با عرض پوزش تصویر رقابت در بازار کسب وکار به درستی بارگزاری نشد

رقابت در بازار کسب وکار

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time شهریور ۲۴, ۱۳۹۵ remove_red_eye 414 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان مطالعه ی تخمینی مقاله رقابت در بازار کسب وکار ۲ دقیقه می باشد 

مقدمه :

رقابت در بازار کسب وکار ، برای اینکه بدانید رقابت در بازار کسب وکار به چه صورت است و برای رقابت در بازار کسب وکار چگونه باید عملکرد ، توضیحات را در این مقاله ارائه می دهیم.در اغلب موارد ،بزرگترین مانع پیش رویتان متقاعد کردن مشتریان برای ایجاد تغییر در وضعیتی است که در حال حاظر در آن قرار دارند.هنگامی که واکمن سونی برای نخستین بار ساخته شد، دستگاه های کمی وجود داشتند که با واکمن قابل مقایسه باشند،اما بزرگترین رقابت برای سونی فروش این دستگاه به مشتریان بود که در حین حرکت به موسیقی گوش نمی دادند وضعیت جاری این مشتریان شامل گوش دادن به موسیقی در منزل یا رفتن به  کنسرت بود.

 

  • ارزش پیشنهادی کمی سازی شده باید بتواند هر مشکلی را که میان محصولتان و اولویت نخست کاربرنمایتان وجود دارد حل و فصل کند، اما مقایسه محصولتان با وضعیت جاری این اطمینان را می دهد که شما بازاری واقعی و معتبردارید، نه بازاری مفهومی و غیر واقعی.
  • از این که شرکت دیگری کار مشابهی با ایده شما را انجام می دهند نترسید و به جای اینکه انر›یتان را صرف کنار زدن شرکتی کنید که باور دارید رقیب اصلی شماست ،صرف عرضه محصولی کنید که مشتریان نیاز دارند.
  • پرداختن به بازار های بکری که در آنها« مشتری کاری انجام نمی دهد» بسیار بهتر از تمرکز بر برخی شرکت های نوپای دارای برند جدید است.
  • اگر شایستگی محور خوبی داشته باشید و بتوانید افراد را به سمت استفاده از راهکاری جدید سوق دهید ، بازار به حرکت در خواهد آمد و هم شما و هم رقبای کوچک دیگر در بازار به پیروزی بزرگی دست خواهید یافت.

در این صورت، این احتمال وجود دارد که دو تا از شما با یکدیگرادغام شوید ، توسط شرکت های بزرگتر خریداری شده یا هر دو به سهامی عام تبدیل شوید.

  • پس از انکه شایستگی محوری و موقعیت رقابتی تان را تبیین کردید، بیش از حد وقت گران بهای خود را صرف تمرکز بر رقبا نکنید، بلکه لازم است زمان بیشتری را صرف کار با مشتریان ، توسعه شایستگی محوری و عرضه محصولاتتان کنید.

 

چگونه موقعیت رقابتیتان را ترسیم کنید:

این فرایند به شما اجازه خواهد داد تا مجددا سراغ مشتری بروید و اعتبار موقعیتتان را بسنجید. ترسیم نمودار موقعیت رقابتی با شناسایی دو اولویت برتر کاربرنما و مد نظر قرار دادن این فرض اغاز می شود که این دو اولویت درست همان چیزی است که اهمیت دارد.ممکن است شایستگی محوری شما الهام بخش باشد و محصولتان نیز ویژگی های بسیار خوبی داشته باشد اما این دو نمی تواند اولویت های مشتری را نشان دهد.

سپس یک نمودار ساده ماتریس رسم کنید:

  1. محور های XوY را به دو نیم تقسیم کنید.

  2. اولویت شماره یک کاربرنمای خود را روی محورX بنویسید.

  3. در نیمی از محورX که به مبدا نزدیک تر است، «وضعیت بد» این اولویت را بنویسید.(برای مثال ،اگر «اطمینان پذیری » اولویت است، «پایین» بنویسید)

  4. در نیمه دیگر محورX، «وضعیت خوب» این اولویت را بنویسید(برای مثال ،برای«اطمینان پذیری» بنویسید «بالا».)

  5. روی محورY، اولویت شماره دوی کاربرنمایتان را بنویسید.«وضعیت بد» را روی نیمه نزدیک تر محورY به مبدا و «وضعیت خوب» را روی نیمه دیگرمحورYبنویسید.

  6. وضعیت جاری کسب و کارتان را روی نمودار و در کنار رقبای خود مشخص کنید.همچنین گزینه « کاری انجام نمی دهد» یا « وضع موجود» را نیز مد نظر قرار دهید.

 

اگر تحقیقات اولیه بازارتان را به خوبی انجام داده باشید، کسب و کارتان باید در ربع بالا و راست این نمودار- درانتهای فوقانی حات های « خوب» هر یک از اولویت ها- قرار بگیرد، ربع پایین و چپ جایی است که اصلا دوست ندارید انجا باشید.سایر مکان های روی این نمودار لزوما بد نیستند اما اگر میبینید که در جایی به غیر از سمت راست و بالای این نمودار قرار گرفته اید ، باید محصولتان را در مقایسه با محصولات رقبایتان مجددا ارزیابی کنید.

نتیجه گیری: 

این نمودار را با مشتریان هدفتان بررسی کنید و بازخوردهای انها را دریافت کنید؛در صورت لزوم، ان را اصلاح کنید تا این نمودار نهایتا محصولتان و کلیت رقابتتان را با توجه به اولویت برتر کاربرنما به دقت توصیف کند.

با تشکر از توجه شما امیدواریم از مقاله رقابت در بازار کسب و کار لذت برده باشید .

  چنانچه موفق به اتمام مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید ، به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید .

 

دانلود PDF این مقاله 

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

دانلود مقاله رقابت در بازار کسب وکار

تیم آموزشی ماهان تیموری 

نویسنده: مهسا فرازمند- ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

14 + 8 =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۲ ب.ظ

ناهشیاری مالی اعتیاد خطرناک بسیاری از افراد

فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

یک راز درمورد هوش مالی و چند نکته دیگر

فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

کسب و کار حوله یکبار مصرف

فروردین ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۲ ب.ظ

چرا همیشه یه جای کار میلنگه ؟؟؟

فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

نکات طلایی برای داشتن زندگی هدفمند

فروردین ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

آشنایی با انواع هدف

فروردین ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۱۹ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

فروردین ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۱ ب.ظ

توصیه های عیدانه استاد تیموری برای برنامه ریزی اهداف

فروردین ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

بهترین نکات برای تقویت استعداد

فروردین ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۶ ب.ظ

ایده های غیرمعمول ، انقلابی در آفرینش

فروردین ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۴ ق.ظ

هدف |بی هدفی قاتل انسانهاست!

فروردین ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۳ ب.ظ

۶ گام اساسی در مذاکرات کسب و کار

فروردین ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

مقدمه ای بر آموزش بازاریابی

فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق

اسفند ۱۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۴۹ ب.ظ

ایده تبلیغاتی را از کجا بیاوریم؟