موانع بر سر راه سوددهی کسب و کارها

موانع سوددهی کسب و کار

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 2٫00 out of 5)
person میترا سادات ابطحی access_time مرداد ۱۰, ۱۳۹۶ remove_red_eye 104 مشاهده comment ۱ دیدگاه
زمان تقریبی مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه میباشد.

موانع رونق کسب‌ و کار و سوددهی آن در اکثر موارد به ما آموزش داده نشده و ازآن هیچ اطلاعی نداریم. مهم نیست به چه کاری مشغول هستید، موانع سوددهی همیشه در کمین کسب و کار شما هستند تا در زمان مناسب سب و کار شما را با شکست مواجه کرده و شما را ناامید کنند. 

سود چیست؟ سود یعنی فایده مالی. سوددهی زمانی اتفاق می افتد که مجموع درآمد کسب و کار شما از مجموع هزینه‌هایی که متحمل شده اید، بیشتر باشد. سود => کل هزینه – کل درآمد 

گروه آموزشی ماهان تیموری به بررسی برخی از این عوامل و موانع سوددهی کسب و کار پرداخته و یافته های خود را در غالب این مقاله به سمع و نظر شما می رساند. پس اگر می خواهید بدانید که چرا کسب و کار شما سودهی ندارد؟ یا چرا سود کمی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به همراهی هم این موانع از سر راه کسب و کار شما برداشته شود. همچنین به شما توصیه می کنیم که اطلاعات خود را در زمینه هوش مالی افزایش داده تا موانع سوددهی کسب و کارتان را بهتر شناسایی کرده و به پشت سر گذاشتن آنها فکر کنید.

 

قیمت‌ پایین محصولات و خدمات:

 

قیمت‌ پایین محصولات و خدمات

 

 یکی از مهم‌ترین تصمیمات که باید در  کسب و کار خود اتخاذ کنید، تعیین قیمت محصولات و خدمات است. نحوه قیمت‌گذاری، می‌تواند برای موفقیت کسب‌ و کار شما تعیین کننده باشد. بسیاری از کارآفرینان از اعمال قیمت بالا برای محصولات و خدمات خود امتناع می‌کنند. اگر قیمت محصولات یا خدمات شما از دیگر رقبا بالاتر بود، می‌توانید هدف خود را از تعیین بازار تغییر داده و روش جدیدی را پیش بگیرید.

اگر چه، اگر هم محصولات یا خدمات خود را به بهای اندکی ارائه دهید؛ تأمین هزینه‌های تولید برای شما بسیار سخت می شود. پس باید با زیرکی حاشیه‌ی سود برای کسب و کار خود معین کنید. ابایی از از ارائه کیفیت بالاتر و قیمت بالا نداشته باشید. اگر برای بهبود محصولات یا خدمات خود زمان بگذارید، مشتری نیز به کیفیت کسب و کار شما پی برده و به خرید آن علاقه مند خواهند شد.

 

هزینه‌های ثابت بالا:

 

هزینه‌های ثابت بالا

 

واضح است که به منظور داشتن کسب و کار باید حداقل و کمترین امکانات را در دست داشته باشید. با این حال گاهی زیاده روی در محاسبه برخی از هزینه ها پیش می آید. برای مثال آیا شرکت شما که تنها سه نفر در آن مشغول به کار هستند، به یک دفتر ۳۰۰ مترمربعی احتیاج دارد؟ باید به هزینه‌های ثابت کسب و کار خود بسیار فکر کنید. اگر هزینه‌ها بالا باشند، چاهی برای خود می‌کَنید که بیرون آمدن از آن بسیار دشوار است.

 

هزینه‌های جاری بالا:

 

هزینه‌های جاری بالا

 

این را همیشه بدانید که هزینه‌های جاری یک کسب‌ و‌ کار به‌راحتی از کنترل خارج می شوند.و از آنجاییکه این هزینه‌ها به شکل‌های مختلفی ایجاد شده اند، نمی‌توانید دقیقاً بخشی از کسب و کار خود که نشتی پول دارد و هزینه‌ی زیادی به شما تحمیل می‌کند، را پیدا کرده و رفع و رجوع کنید.

