رازهای موفقیت در تبلیغات بنری که باعث افزایش بازدید می شود تا بیننده با مشاهده ترکیب یک متن تبلیغی خوب و گرافیک مناسب جذب سایت شما شود.  تبلیغاتی که به صورت بنر انجام می شود را تبلیغات بنری  گویند.

تبلیغات بنری دو نوع مختلف دارد

 

تبلیغات بنری

۱-به صورت بیلیوردی در محیط

۲- به صورت بنری در اینترنت

کاری که برای گرفتن بازخورد بیشتر از تبلیغات بنری می توانید انجام دهید متن تبلیغ نویسی و گرافیک است نکاتی که وقتی در متن تبلیغاتی شما رعایت شود مشتری ببیشتری جذب می شود و باعث فروش بیشتر و افزایش درآمد می شود.

  • تیتر متنتان باید جذاب و کوتاه باشد و توجه را به خود جلب کند طوری که مخاطب مشتاق به خواندن متن باشد.
  • سود و فواید کالا را لیست کنید و آن را به صورت مزیت هایی که برای مشتری دارد ارائه دهید.

به طور مثال: به جای اینکه بگوییم محصول ما با سرعت بیشتری کار می کند، بگوییم با این محصول وقتتان را ذخیره کرده و وقت آزاد بیشتری دارید.

  • متنی بنویسید که با احساسات مخاطب ارتباط برقرار کند .

ترغیب مشتری

 

 

مثلا اگر خمیر دندان می فروشید احتمالا یکی از خصوصیات آن حاوی فلوراید بودن است. اما اگر بخواهید این ویژگی را به این صورت بیان کنید: «حاوی فلوراید» یا « پوسیدگی کمتر دندان» کمی کسل کننده به نظر می رسد و می توانید به جای آن  از این عبارت استفاده کنید:

« با بوفو مسواک بزنید تا از مته دندانپزشک در امان باشید!» به این ترتیب شما یک ویژگی کسل کننده وتکراری را به با پیامی قوی بیان کرده اید و آنرا با ترس از کار دندانپزشک پیوند داده اید.

  • در چند پاراگراف اول از نقات قوت برای ترغیب مشتری تان استفاده کنید؛ به گونه ای باشید که مشتری برتری های کالا یا خدمات شما را لمس و او را برای خرید جذب کند.
  • در تعریف از کالای خود افراط نکنید و یا متن شما به صورت افراطی دوستانه نباشد.
  • هدف مشتری را مشخص کنید و لحن متن تان را با توجه به نوع نیاز مشتری بنویسید.
  • در آخر باید مشتری را دعوت به تماس کنید، مثلا بنویسید « تلفن را بردارید و هم اکنون با ما تماس بگیرید».

پوستر در واقع ارتباط غیر کلامی با مخاطب است؛ پس در طراحی گرافیکی باید دقت بیشتری داشته باشید.

تنها از دو یا سه رنگ استفاده کنید

 

 

طرح های شلوغ ذهن بیننده را از عنوان و پیام اصلی دور می کند.

  • طرح تان ساده باشد.
  • از تصاویر ایرانی استفاده کنید.
  • از فضاهای خالی در بنر استفاده کنید.

 

مخاطبان هدف خود را بشناسید

 

 

اگر قصد استفاده از بنرها در تبلیغات اینترنتی را دارید. باید ابتدا مخاطبان هدف خود را بشناسید و با توجه به این موضوع مکانی را برای قرار دادن بنرهای خود انتخاب کنید. شما باید بنرهای خود را در وب سایتهایی قرار دهید که به موضوع کسب و کار شما مرتبط باشند. برای مثال اگر کسب و کار شما در زمینه قطعات خودرو است باید برای قرار دادن بنرهای خود به دنبال وب سایت هایی باشید که در زمینه خودرو فعالیت می کنند. در قدم بعد طراحی بنر شما نیز باید با طراحی وب سایت هماهنگی داشته باشد. اگر در طراحی بنر دقت کافی صرف شده باشد بنر تبلیغاتی شما حرفه ای به نظر میرسد. در نتیجه شانس شما برای بازدید مخاطبان از بنرتان افزایش خواهد یافت.

شما وقت زیادی ندارید

 

 

در تبلیغات بنری شما باید در کمترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطبان انتقال دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که بنر شما در هر مکانی قرار داده شود مخاطبان تنها زمان کمی برای دیدن آن وقت صرف خواهند کرد پس شما باید پیام اصلی خود را در این زمان کم  به آن ها انتقال داده و مجابشان کنید که بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک کنند. بنر تبلیغاتی شما باید به حدی جذاب باشد که بتواند در زمان کوتاهی باعث جلب توجه مخاطبان شود.

گرافیک بهتر، شانس موفقیت بیشتر

 

 

طراحی بنرهای تبلیاتی نسبت به گذشته دچار تغییراتی شده است. امروزه طراحی یک بنر تبلیغاتی موفق پیچیده تر از قبل شده و نیاز دارد که شما به ریزه کاریهای بنرهای تبلیغاتی خود توجه بیشتری کنید. اگر در زمینه گرافیک دارای تخصص نیستید، بهترین گزینه استفاده از یک گرافیست حرفه ای برای طراحی بنرهای می باشد.

