بنر تبلیغاتی ، به مشتریان چشمک بزنید

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person محمد محمدی access_time مرداد ۴, ۱۳۹۶ comment بدون دیدگاه

بنر تبلیغاتی به تابلوهای پایه دار محیطی گفته می شود که در داخل پاساژها، کنار مغازه ها یا سطح شهر، دیده می شوند. بنر تبلیغاتی، مثل دیگر رسانه های تبلیغاتی، قصد انتقال پیامی را به مخاطب دارد. این تابلوها بسته به فضایی که قرار می گیرد و نیاز مشتری، در ابعاد مختلفی می باشند. حتما همه ما مدل های مختلفی از بنر تبلیغاتی را دیده ایم.

تاریخچه بنر تبلیغاتی به زمان حضرت عیسی بر می گردد. این بنر ها در دوره های مختلف تاریخی استفاده شده اند. در آن زمان ها از بنر تبلیغاتی به عنوان پرچم در جنگ ها و نیز در کلیساها استفاده می شده است. اگر از بنر به درستی استفاده شود قطعا در شناخت و بهبود نام برند و رسیدن به اهداف، موثر خواهند بود. برای دانستن اطلاعات هوشمند کافی، می توانید این مقاله را بخوانید.

 

انواع بنر تبلیغاتی

 

 

۱ – بنر محیطی (چاپی)

۲ – بنر اینترنتی (دیجیتالی)

*** بیشتر نکاتی که برای بنرهای اینترنتی آورده می شود، برای بنرهای محیطی نیز صادق است.

 

کاربرد بنرهای تبلیغاتی

 

 

۱ کسب و کار (فروشگاهها، موسسات، شرکت ها)

۲ اماکن مذهبی (مساجد، حسینیه ها، تکیه ها)

۳ اتحادیه های صنفی (طلا فروش ها، کله پاچه ای ها، کتاب فروش ها و…)

 

مزایای استفاده از بنر تبلیغاتی

 

۱ ارزان بودن نسبت به خیلی از انواع تبلیغات. ازجمله : تبلیغات تلویزیونی، کاتالوگ تبلیغاتی، تبلیغات بر روی اتوبوس، تبلیغات مترو، تبلیغات با گوگل، تبلیغات رادیویی، تبلیغات بیلبورد، تبلیغات با روزنامه، تبلیغات در فرودگاهها و…

 ۲ صرفه جویی در وقت و پول

۳ فروش گسترده تر

۴ در معرض دید کاربران بودن

۵ جنبه عمومی داشتن

۶ ارتباط نزدیک با بیننده

 

مطالب اصلی برای طراحی بنر تبلیغاتی

 

 

طراحی بنر تبلیغاتی بسیار سخت می باشد. شاید بپرسید چرا؟ بنر تبلیغاتی همانند تبلیغات بیلبورد نیست که فضای بزرگی در اختیار داشته باشید. همانند فاکس مارکتینگ هم نیست که فضای خیلی کوچکی داشته باشید اما باید از این فضایی که در اختیار داریم نهایت استفاده را ببریم.

۱٫ بنر، باید تابلویی قابل فهم برای همه باشد.

۲٫ در بنر تبلیغاتی مفهوم باید هرچه سریعتر منتقل شود تا بهتر درک شود.

۳٫  مفهوم بنر تبلیغاتی باید مختصر و مفید باشد.

۴٫  متن بنر تبلیغاتی بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ کلمه نشود.

۵٫  بر روی بنر تبلیغاتی بهتر است فقط لوگو، نام برند و شعار تبلیغاتی وجود داشته باشد.

۶٫  متن خوانا باشد.

 

یک بنر تبلیغاتی اینترنتی فوق العاده باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

۱ – هماهنگی بنر با زمینه کسب و کار

 

 

وقتی برای وبسایتی قرار هست بنر تبلیغاتی طراحی شود، باید آن بنر با حوزه کاری آن سایت هماهنگ باشد. این بنر برای مخاطبان یک سایت طراحی می شود پس باید بدانیم که این مخاطبان چه سلایق و علاقه مندی هایی دارند و با توجه به آن، طراحی بنر انجام شود. این موضوع کمک می کند تا مخاطبان بیشتری به سایت سرازیر شوند. با در نظر گرفتن این نکته بنر شما حرفه ای تر به نظر خواهد آمد. گاهی طراحی یک بنر میتواند به اندازه ای حرفه ای باشد که انگار قسمتی از آن وب سایت است. اگر بنر شما با حوزه کاری وب سایت هماهنگ باشد مطمعناً شما شانس بیشتری برای کلیک کردن مخاطبان بر روی بنرتان خواهید داشت. برای مثال قرار دادن بنر تبلیغاتی مربوط به پوشاک در سایتی که در زمینه  قطعات خودرو فعالیت می کند به هیچ وجه نمیتواند مناسب باشد.