باید به هزینه‌های جاری بیاندیشید، به این موضوع فکر کنید که چه تعداد کارمند دارید؟، چقدر پول به خرده‌فروش ها می‌ پردازید؟، هزینه‌ی تولید تک‌محصول چقدر هست؟، همچنین به هزینه‌های ماهیانه مانند اجاره، قبضهای برق، آب و … توجه کامل داشته باشید. همه‌ این موردها جزو هزینه‌های جاری هستند و ممکن است با کمی تأمل جایگزین های ارزان‌ تری برای آن‌ها پیدا کنید یا روش هایی را برای کاهش این هزینه‌ ها بیابید.

 

هزینه های پیش بینی نشده:

 

هزینه های پیش بینی نشده

 

ممکن است از همان ابتدا برنامه‌ ای کامل برای هزینه های خود داشته باشید، اما همیشه مسائل پیش بینی نشده ای بر سر راه شما قرار می گیرند که شاید کمی در شما استرس به وجود بیاورند. برای مثال وقتی بخشی از محصولات یا خدمات خود را به دلیل رفع یک مشکل کوچک، فراخوان کنید، که در این صورت سود یک ماه کامل کسب و کار شما بصورت کامل از دست داده اید.

اگر خود را برای هزینه‌ بیمه و مالیات آماده نکنید،  این هزینه‌ ها شما را در شرایط بسیار دشواری قرار خواهند داد. اگر کسب و کار شما به اندازه‌ کافی سوددهی نداشته باشد؛ تنها با چند هزینه‌ی پیش‌بینی نشده کسب و کار شما شکست خواهد خورد. سعی شما بر این باشد که در طراحی بیزینس پلن خود بخشی را هم به هزینه های پیش بینی نشده ختصاص دهید.

 

رقابت فشرده در بازار:

 

رقابت فشرده در بازار

 

بعضی اوقات دخل و خرج شما با هم تعادل ندارند، اما بازار محصول شما بسیار رقابتی بوده و دوام آوردن در آن به شدت پرهزینه است. برای مثال؛ اگر کالای رقیب های شما دقیقاً به همان قیمت کالای شما عرضه شود، اما کیفیت بهتری داشته باشد، نمی توانیدفروش کافی داشته باشید و به سود برسید و حتی ممکن است کسب و کار شما در مسیر سقوط و ورشکستگی قرار بگیرد.

پس باید برای متفاوت جلوه دادن کسب و کار خود نسبت به رقبای کاریتان، در یک زمینه خود را در سطح بالاتری از آنها قرار دهید. محصول یا خدمات شما می تواند مزیت هایی مانند؛ قیمت مناسب، تجربه بهتر، کیفیت بالاتر یا خدمات پس از فروش داشته باشد.

 

عدم آگاهی از بازار:

 

عدم آگاهی از بازار

 

مانع دیگر بر سر راه سوددهی کسب و کار شما می تواند عدم آگاهی کافی از بازار باشد. به این معنا که قیمت کالا، هم برای بیزینس شما و هم برای مشتری ایده‌آل است، اما باز هم درآمد و سود کافی ندارید. چون کسی از وجود این محصول در بازار آگاهی و اطلاعی ندارد. بهترین روش برای حل این مشکل، بحث بازاریابی و تبلیغات است. با وجود اینکه تبلیغات و بازاریابی در همه سطوح برای شما هزینه بردار خواهد بود؛ اما با استفاده از روش مناسب، می توانید از سودآوری این سرمایه‌گذاری اطمینان حاصل کنید. 

 

عدم داشتن ثبات:

 

عدم داشتن ثبات

 

کسب و کار شما شاید شانسی برای یافتن راهی برای افزایش فروش و سود داشته باشد، اما گاهی ثبات از شما گرفته می شود و نمی توانید نتیجه زحمات خود را بصورت کامل مشاهده کنید. برای مثال؛ هزینه‌های تولید در هر ماه نسبت به ماه قبل اختلاف زیادی دارد، یا اینکه تیم فروش شما بر اساس معیار‌های شخصی خودش کار می کند.

