پنج اصل تبلیغ نویسی

بررسی پنج اصل تبلیغ نویسی

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
person مهسا فرازمند access_time شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه ی این مقاله ۳ دقیقه می باشد

مقدمه

در این مقاله به بررسی پنج اصل تبلیغ نویسی می پردازیم. بررسی پنج اصل تبلیغ نویسی به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم محصول خود را به بهترین نحو معرفی کنیم، این اصول موجب می شود تا ابهامات و کلی بینی شما نسبت به این پنج اصل تبلیغ نویسی رفع شود تا به شما در نوشتن تبلیغات اصولی تر و جذاب تری کمک کند. تبلیغات مهمترین اصل بازاریابی و فروش می باشد. تبلیغات خوب موجب افزایش ثروت و کسب و کار خواهد شد.

پنج اصل تبلیغ نویسی موفق

 عنوان جذاب

 

عنوان جذاب اولین راهکار از پنج اصل تبلیغ نویسی می باشد. تیتر باید انگیزه خواندن را در مخاطب ایجاد کند. مثلاروزنامه فروشی ها تیتر های جنجالی می نویسند توجه مخاطب را جلب کرده، اما وقتی می خوانید می بیند که خیلی موضوع خاصی هم نبوده است. می توانید سود و مزیتی که کاربر می تواند بدست آورد را در عنوان بیاورید

  • تیتر باید توجه کاربر را جذب کند.

  • برای این کار فقط ۱۰ ثانیه زمان دارید.

  • مهم ترین مزیتی که کاربر دریافت می کند

  • ارائه پیشنهاد قدرتمند

  • پیشنهاد رایگان

  • یک پیشنهاد ویژه در زمان محدود

  • هشدار به کاربر

  • پیغامی که گروهی از مردم را مورد هدف قرار دهد

 

نمونه: یکی از بهترین تبلیغات تاریخ که با این عنوان است : زمانی که می خواستم پیانو بزنم همه بهم خندیدند ، اما وقتی شروع کردم  …..

(یعنی اینکه من خیلی خوب پیانو زدم و زمانی که پیانو زدن را شروع کردم همه ساکت شدن.) دادن حس برتری. اگر می خواهید کلیک های صفحه ی شما بالا رود از کلمه ی رایگان در عنوانتان استفاده کنید. اگر بگوییم این محصول را تا فلان زمان اگر نخرید ضرر کرده اید به این روش یک پیشنهاد ویژه در زمان محدود داده اید.

هشدار: خیلی مهم است قبل از اینکه محصولی را بفروشید در این دوره تبلیغ نویسی شرکت کنید. عنوان فروش ایجاد نمی کند. عنوان کاری می کند تا کاربر ادامه ی متن را بخواند.

 

 تصاویر و گرافیک حرفه ای

 

  • کارتون :استفاده از تصاویرو کاریکاتور که با مداد کشیده شده است .

 

  • ایجاد حس مورد نظر در مخاطب : حسی که می خواهید کاربر داشته باشد را در کاریکاتور نشان دهید.

 

  • رنگ بندی مناسب

 

  • تصاویر ایرانی: از تصاویر ایرانی بجای تصاویری که در وب و سایتها است استفاده کنید.

 

اولین پاراگراف

 

  • به قول خود عمل کنید

در عنوان یک قول بزرگ به مخاطب می دهید. وظیفه ی شما این است که در اولین پاراگراف به قولتان عمل کنید ، تا ادامه متن را بخوانند.

 

  • دلیلی دهید که تا پایان متن را بخوانند

 

 

استفاده از نکات کلیدی برای حفظ دید کاربر

 

  • پاراگراف بیش از ۳ خط نباشد.

  • مزایای محصول:

 در هر دو یا سه پاراگراف از بولد پوینن استفاده کنید مزایایی که می نویسید از بولد پوینت ( این نقطه سیاه ها ) استفاده کنید.

 

  • ایجاد حس مورد نظر در مخاطب

حس ترسی که می خواهید به مخاطب دهید را در بولد پوینت بنویسید.

 

پنج اصل تبلیغ نویسی

بزرگترین مشکل مخاطب

 

دلیلی که باعث شده این محصول را تولید کنید.  بزرگترین مشکل فعلی کاربر را پیدا کنید و می توانید متن هایی از آن پیدا کنید و برای آن یک راهکار عالی بدهید. الگویی برای برخی کانال های تلوزیونی مثل بازار وجو دارد که به این صورت است:

مثل ۱: جارو برقی :فردی با یک جارو برقی با یک حال بد و کمر درد یک خونه را جارو می کند که صحنه آن سیاه سفید است و بعد صفحه رنگی می شود آن

خانوم یا آقا بدن مشکل کمر درد ، با لبی خندان خیلی راحت از آن جارو استفاده می کند.

مثل ۲: سرخ کن که تبلیغ می کنند یک ماهیتابه کثیف و روغن سوخته و یک خانمی که ناراحت است را نشان می دهند و بعد تصویر یک خانم خندان با ماهیتابه ای که می خوان تبلیغ کنند را نشان می دهند که این خانم چقدر خوشحال است و خیلی راحت یک استیک درست می کند.

خیلی راحت یک مشکل را بلد می کنند و بعد یک راهکار ارائه می کنند. اگر بتوانید یک مشکل بزرگ مخاطب را پیدا کنید و آن را بلد کنید آن موقع می توانید

یک تبلیغ عالی بسازید.

 

  • مشکل فعلی کاربر

  • چگونه محصول شما می تواند مشکل وی را حل کند.

نتیجه گیری

در این مقاله به به اصول تبلیغ نویسی پرداختیم که می تواند کسب و کار شما را بهبود بخشد. کسی که می خواهد تبلیغ نویسی کند باید تمرکز حواس بالایی داشته باشد. تا بتواند موضوع تبلیغ را از تمامی جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهد و با برقراری ارتباط موثر با مخاطب بیشترین تاثیر را روی وی بگذارد.

امیدوارم از بررسی ۵ اصل تبلیغ نویسی راضی بوده باشید.

هدف ما رضایت شما است.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – مهسا فرازمند
ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

 

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

اشتباه مالی کسب و کارها (اینفوگرافیک)

ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

حافظه کوتاه مدت چیست؟

ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

بازاریابی با سایت راهی به سوی قله ثروت

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

شهریور ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

چگونه زندگیمان را شفا دهیم؟

ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

تسلط بر پراکندگی ذهن

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

حافظه مغز یادگیری بزرگترین ابزار آموزشی ما

شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

مارک کابن زندگینامه

ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

طلائی ترین نکات برای خلق موفقیت و رشد فردی

شهریور ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۰ ب.ظ

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟

ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

اشتباهات مالی رایج و نحوه اجتناب از آن‌ها

ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

کسب درآمد از تلگرام

ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

۳ روش از بهترین تکنیک های مذاکره

شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

چگونه در کمتر از ۴ ماه درآمد خود را۲تا۹ برابر افزایش دهیم

شهریور ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

پرزنت دیگران دغدغه اصلی بازاریابان

شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

بهترین راه های تبلیغات رایگان

ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

حرکات سر در زبان بدن

شهریور ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۰ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

اعتماد به نفس بیش از اندازه می‌تواند دردسرساز شود!

ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

هشت راهکار برای افزایش درامد

ساعت ۸:۱۱ ق.ظ

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای

شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

با پوستر تبلیغاتی ، چشم نواز شوید

ساعت ۳:۲۱ ق.ظ

انواع هدف و راه های رسیدن به آن ها

ساعت ۲:۳۱ ق.ظ

هدف گذاری موثرترین راه افزایش انگیزه