مقدمه: به چالش کشیدن خود یک ایده تبلیغاتی است. مهم این است که چگونه از این روش استفاده میکنید.ایده های تبلیغاتی شما هستند که شما را متفاوت می کننددر اینجا راه های به چالش کشیدن را به گونه ای می گویم که تمرکز ذهن بر موضوع داشته باشید و شما را در بازاریابی و فروش ، کارآفرینی  و هر کسب و کاری به شما کمک کند.

شما به طور ناخوداگاه از جملات و کلماتی استفاده میکنید که بسیار تاثیر گزارهستند و در ذهن نیمه هشیار نفوذ می کند اما نمی دانید که از چه غالبی استفاده می کنید و اکثرا فالبداهه استفاده می شود. در اینجا این قالب ها را معرفی می کنم تا به طور خوداگاه در موقعیت های مختلف بتوانید از آنها استفاده کنید تا در کمتر از ۳ ثانیه در ذهن مخاطب حک شوید.

این قالب ها نه تنها در تبلیغ نویسی بلکه در مذاکره هم کاربردی است و در هر جا شما می توانید از آنها استفاده کنید تا در ذهن ها حک شوید و مخاطب را به سمت خواسته تان هدایت کنید.

در این مقاله تیتر ها و مثال هایی آورده ام که برای شما آشنا باشد و آنها را دیده باشید . آن مثالها را تحلیل و روش ها و تکنیک های جدید رامعرفی کرده ام تا راحت تر درک و تحلیل کنید.

 

چالش:

 

مغز ما حوادث تازه و پیش بینی نشده را ترجیح می دهد.و چالش کشیدن ذهن باعث می شود سیستم تصمیم گیری و برنامه ریزی و کنترل مغز فعال شود .

  • در  چالش کشیدن باید چیزی را بگویید که در ذهن مخاطب سوال ایجاد شود و او را شکه کند.

 

چالش از طریق تحریک احساسات:

 

مثال ۱: هر ۷ دقیقه یک نفر آلزایمر می گیرد!

 ایجاد احساس ترس باعث می شود که ذهن شما به دنبال راه حل باشد و این سوال ایجاد می شود که چگونه  و چرا هر ۷ دقیقه یک نفر آلزایمر می گیرد و چگونه می توان از آلزایمر دور ماند.

 

مثال ۲: احساس تنهایی نشانه بیماری آلزایمر است.

در اینجا هم نیز احساس ترس است که ایجاد کنجکاوی می کند .

شما با شناخت احساسات مختلف می توانید آن احساس را در افراد تحریک و افراد را کنجکاو کنید. 

 

  • به چالش بکشید:

 

در اینجا چند مثال از چالش کشیدن و کنجکاو کردن ذهن را آورده ام و سپس تکنیک های تبلیغ نویسی را توضیح داده ام.

 

  • می دونی چی جذابه؟

        تلاشی که برای بدست آوردن رویاهات می کنی.

  • آیا می دانی چگونه چتر ذهنت را باز کنی؟
  • بهترین روش ایجاد سوال چیست؟
  • میانبر دسترسی به اطلاعات در چیست؟

 

چالش با کلمات :

 

یکی از روش های به چالش کشیدن چالش با کلمات است.وقتی می گوییم « بهترین ، جدید ترین یا میانبر چیست ؟» ذهن به دنبال جواب می گردد. از آنجایی که علم روز به روز پیشرفت می کند و چیزهای جدید به وجود می آید و افراد به همیشه به دنبال بهترین راه حل هستند کنجکاو می شوند تا بدانند پاسخ چیست .

می توانید از کلمات تاکیدی هم استفده کنید مثل :«همیشه، حتما، باید، هرجا، هر زمان و …» این کلمات باعث می شود که ذهن به دنبال علت تاکید بگردد و با ایجاد سوال در ذهن باعث خالی شدن ذهن می گردد و در نتیجه ذهن متمرکز می شود تا راه حل را پیدا کند.

 

تضاد باورها:

 

چیزی را بگوییم که اکثر افراد به آن باور دارند یا آن کار را انجام می دهند یا آن انتظار را دارند که با آن به موفقیت یا به خواسته شان برسند و مایک تضاد در ذهن آنها ایجاد می کنیم که آن باور اشتباه است.