۲ – بنرهای متحرک

 

 

بنرهای متحرک برای سایت های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند. این بنرها معمولا چشمک زن هستند ولی یادمان باشد که این چشمک زدن، نباید بیننده را اذیت کند. سرعت این بنرها باید جوری باشد که بتواند توجه بیننده را جلب کند. بنر با سرعت بالا یا پایین، چشم نواز نیست. هرچه بنر شما بهتر و جذابتر طراحی شود اعتبار شما در ذهن مخاطبانتان بیشتر می شود. شما میتوانید با انتخاب یک بنر باوقار اعتماد و اعتبار کسب و کار خود را نشان دهید. بنرهایی که در آن ها از قسمتهای متحرک استفاده شده است شانس بیشتری برای دیده شدند خواهند داشت؛ اما فراموش نکنید، همانطور که گفته شد بنر شما نباید باعث ایجاد احساس نامطلوب در بیننده شود حتی شما میتوانید تنها، قسمتی از بنر خود را به صورت متحرک در بیاورید.

۳ – کوتاه و ترغیب کننده

 

 

اکثر افراد، کم حوصله هستند. بهترین حالت یک بنر تبلیغاتی اینترنتی این است که در عین کوتاه بودن، اینقدر جذاب باشد که افراد را ترغیب به کلیک کردن بر روی آن کند. در انتخاب بنرهای تبلیغاتی همیشه به این نکته توجه داشته باشید که شما وقت زیادی برای انتقال پیامتان نخواهید داشت. پس بهتر است حاشیه نروید و خیلی سریع نکات جذاب در مورد کسب و کار خود را در معرض دید مخاطب قرار بدهید.

۴ – از یک گرافیست فوق العاده استفاده کنید

 

 

هرچه بنر تبلیغاتی شما، بهتر طراحی شده باشد تاثیرگذاری آن برای ورود کاربران به سایت شما بیشتر می شود. کمی بیشتر خرج کنید و یک گرافیست عالی استخدام کنید. درست است کمی برای شما گرانتر تمام می شود ولی مطمئن باشید که پول آن را در خواهید آورد. در حال حاضر طراحی بنرها نسبت به چندسال پیش پیچیده تر شده است و اگر در زمینه گرافیک دارای تخصص نیستید بهترین کار این است که از یک گرافیست خوب در این زمینه کمک بگیرید. به شما توصیه می شود در هنگام جستجو برای انتخاب گرافیست حتماً کارهای قبلی او را در این زمینه ببینید و از کیفیت کار او مطمئن شوید. مطمئن باشید استفاده از یک گرافیست حرفه ای کمک بزرگی برای رسیدن به اهداف شما در تبلیغات بنری آنلاین است.

۵ – کم حجم

 

 

 بهترین بنر تبلیغاتی را هم که داشته باشیم ولی کسی آن را نبیند یا به سختی ببیند، تاثیرگذاری لازم را ندارد. هرچه حجم بنر کمتر باشد یعنی راحت تر باز می شود پس احتمال دیدن آن بیشتر می شود. بهتر است حجم بنر، بیشتر از ۱۵ کیلو بایت نباشد. این باعث می شود تا ما ارتباط موثر و سریعتری با مخاطب برقرار کنیم.

۶ – کارآمدی بنر خود را ارزیابی کنیم

 

 

در هر جایی که بنر می گذاریم، آماری از آن باید داشته باشیم. این آمار باید توسط ما کنترل شود. اگر بازدید از سایتی بوسیله بنر، مناسب نبود پس یک جای کار می لنگد. باید بنر را بازبینی کنیم. بررسی کنیم چرا بازده لازم را نداشته است و آن را اصلاح کنیم. وقتی بنری اشکال دارد نباید روی آن پافشاری کنیم. توصیه می کنم فقط در یک جا بنر قرار ندهیم. آن هزینه ای را که قرار است برای یک مورد بدهیم بهتر است بین چند مورد تقسیم کنیم. زمانی که شما بنر تبلیغاتی خود را در چندین وب سایت مختلف قرار دهید این مزیت برای شما به ارمغان می آید که بعد از گذشت مدتی و بررسی بازدهی بنرها میتوانید وب سایت های متناسب تر را از بین این وب سایتها انتخاب کنید. اگر بنر شما در جای مناسبی قرار داشته باشد شما قدم مهمی برای رسیدن به موفقیت در تبلیغات بنری برداشته اید.

