با عرض پوزش تصویر رقابت در بازار کسب وکار به درستی بارگزاری نشد

رقابت در بازار کسب وکار

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time شهریور ۲۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 469 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان مطالعه ی تخمینی مقاله رقابت در بازار کسب وکار ۲ دقیقه می باشد 

مقدمه :

رقابت در بازار کسب وکار ، برای اینکه بدانید رقابت در بازار کسب وکار به چه صورت است و برای رقابت در بازار کسب وکار چگونه باید عملکرد ، توضیحات را در این مقاله ارائه می دهیم.در اغلب موارد ،بزرگترین مانع پیش رویتان متقاعد کردن مشتریان برای ایجاد تغییر در وضعیتی است که در حال حاظر در آن قرار دارند.هنگامی که واکمن سونی برای نخستین بار ساخته شد، دستگاه های کمی وجود داشتند که با واکمن قابل مقایسه باشند،اما بزرگترین رقابت برای سونی فروش این دستگاه به مشتریان بود که در حین حرکت به موسیقی گوش نمی دادند وضعیت جاری این مشتریان شامل گوش دادن به موسیقی در منزل یا رفتن به  کنسرت بود.

 

  • ارزش پیشنهادی کمی سازی شده باید بتواند هر مشکلی را که میان محصولتان و اولویت نخست کاربرنمایتان وجود دارد حل و فصل کند، اما مقایسه محصولتان با وضعیت جاری این اطمینان را می دهد که شما بازاری واقعی و معتبردارید، نه بازاری مفهومی و غیر واقعی.
  • از این که شرکت دیگری کار مشابهی با ایده شما را انجام می دهند نترسید و به جای اینکه انر›یتان را صرف کنار زدن شرکتی کنید که باور دارید رقیب اصلی شماست ،صرف عرضه محصولی کنید که مشتریان نیاز دارند.
  • پرداختن به بازار های بکری که در آنها« مشتری کاری انجام نمی دهد» بسیار بهتر از تمرکز بر برخی شرکت های نوپای دارای برند جدید است.
  • اگر شایستگی محور خوبی داشته باشید و بتوانید افراد را به سمت استفاده از راهکاری جدید سوق دهید ، بازار به حرکت در خواهد آمد و هم شما و هم رقبای کوچک دیگر در بازار به پیروزی بزرگی دست خواهید یافت.

در این صورت، این احتمال وجود دارد که دو تا از شما با یکدیگرادغام شوید ، توسط شرکت های بزرگتر خریداری شده یا هر دو به سهامی عام تبدیل شوید.

  • پس از انکه شایستگی محوری و موقعیت رقابتی تان را تبیین کردید، بیش از حد وقت گران بهای خود را صرف تمرکز بر رقبا نکنید، بلکه لازم است زمان بیشتری را صرف کار با مشتریان ، توسعه شایستگی محوری و عرضه محصولاتتان کنید.

 

چگونه موقعیت رقابتیتان را ترسیم کنید:

این فرایند به شما اجازه خواهد داد تا مجددا سراغ مشتری بروید و اعتبار موقعیتتان را بسنجید. ترسیم نمودار موقعیت رقابتی با شناسایی دو اولویت برتر کاربرنما و مد نظر قرار دادن این فرض اغاز می شود که این دو اولویت درست همان چیزی است که اهمیت دارد.ممکن است شایستگی محوری شما الهام بخش باشد و محصولتان نیز ویژگی های بسیار خوبی داشته باشد اما این دو نمی تواند اولویت های مشتری را نشان دهد.

سپس یک نمودار ساده ماتریس رسم کنید:

  1. محور های XوY را به دو نیم تقسیم کنید.

  2. اولویت شماره یک کاربرنمای خود را روی محورX بنویسید.

  3. در نیمی از محورX که به مبدا نزدیک تر است، «وضعیت بد» این اولویت را بنویسید.(برای مثال ،اگر «اطمینان پذیری » اولویت است، «پایین» بنویسید)

  4. در نیمه دیگر محورX، «وضعیت خوب» این اولویت را بنویسید(برای مثال ،برای«اطمینان پذیری» بنویسید «بالا».)

  5. روی محورY، اولویت شماره دوی کاربرنمایتان را بنویسید.«وضعیت بد» را روی نیمه نزدیک تر محورY به مبدا و «وضعیت خوب» را روی نیمه دیگرمحورYبنویسید.

  6. وضعیت جاری کسب و کارتان را روی نمودار و در کنار رقبای خود مشخص کنید.همچنین گزینه « کاری انجام نمی دهد» یا « وضع موجود» را نیز مد نظر قرار دهید.

 

اگر تحقیقات اولیه بازارتان را به خوبی انجام داده باشید، کسب و کارتان باید در ربع بالا و راست این نمودار- درانتهای فوقانی حات های « خوب» هر یک از اولویت ها- قرار بگیرد، ربع پایین و چپ جایی است که اصلا دوست ندارید انجا باشید.سایر مکان های روی این نمودار لزوما بد نیستند اما اگر میبینید که در جایی به غیر از سمت راست و بالای این نمودار قرار گرفته اید ، باید محصولتان را در مقایسه با محصولات رقبایتان مجددا ارزیابی کنید.

نتیجه گیری: 

این نمودار را با مشتریان هدفتان بررسی کنید و بازخوردهای انها را دریافت کنید؛در صورت لزوم، ان را اصلاح کنید تا این نمودار نهایتا محصولتان و کلیت رقابتتان را با توجه به اولویت برتر کاربرنما به دقت توصیف کند.

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله رقابت در بازار کسب و کار لذت برده باشید .

  چنانچه موفق به اتمام مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید ، به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید .

 

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

دانلود مقاله رقابت در بازار کسب وکار

تیم آموزشی ماهان تیموری 

نویسنده: مهسا فرازمند- ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

11 + 2 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
خرداد ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۵۲ ب.ظ

چگونه درعرض سه سال میلیاردر شدم (جلسه سوم)

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۹ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۲۶ ب.ظ

چگونه در عرض سه سال میلیاردر شدم (قسمت اول)

اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

کتاب نصفه نیمه های ثروتمند

ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع!

ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

کتاب متخصص شغلتان شوید

ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

کتاب تاثیر دعا و خیر خواهی در کسب ثروت و آرامش

ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ

کتاب مهارت درخواست کردن

ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

کتاب زندگیت رو چرخ خودت میچرخه یا دیگران ؟!

ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

کتاب راز یک میلیون دلاری من

ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

دانلود کتاب پرواز با عقاب ها

ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دانلود رایگان کتاب توقف در سرتاسر مسیر ممنوع

ساعت ۱۱:۰۰ ق.ظ

کتاب پرواز با عقاب ها

اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

رمز گشایی از علل بیکاری ناهوشیاریان مالی

اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

چرا مرغ همسایه غازه

اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

کسب و کار سخنرانی

اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۳ ب.ظ

۹۶% غرق بزرگ شدن در ناهشیاری مالی

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

چرا پول درآوردن در ایران راحت است؟؟؟

ساعت ۷:۴۳ ق.ظ

چرا پول در آوردن در ایران راحت است؟

اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۳۲ ق.ظ

هرم هوش مالی

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۲ ب.ظ

ناهشیاری مالی اعتیاد خطرناک بسیاری از افراد

فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

یک راز درمورد هوش مالی و چند نکته دیگر

فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

کسب و کار حوله یکبار مصرف

فروردین ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۲ ب.ظ

چرا همیشه یه جای کار میلنگه ؟؟؟

فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

نکات طلایی برای داشتن زندگی هدفمند