برند چیست

معنی و مفهوم برند چیست

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person سینا کنعانیان access_time مهر ۲۵, ۱۳۹۵ remove_red_eye 1,056 مشاهده comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه می باشد

مقدمه

برند کلمه ای است که حتما بارها آن را شنیده اید و بارها آن را در جملاتتان به کار برده اید اما شاید ندانید که معنی و مفهوم برند چیست ؟ در این مقاله ما مفهوم برند را برای شما توضیح می دهیم تا به راحتی متوجه شوید برند چیست اگر از افراد این سوال را بپرسید که برند چیست ؟ به احتمال زیاد تعریف ساده و معمولی را به شما میگویند که برند به معنی نام تجاری کالا یا خدمات برای معرفی خود است. اما آیا میدانید در برندسازی  و انتخاب نام یک برند چه رازهایی نهفته است؟ آیا میدانید یک برند موفق میتواند درآمد شما را در سازمانتان چندین برابر کند؟

برند چیست ؟

انجمن بازاریابی آمریکا برند را اینگونه تعریف کرده اند:

برند یعنی نام،نشانه،علامت،عبارت و یا ترکیبی از این ها که با هدف متمایز کردن کالا و خدمات خود با کالا و خدمات دیگر رقبا به کار گرفته میشود. میدانیم که این تعریف خیلی ساده تر از نگاه امروزی به برند است. بسیاری از کتاب ها تعریف های متعددی در مورد برند کرده اند. شما نیز میتوانید به صورت جداگانه  نسبت به نیاز و دغدغه های خود در سازمانتان برای برند تعریفی ارائه دهید.

برند واژه ای است که در رونق و گسترش تجارت و کسب و کار شما بسیار بسیار مهم است پس نام و نشانه برند شما به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید دچار تغییر یا تضعیف شود. شما با استفاده از یک ایده و یک جمله برند خود را ایجاد میکنید. و تبلیغات و عوامل دیگر باید باعث بهبود این برند شوند . میتوانیم بگوییم که برند مهمترین قسمت سازمان است که باید روی آن تمرکز کرد و تمام اجزا حول محور آن بچرخند. انتخاب نام برند یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت برندسازی است به طوری که باید روی چگونگی طراحی لوگو که شامل رنگ و شکل می باشد خیلی تمرکز کرد. پیشنهاد میکنم برای درک بیشتر این موضوع مقاله طراحی لوگو و برندینگ موفق را مطا لعه کنید.

تقسیم بندی برندها

۱٫برند انفرادی

برخی از شرکتها از روی سیاست احتمال دارد که برای هر یک از محصولاتشان به صورت جداگانه برند انتخاب کنند.

۲٫برند فامیلی

این نوع برند به یک سری از محصولات خاص اختصاص داده میشود.

۳٫برند شرکتی

ممکن است ما برای محصولات اسم شرکت یا تولید کننده را بگذاریم. وقتی یک شرکت محصولات متعددی داشته باشد از این برند استفاده میشود.

۴٫ترکیبی از همه

محصولات نام خودشان را دارند و برند شرکت مشخص میکند که کدام شرکت محصول را تولید میکند.

برند چیست

خصوصیات یک برند خوب

 

برند باید چیزی از هدف تولید محصول، کیفیت، منافع  پیشنهاد کند. برند باید ساده،کوتاه و دارای تلفظ ساده بوده و به خاطر سپردن آن آسان باشد. برای مثال: نایک، بیک و …

برند باید به راحتی تبلیغ شود

برند باید  دائمی باشد

باید قابل ثبت و حمایت حقوقی باشد

باید مشخص و دقیق باشد

باید دارای صدای لذت بخش در هنگامی که آن را می شنوید باشد

باید اقتصادی بوده و قابل تولید مجدد و تکثیر باشد

باید اصل باشد (تقلیدی نباشد)

باید تصویر خوبی ایجاد کند

نباید به چندین گونه تلفظ شود

نباید تهاجمی (به کسی یا چیزی) و یا اهانت آمیز باشد

نباید قدیمی و کهنه باشد

نتبجه گیری

به طور کلی برندینگ تعریف خیلی وسیعی دارد و هر شخص نسبت به نیاز خود از آن میتواند برای خود تعریفی داشته باشد. برندینگ چیزی فراتر از لوگو و نام تجاری است.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مراحل برندسازی

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

 

آموزش ۷ جلسه ای زیر را از دست ندهید:

با عرض پوزش در بارگیری مشکلی رخ داده است.

 

 

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه

11 − دو =

ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۳۲ ق.ظ

هرم هوش مالی

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۲۲ ب.ظ

ناهشیاری مالی اعتیاد خطرناک بسیاری از افراد

فروردین ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ

یک راز درمورد هوش مالی و چند نکته دیگر

فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

کسب و کار حوله یکبار مصرف

فروردین ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۲ ب.ظ

چرا همیشه یه جای کار میلنگه ؟؟؟

فروردین ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۳۴ ب.ظ

نکات طلایی برای داشتن زندگی هدفمند

فروردین ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۳:۴۳ ب.ظ

آشنایی با انواع هدف

فروردین ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۱۹ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

فروردین ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۱ ب.ظ

توصیه های عیدانه استاد تیموری برای برنامه ریزی اهداف

فروردین ۱۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

بهترین نکات برای تقویت استعداد

فروردین ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۵۶ ب.ظ

ایده های غیرمعمول ، انقلابی در آفرینش

فروردین ۱۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۴ ق.ظ

هدف |بی هدفی قاتل انسانهاست!

فروردین ۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۵۳ ب.ظ

۶ گام اساسی در مذاکرات کسب و کار

فروردین ۶, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۰۹ ب.ظ

مقدمه ای بر آموزش بازاریابی

فروردین ۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۳۲ ب.ظ

ایده های انقلابی برای کسب و کار شما در سال جدید

اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۱۷ ب.ظ

عیدی تیم آموزشی ماهان تیموری برای سال۹۶ تو دوست خوبم

اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۲۱ ب.ظ

رابطه هوش مالی با عید

ساعت ۱۰:۵۲ ب.ظ

همه چیز درباره آمیخته بازاریابی

اسفند ۲۷, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۷ ب.ظ

ایده های طلایی برای هر کسب و کاری لازم است

اسفند ۲۶, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۱۶ ب.ظ

تبلیغات دفاتر بیمه ، تبلیغات موثر چیست؟

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵
ساعت ۴:۲۷ ب.ظ

۱۰ ایده ناب برای روانشناسی در مذاکره

اسفند ۲۲, ۱۳۹۵
ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

مثل بقیه کار را رها نکن

اسفند ۲۰, ۱۳۹۵
ساعت ۸:۵۲ ب.ظ

ایده های عالی فقط برای شما

اسفند ۱۹, ۱۳۹۵
ساعت ۱۱:۴۹ ب.ظ

ایده خوب برای کسب و کار خوب

اسفند ۱۸, ۱۳۹۵
ساعت ۱۰:۲۳ ب.ظ

۹ قانون مهم برای تبلیغات موفق