 

نکات اساسی در طراحی بنر تبلیغاتی اینترنتی

 

 

۱ برای خود هدف تعیین کنید.

۲ بازاری را که می خواهید بدست آورید، مشخص کنید.

۳ برای سلیقه مخاطبان طراحی کنید.

۴ اصل مطلب را بگویید، حاشیه نروید.

۵ از کلمات جذاب و ترغیب کننده یا کنجکاو کننده استفاده کنید.

۶ دنبال برطرف کردن نیازهای افراد باشید.

۷ نظر افراد معمولی و رهگذر را که تخصصی در بنر ندارند، بپرسید.

۸ بهترین فونت برای متن فارسی، نازنین و یکان می باشد.

۹ بهترین فونت برای متن انگلیسی Sans Seif و فونت ترافیک، برای شماره تلفن ها می باشد.

 

 نکات اساسی دیگر در طراحی بنر تبلیغاتی اینترنتی

 

 

۱ از روانشناسی رنگ ها برای جذب بیننده کمک بگیرید.

۲ تمرکز حواس خود را روی انجام بهترین کار بگذارید.

۳ یک عکس مناسب انتخاب کنید.

۴ اگر بنر متحرک دارید، حجم آن از ۴۰ کیلوبایت بیشتر نباشد.

۵ از بنرهای تکرارشونده استفاده نکنید.

۶ زمان بنرهای متحرک بیشتر از ۱۵ ثانیه نباشد.

۷ از بنرهای تعاملی استفاده کنید.

۸ حتما بنر تبلیغاتی را به یکی از صفحات سایت خود لینک دهید. حتما با عکس بنر مطابقت داشته باشد.

۹ از سایت هایی که در آن تبلیغات زیادی دارند اجتناب کنید. تبلیغ شما کمتر دیده می شود.

۱۰ در جاهایی بنر تبلیغاتی بگذارید که مربوط به حوزه کاری شما باشد.

 

نتیجه گیری

 

 

۱ – بنر تبلیغاتی یکی از انواع تبلیغات نسبتا مدرن می باشد. نوع پیشرفته آن، بصورت دیجیتالی برای سایت ها و شبکه های اجتماعی می باشد. این تبلیغات به دلیل بصری بودن، اثرگذاری خاصی می تواند بر روی مخاطب بگذارد. از این فرصت استفاده کنیم.

۲ – بنر تبلیغاتی تنها یکی از انواع رسانه های شما می تواند باشد. مجموعه این تبلیغات می تواند برای شما اثربخش باشد. از دیگر رسانه های تبلیغاتی حتما استفاده کنید. ازجمله : بازاریابی پیامکی، تراکت طلایی، بازاریابی با ایمیل، بازاریابی در اینستاگرام، بازاریابی با تلگرام و…

 

چنانچه در مدت زمان تخمینی موفق به اتمام این مقاله نشده اید می توانید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده : محمد محمدی–ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به مقاله “بنر تبلیغاتی، به مشتریان چشمک بزنید” برای تیم آموزشی ماهان تیموری ارزشمند و سازنده می باشد.

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مهر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۴:۰۲ ق.ظ

۲۰ عادت ضروری برای موفقیت در زندگی

مهر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

نشانه‌های داشتن هوش هیجانی بالا

مهر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۵ ق.ظ

کار‌های روزانه انسان‌های موفق

ساعت ۲:۲۸ ق.ظ

راهکارهای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری

شهریور ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۳ ب.ظ

عاداتی که فقیر را از ثروتمند جدا میکند

شهریور ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

اشتباه مالی کسب و کارها (اینفوگرافیک)

ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

حافظه کوتاه مدت چیست؟

ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

بازاریابی با سایت راهی به سوی قله ثروت

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

شهریور ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

چگونه زندگیمان را شفا دهیم؟

ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

تسلط بر پراکندگی ذهن

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

حافظه مغز یادگیری بزرگترین ابزار آموزشی ما

شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

مارک کابن زندگینامه

ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

طلائی ترین نکات برای خلق موفقیت و رشد فردی

شهریور ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۰ ب.ظ

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟

ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

اشتباهات مالی رایج و نحوه اجتناب از آن‌ها

ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

کسب درآمد از تلگرام

ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

۳ روش از بهترین تکنیک های مذاکره

شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

چگونه در کمتر از ۴ ماه درآمد خود را۲تا۹ برابر افزایش دهیم

شهریور ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

پرزنت دیگران دغدغه اصلی بازاریابان

شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

بهترین راه های تبلیغات رایگان

ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

حرکات سر در زبان بدن

شهریور ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۰ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

اعتماد به نفس بیش از اندازه می‌تواند دردسرساز شود!

ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

هشت راهکار برای افزایش درامد