تمام اتفاقات ، شرایط و چیزهایی که می بینیم و می شنویم یک باور در ما ایجاد می کند و وقتی شما افراد را با پیامد آن باور مواجه می کنید آنها را شکه می کنید و در فکر فرو می برید.

 

به طور مثال اگر به دنبال کسی هستید که هیچ ایرادی نداشته باشد ، تنها خواهید ماند.

در این مثال انتظار کامل بودن است که باعث عدم موفقیت می شود که ما با بیان تنها خواهید ماند می گوییم که اگر باور دارید که شخص کامل پیدا می کنید پس این باور اشتباه است چون تنها می مانید.

 

 

دور از انتظار:

 

در این روش چیزی را  می گویید که دور از انتظار باشد یعنی چی ؟ یعنی اینکه مخاطب انتظار دارد جور دیگری بشنود ولی چیز دیگری می شنود.

در این شیوه از تضاد دو چیز در کنار هم استفاده می کنیم که این روش از پدیده توهم « دیوار کافه » گرفته شده است .وقتی در یک خط موازی آجرهایی با رنگ های متضاد مثلا سیاه و سفید در کنار هم قرار بگیرند دیگر خطوط را زاویه دار می بینیم. قرار گرفتن رنگ ها تضاد در کنار هم یک چالش بر ذهن ایجاد می کند.

 

مثلا:به چاش کشیدن منظم ذهن خطر از دست دادن ذهن را کاهش می دهد.

که این تکنیک با کلمات و قرار گرفتن کلمات در جمله ذهن را به چالش می کشد.

 

کلمه منظم در ذهن یک پیام مثبت است .خطر از دست دادن یک پیام منفی است. اما می ماند کلمه آخر که تعیین می کند جمله ما هشدار است یا خبر خوب .که وقتی با کلمه ای با پیام مثبت شروع کرده ایم کلمه ای در آخر جمله استفاده کنیم که آن جمله رامثبت کند وپیام منفی را بین دو پیام مثبت قرار دهیم. و برعکس اگر با منفی شروع شده با خبرمنفی یا هشدارهم تمام شود در واقع پیام وسط  در جمله است که ذهن را به چالش می کشد.

 

پدیده توهم ebbinghause:

 

پدیده توهم به این صورت است که هر آنچه غیراز هدف ما است را کوچک نشان دهیم تا هدف بزرگتر دیده شود. این تکنیک از پدیده ebbinghause گرفته شده. که دو دایره هم اندازه در مرکز قرار دارند که اطراف یکی از دایرهای مرکزی دایره هایی با سایز بزرگتراست و اطراف دایره ی مرکزی دیگر دایره هایی کوچک تر از اندازه دایره مرکزی است که در این نوع ، دایره مرکزی بزرگتر دیده می شود در صورتی که هر دو دایره مرکزی هم اندازه هستند.

 

در تبلیغ نویسی از این طریق مغز را با عادی نشان دادن چیزهایی که به نظر خیلی خوب بوده است  را، به چالش می کشیم تا هدف ما در مرکز قرار بگیرد و بلد تر دیده شود.

باید تفاوت محصولمان را نسبت به باقی مزیتهای مشترک بلد تر کنیم و مزایای مشترک را کوچک ،عادی و معمولی نشان دهیم وبرای مزیت های دیگر که مشترک است راه حلی خلاقانه و کم هزینه تر به جز داشتن محصولات مشابه بدهیم تا آن ها را کوچک و مزیت وتفاوت خودمان را بلد تر نشان دهیم.

 

ارتباط دو چیز بی ربط:

در این روش وقتی دو چیز متفاوت که را به هم ربط می دهیم کمی غیر عادی و دور از ذهن به نظر می آید که این روش در ذهن سوال ایجاد می کند و ذهن را به چالش می کشد.

مثال۱ :ارتباط ماست با آلزایمر:  لبنیات با مغز سالمندان چه می کند؟

مثال۲: تشخیص زودهنگام آلزایمر با قوه بویایی

 

 

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