به‌محض این‌که بی‌ثباتی را در بخش‌هایی از کسب و کار خود مشاهده کردید، آن‌ها را برطرف کنید. شاید به‌طور دقیق تعیین بُعدی از استراتژی های شما که بی‌ثبات است، کمی دشوار باشد؛ با این حال اگر به دنبال سود بیشتر هستید، باید در این مسیر قدم بردارید و با هدف پیشرفت اقدام کنید و موانع سوددهی کسب و کار خود را از سر راه بردارید. 

 

نتیجه گیری:

 

در این مقاله  اشاره داشتیم به برخی از موانعی که تأثیر بدی بر سودآوری مستمر کسب و کار شما می تواند داشته باشند. شاید در طول مسیر پیشرفت کسب و کار خود با چندی از این مشکلات روبه رو شوید؛ برای مثال بازار هدف برای کالای شما مناسب نباشد یا امکان رشد سریع کسب و کار برای شما فراهم نباشد. 

اگر بر سر راه کسب و کار شما موانع سودآوری وجود دارد یا در تعیین جزئیات دقیق استراتژی خود دچار مشکل هستید، بهتر است گام به گام از توصیه‌های مابهره ببرید تا در نهایت مشکل اصلی کسب و کار خود را پیدا کنید. همیشه یک راه حل خوب برای مشکلات وجود دارد، یا اگر مشکل به‌طور کامل رفع نشد، حداقل می‌توانید با اطلاعاتی که بدست آورده اید شرایط را کمی بهبود ببخشید.

  1. حسن فکری گفته:

    سلام.واقعا چطوری میشه مشکلات بازاریابی شبکه ای ایران رو برطرف کرد؟؟
    اسم نمیبرم ولی یکی از شرکت ها تو همین مسیری که شما گفتید گام برمیداره وعالی کار میکنه. امیدوارم راهش درست بشه خیلی مهمه این موضوع در حال حاضر در کشور ما.
    ممنون

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مرداد ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

۳ مورد از مسائل حقوقی و مالی در مورد هوش مالی

ساعت ۸:۰۰ ق.ظ

فوت کوزه گری تولید سیم ظرفشوئی

ساعت ۲:۱۶ ق.ظ

تفکر خلاق با تکنیک شش کلاه تفکر (ادوارد دوبونو)

مرداد ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ

یک شخصیت کاریزماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

ساعت ۱۱:۴۳ ق.ظ

ترفند هایی برای افزایش اعتماد به نفس

ساعت ۱۱:۲۸ ق.ظ

۵ مهارت ارتباط که زندگی شما را تغییر می دهد

مرداد ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۰ ق.ظ

شراکت در کسب و کار چه اصولی دارد؟

مرداد ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

کسب و کار کفپوش سه بعدی

ساعت ۳:۵۲ ق.ظ

۸ روش برای حفظ انگیزه

مرداد ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۵۶ ب.ظ

دکتر مهدی خیراللهی

ساعت ۳:۵۶ ق.ظ

داستان موفقیت ۶ کارآفرین بزرگ

مرداد ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۱ ق.ظ

نکاتی طلایی برای افزایش هوش مالی دانشجویان

ساعت ۲:۵۰ ق.ظ

۲۵ درس آموزنده رهبری کسب و کار

مرداد ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۹ ب.ظ

زندگینامه محمود حقیقت طلب

مرداد ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۰۳ ق.ظ

عکس نوشته از سخنان کارآفرینان موفق

مرداد ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۰۷ ق.ظ

زندگینامه علی اصغر جهانگیری

مرداد ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۱۸ ب.ظ

کارمندان میتوانند مدیر شوند اگر…

ساعت ۱۲:۲۶ ق.ظ

تفاوت های برجسته بین مدیریت و رهبری (اینفوگرافیک)

مرداد ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ق.ظ

برقراری ارتباط و ۸ اشتباه در انجام آن

مرداد ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۶:۰۱ ب.ظ

کار کمتر، نتیجه بهتر!

مرداد ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۵۸ ب.ظ

قانون میتوز و افزایش درآمد

مرداد ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۰ ب.ظ

موانع سوددهی کسب و کار

ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

بهترین راهکار های جذب ثروت

ساعت ۸:۳۰ ق.ظ

کاربردی ترین راه های تبلیغات در اینستاگرام

ساعت ۷:۴۵ ق.ظ

پنج نوع از بهترین تبلیغات تجاری