مراقب اعتبار و وجه کسب و کارتان باشید.

 

 

یک بنر تبلیغاتی به عنوان معرف برای کسب و کار شما محسوب میشود. استفاده بیش از حد از رنگها و یا تصاویر انیمیشینی که سریع عوض میشوند میتواند باعث اذیت شدن مخاطبان شوند. مراقب باشید که بنر شما به گونه ای نباشد که ذهنیت بدی را در مخاطبان ایجاد کند. بنرهای چشمک زن شانس بیشتری برای دیده شدن خواهند داشت اما مراقب باشید که در استفاده از این قابلیت زیاده روی نکنید چرا که ممکن است باعث آسیب به شخصیت و اعتبار کسب و کار شما شود.

ساده و منظم باشید

 

 

به طور معمول کاربران بیشتر به سمت بنرهایی با طراحی ساده تر جذب خواهند شد. شما باید تمام تلاش خود را بکنید که با استفاده از تعداد کلمات کمتر پیام خود را به طور کامل انتقال دهید. همچنین نظم در بنز تبلیغاتی شما نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. سعی کنید از فونت و رنگ مناسب استفاده کنید. رنگ ها اولین چیزی هستند که در بنر شما جلب توجه می کنند. استفاده زیاد از رنگ ها باعث نامناسب شدن ظاهر بنر می شود. همچنین به این نکته باید توجه کنید که رنگ و فونت استفاد شده در بنر باید با هم هماهنگی داشته باشند.

فرمت و حجم بنر

 

 

سعی کنید بنر تبلیغاتی شما فرمتهای استانداردی مانند GIF، JPJ ، PNG داشته باشد. بنرهایی که با استفاده از فلش طراحی میشوند در مرورگرهای پرکاربرد دیده نمی شوند و در چنین حالتی شما بخش قابل توجهی از مخاطبان را از دست می دهید. همچنین حجم بنر نباید بیش از حد زیاد باشد. حجم مناسب بنرهای تبلیغاتی نباید بیشتر از ۱۵۰ کیلوبایت باشد.

استفاده از دکمه فراخوان

 

 

زمانی که مخاطب بنر شما را میبیند ممکن است برایش جالب به نظر برسد و اگر شما از دکمه فراخوان استفاده کنید در واقع ذهن او را به سمت هدف خود هدایت کرده و مسیر را به او نشان می دهید. با قرار دادن یک دکمه فراخوان در بنر خود میتوانید شانس کلیک کردن بر روی آن را تا حد زیادی افزایش دهید. بنر شما میتواند باعث ایجاد توقعاتی در مخاطبان شود پس دکمه فراخوان شما نباید آن ها را فریب دهد. بعد از کلیک، کاربران نباید احساس کنند که شما آن ها را فریب داده اید پس دکمه فراخوان باید واقعی باشد.

هدف خود را مشخص کنید

 

 

از بنر تبلیغاتی خود چه هدفی دارید. آیا به دنبال برندسازی هستید، می خواهید محصولی را بفروشید و یا اینکه هر دوی این اهداف را به صورت همزمان دنبال می کنید. مشخص کردن هدف میتواند در نحوه طراحی بنر تاثیرگذار باشد. زمانی که شما هدف خود را بشناسید میتوانید بنر مناسبی را برای آن انتخاب نمایید.

مکان مناسبتر را پیدا کنید

 

 

بهتر است از همان ابتدا تمام وقت و پول خود را برای قرار دادن بنر در یک سایت تلف نکنید و با تقسیم پولی که برای این کار در اختیار دارید بنر خود را درچندین سایت قرار دهید. با انجام این کار میتوانید بعد از مدتی کارایی و بازده بنر خود را در سایتهای مختلف بررسی کنید. ببینید بنر شما در کدام سایت توانسته است مخاطبان را بیشتر جلب کند. با این کار بعد از مدتی قادر خواهید بود تا مناسب ترین مکان ها را برای قرار دادن بنر خود پیدا کنید.

با کاربران صادق باشید

 

 

برای جلب مخاطبان لازم است که شما از جملات جذاب استفاده کنید اما همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که باید بتوانید به جملاتی که در بنر تبلیغاتی خود گفته اید به خوبی عمل کنید. برای مثال اگر شما در بنر تبلیغاتی خود از جمله  “شارژ رایگان بگیرید” استفاده کردید و مخاطبان وارد وب سایت شما شدند و این اتفاق برای آن ها نیافتد مطمئنا دیدشان نسبت به کسب و کار شما منفی خواهد شد. پس مراقب باشید که با جملات جذابی که قادر به انجام آن ها نیستید اعتبار کسب و کار خود را خدشه دار نکنید.

 

نتیجه گیری

 

 

باید مخاطب هدف خود را در سایت هایی که می خواهید تبلیغات دهید به خوبی شناسایی کنید. بسیاری از افراد تبلیغات بنری خودشان را در سایت های دیگر قرار می دهند اما بازخورد خوبی نمی گیرند زیرا مخاطب هدف خود را به درستی شناسایی نکرده اند.

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : مهسا قرازمند – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزشهای : کسب و کار ، کارآفرینی ، کسب و کار اینترنتی

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

 

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