کنید.

برای تمرین بیشتر تشخیص واطمینان از تحلیلتان واینکه بدانید چقدر یاد گرفته اید می توانم شما را در این کار راهنمایی کنم . شما می توانید نمونه های تحلیل  تبلیغاتی که  ساختار این نوع روش در آنها رعایت شده را به ادرس mahsa.farazmand23@gmail.com ارسال نمایید.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تند خوانی مراجه نمایید
 

تیم آموزشی ماهان تیموری 

 
ارائه دهنده ی آموزش های  کارآفرینی ، افزایش فروش ، کسب و کار خانگی

نویسنده: مهسا فرازمند – ماهان تیموری

 

                              خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مقالات یاری نمائید.

  1. اعظم جلالی گفت:

    سلام وخداقوت میگم خدمت جناب ماهان تیموری وتیم هوش مالی وهمراهان سایت.باخوندن این مقاله نسبت به فنون تبلیغاتی که درآگهی های تبلیغاتی به کار گرفته میشه آگاهی کسب کردم واینکه چه جوری بااستفاده ازروشها وفنون مختلف درذهن ماتاثیر گذاشته وما مشتاق خرید یک محصول میشیم وحالا بهتر ازگذشته میتونم تبلیغات مختلف رو تحلیل کنم وبتونم درتبلیغات کارهای دوستان کمکشون کنم والبته سایت شمارو معرفی کنم که بامطالعه مطاب ارزشمندی که قرار داده شده اطلاعات بیشتری بدست بیارند.سپاس بیکران ازتلاشهای تیم هوش مالی ماهان تیموری.

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، ثروت در همین نزدیکی است

ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل