۱۳ مرحله طلایی رشد کسب و کار

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (2 votes, average: 3٫00 out of 5)
person میترا سادات ابطحی access_time تیر ۲۵, ۱۳۹۶ comment ۱ دیدگاه

رشد کسب و کار تنها یک هدف ارزشمند نیست.  اغلب برای بقای کسب و کار و رفاه اقتصادی شما رشد کسب و کار یک ضرورت است. چگونه کسب و کار خود را تا فراتر از سطح اولیه رشد دهیم؟ تمام این استراتژی های رشد کسب و کار توسط شرکت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند و با کمی برنامه ریزی و سرمایه گذاری این استراتژی ها برای شما نیز کارساز خواهد شد.

در ادامه به روش هایی اشاره خواهیم کرد که با استفاده از آنها کسب و کار کوچک و بزرگ شما رشد و رونق پیدا می کند. با تیم آموزشی ماهان تیموری همراه باشید.

 

استخدام افراد مناسب اولین عامل رشد کسب و کار :

 

رشد کسب و کار با استخدام افراد مناسب

 

قبل از اینکه شما حتی در مورد مسیر رشد کسب و کار خود فکر کنید، باید اطمینان حاصل کنید که افراد مناسبی را برای همراهی استخدام کرده اید که می توانند به شما در دستیابی به هدف رشد کسب و کار کمک کنند. وقتی کسب و کار کوچکی به دنبال رشد است، باید بداند چه افرادی را دوروبر خود جمع کرده است. 

افرادی که برای کسب و کار شما زحمت می کشند باید طوری باشند که برای حل هر مشکل سریعاً آستین بالا بزنند و مرتباً اعلام نکنند که ” این کار وظیفه ما نیست”، روحیه کار تیمی داشته باشند و هدفشان تنها دریافت حقوق ماهانه نباشد بلکه به رشد کسب و کار فکر کنند و به آن اهمیت دهند. ” فرآیند استخدام افراد مناسب می تواند یک راه قوی برای اطمینان از رشد سریع کسب و کار باشد.”

 

 

نفوذ به بازار:

 

رشد کسب و کار با نفوذ به بازار

 

وقتی که به نحوه رشد کسب و کارتان می اندیشید، اولین چیزی که احتمالاً به ذهن شما  می رسد، جذب مشتری های جدید است. اما مشتریانی که در حال حاضر دارید، بهترین گزینه برای افزایش فروش شما هستند. جذب مشتریانی که در حال حاضر از شما خرید می کنند بسیار راحت تر از مشتریانی است که با محصولات و خدمات شما هیچ گونه آشنایی ندارند. 

پس بهتر است بر روی جلب بیشتر توجه مشتریان کنونی خود تمرکز کنید تا بتوانید با جذب مشتری های خود نه تنها آنها را حفظ کنید بلکه با جذب افراد بیشتر به تعداد مشتریان خود اضافه کرده و کسب و کار خود را رشد دهید. اما تنها این کار برای جذب مشتری بیشتر کافی نیست شما باید از مشتریان خود بخواهید تا مراجعه کننده های بیشتری را روانه کسب و کار شما کنند. در طول یا بعد از هر کار یا فروش از مشتری راضی خود بخواهید که اگر او کس دیگری را که به محصولات یا خدمات شما علاقمند است، می شناسد به او درباره خدمات شما اطلاع دهد.

 

نوآوری محصول یا خدمات:

 

رشد کسب و کار با نوآوری محصول یا خدمات

 

نوآوری در خدمات (با توجه به گنگ و مبهم بودن آن) نسبت به نوآوری در محصولات (با توجه به واضح و روشن بودن آن) دشوارتر است. در حال حاضر، نوآوری تنها به صنعت و یا کسب کار خاصی اختصاص ندارد و دربرگیرنده کلیه مسائل کاری و اجتماعی است. این روند  مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل برای ارائه مزیت های رقابتی نسبت به رقیبان کسب و کارهای دیگر به شمار می‌آید.

از نوآوری در کسب و کار می توان به عنوان ابزار مهم رشد اقتصادی نیز یاد کرد. کسب و کارهای غیر خلاق و نوآور در ارائه خدمات و محصولات با شکست دست و پنجه نرم می کنند. هر مدیر برای رشد کسب و کار خود در بازار پر رقابت حال حاضر، به اندیشه‌های نو نیاز دارد که در غالب نوآوری نمایان می شوند. همه این نکات گفته شده که در ادامه به آنها بیشتر اشاره خواهیم کرد، جایگاه خاص نوآوری در کلیه کسب‌ و کارها را نشان می دهد. نکته اساسی این است که نوآوری انتها ندارد.

 

گسترش بازار:

 

گسترش بازار در رشد کسب و کار

 

زمانیکه گسترش بازار و افزایش فروش محصولات و یا خدمات هدف شما باشد، تمامی گزینه های استراتژیک را باید در اختیار بگیرید. با آگاهی نسبت به این گزینه ها گامی برای اجرای طرحی برای بازاریابی موفق و سپس آماده کردن محصولات برای فروش می توان برداشت.

راه های مختلفی برای رشد کسب و کار شما وجود دارد که بتوانید محصولات و یا خدمات خود را به دسته ای جدید از مشتریان در دسترس ارائه دهید. واضح ترین این راه ها این است در مکانی جدید، فروشگاهی جدید باز کنید؛ مانند باز کردن یک فروشگاه یا کیوسک در یک شهر جدید.

مکان های جدید می توانند مجازی نیز باشند، مانند یک وب سایت با فروشگاه آنلاین. رویکرد دیگر این است که گسترش بازار خود را از طریق تبلیغات انجام دهید. هنگامی که یک بازار جدید را شناسایی کردید، می توانید تبلیغات خود را شرع کنید. اگر بازار جدید شما متشکل از جمعیتی جوانتر باشد، بهتر است از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات استفاده کنید.

 

کاهش ریسک:

 

کاهش ریسک در رشد کسب و کار

 

ریسک بخش اجتناب ناپذیر شروع و رشد یک کسب و کار است. کنترل همه چیز تقریباً غیر ممکن است، اما راه های زیادی برای محدود کردن تهدیدات داخلی و خارجی به کسب و کارتان و رشد آن وجود دارد.  کسب و کارهای کوچک همزمان با رشد، شاید فضا یا تجهیزات اضافه کنند، محصولات یا خدمات جدید ایجاد کنند،  راندمان عملیاتی خود را افزایش دهند. بنابراین بهتر است هدف گذاری های خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که این موارد را بطور صحیح تحت پوشش  قرار داده باشید.

مدیریت کسب و کار امری ضروری است .این کار جهت جلوگیری از اختلالاتی که می تواند در روند رشد کسب و کار پیش بیاید، انجام می شود.  بر سر راه رشد کسب و کار خطرات بسیار زیادی وجود دارد که مدیر و مسئولا یک کسب و کار باید به آنها واقف بوده و در جهت کاهش آن ریسک ها و خطرات اقدام کند، بحران ها را مدیریت کند، هزینه های اضافه را کاهش دهد، وضعیت کار را بهبود داده و رضایت مشتری را از همه مهمتر سرلوحه کار خود قرار دهد.

 

سخت کوشی:

 

سخت کوشی در رشد کسب و کار

 

انضباط شخصی در ابتدا سخت است ولی شیرینی موفقیت‌های بعدی تمام دشواری آن را آسان می‌کند; و این عامل در رشد کسب و کار بسیار مهم و تأثیرگذار است. ابتدا موفقیت در کسب و کار خود را از طریق اخلاق کاری خود بسنجید. اگر موفقیت شما در رشد کسب و کار صرفا در مورد سود باشد، آگاه باشید که اگر به داشتن پول بیشتر تمایل داشته باشید ذهن شما تنها بر روی نداشتن و بیشتر واستن آن تمرکز می کند. نگرانی، فرصتها را از بین می برد، و شما را بر روی نداشته هایتان متمرکز می کند.  تحت این شرایط  ذهنی و عاطفی رشد کسب و کار با سرعت کمتری پیش می رود.

ایمان داشته باشید که سخت کوشی شما را به سود خواهد رساند. پول و پیشرفت با این طرز فکر به سمت شما سرازیر خواهد شد. به همین دلیل بر روی اهدافرشد کسب و کار خود تمرکز کنید. 

 

رویا پردازی:

 

رویا پردازی در رشد کسب و کار

 

کلید رشد و موفقیت کسب و کار داشتن ذهنی رؤیاپرداز در این زمینه است. متعهد به داشتن ذهنی باز و فکر اقتصادی خوب باشید به رؤیاهای بزرگ فکر کنید و هرگز به اهداف کنونی خود راضی نباشید. شکرگزار دستآوردهای خود باشید، اما هرگز  به آنها راضی نباشید. هدف گذاری بزرگتری را برای خود انجام دهید. 

این موضوع را درک کنید که پس از رسیدن به سطح معینی از موفقیت، هنوز کار شما به پایان نرسیده. همیشه  در مورد گسترش و رشد کسب و کار از خودتان بپرسید  “خب، مرحله بعدی چیه؟! “. هرگز رویاهای خود را نادیده نگیرید. برای موفقیت در سطوح بالا، ذهن خود را برای دستیابی به اهداف بالاتر آماده کنید. 

 

تمرکز بر روی مشتری:

 

تمرکز بر روی مشتری در رشد کسب و کار

 

ادراک مشتریان از کسب و کار شما واقعا می تواند کسب و کارتان را شکست یا رشد دهد. محصولات و خدمات با کیفیت را به آنها ارائه دهید تا  آنها به سرعت تبلیغات شما را از طریق فضای مجازی انجام دهند. ولی اگر در ارائه محصولات و خدمات ضعیف عمل کنید، آنها حتی سریع تر بدگویی شما را نزد دوستان و آشنایان خود می کنند. رشد سریع کسب و کار شما بستگی به رضایت مشتریان فعلی و بالقوه شما دارد.

صاحبان کسب و کارهای کوچک زیرک تر هستند در مقایسه با کسب و کارهای بزرگ و به نیازهای مشتریان خود سریع ترو جامع تر پاسخ می دهند. موفق ترین شرکت های کوچک با ارائه محصولات و خدمات نوین و همچنین  ایجاد و پرورش ارتباط موثر بلندمدت با مشتریان از این مزیت بهره می برند. طبق گفته مدیران موفق کسب و کارهای کوچک و بزرگ ” گوش دادن به صحبت مشتریان و برآورده کردن نیازهای آنها بسیار مهم است.بخ خدمات خود تنوع ببخشید تا  پاسخگوی تغییرات سلیقه مشتریان خود باشید.” 

 

سرمایه گذاری بر روی خود:

 

سرمایه گذاری بر روی خود در رشد کسب و کار

 

در مراحل اولیه کسب و کار شما، به احتمال زیاد یک حاشیه سود بسیار کمی دارید (و یا هیچ سودی دریافت نمی کنید). بنابراین هر گونه پولی که بدست می آورید باید به طور مستقیم در جهت کمک به رشد کسب و کار شما استفاده شود. “راه اندازی کسب و کاری که امکان سرمایه گذاری در خود را به همراه داشته باشد، به سرعت با رشد و پیشرفت مواجه می شود.”

در مراحل ابتدایی کسب و کار اطمینان حاصل کنید که هر سرمایه ای از سود شما خرج رشد کسب و کارتان می شود. بهتر است سرمایه گذاری بر روی خودتان را از آموزش خود شروع کنید. شما می توانید با استفاده از دوره های تخصصی که توسط تیم آموزشی ماهان تیموری برگزار شده استفاده کنید و موفقیت های بزرگی را در راه رشد کسب و کار خود خلق کنید.

 

مثبت اندیشی:

 

مثبت اندیشی ر رشد کسب و کار

 

سعی کنید نقاط مثبت و قوت کسب و کار تان را ببینید. هر کاری معایب و قطعاً سختی های خاص خودش را دارد. پس تلاش کنید تا با علاقمندی به آن کمتر از مشکلاتش اذیت شوید. یاد بگیرید که به همه جنبه های شغل خود احترام بگذارید، دستیابی به اهاف کوچک فضا را برای دستآورد های بزرگ محیا می کند. 

ذهن تان را بر روی حل مشکل متمرکز کنید نه سختی هایی که باید در آن مسیر تحمل کنید. هرگز ذهن خود را به افکار منفی پر نکنید زیرا زمانی که  به مسائل نگرش منفی داشته باشید، تصمیمات شما هم از خواستگاه منفی برمی آیند و تصمیمات منفی بیشتری را به همراه دارند. 

 

حفظ عزت نفس:

 

حفظ عزت نفس در رشد کسب و کار

 

زمانی که شما عزت نفس داشته باشید، به خودتان افتخار می کنید و اعتماد به نفس از شما تراوش می شود. در نحوه انجام امورات کسب و کار خود و رفتار با کسانی که با آنها کار می کنید، عزت نفس نشان دهید. قدم به قدم، آهسته و پیوسته در کسب و کار خود پیش بروید و برای تصمیم گیری های مهم درباره آینده کسب و کار خود آمادگی پیدا کنید. 

زمانی که شما برای خودتان ارزش قائل می شوید و عزت نفس را در درون خود تقویت می کنید، همیشه در رأس باقی خواهید ماند. هرگز امورات زندگی خود را بر پایه شعار « بعداً این کار رو انجام میدم!» قرار ندهید. شما امروز کارهایتان را انجام می دهید تا مطمئن شوید که فردا موفق خواهید شد. 

 

حفظ تعادل:

 

حفظ تعادل در رشد کسب و کار

 

بر نقاط ضعف و قوت افراد تسلط داشته باشید تا به وقت خود، امورات و کارها را بر عهده آنها بگذارید.  چون انجام همه کارها به تنهایی رای شما بسیار دشوار خواهد بود. این مسائل شاید بسیار جزئی و کوچک بنظر برسد ولی همین موارد سرنوشت یک کسب و کار را می سازند.

کارمندان ماهر و زرنگ خود را شناسایی کرده و زمانیکه در کاری ضعف دا رید یا زمان کافی برای انجام دادن آن را ندارید، کار را به به آن  دسته از کارمندان خود واگذار کنید. لحظه ای که احساس کنید توانایی انجام کاری را به تنهایی دارید زمانی است که خود را با شکست رو به رو می کنید. مدیران و صاحبان کسب و کار چه بزرگ و چه کوچک باید این شرایط را در کار خود حفظ کنند، با برقراری تعادل در کسب و کار و مدیریت زمان به کسب و کاری رشد یافته دست پیدا می کنند.

 

پیگیری بازخورد: 

 

پیگیری بازخورد در رشد کسب و کار

 

همیشه خود را در همه زمینه ها دانا ندانید. برای رشد کسب و کارتان فعالانه پیگیر بازخورد های دیگران باشید. هر بازخورد، بذری است برای رشد درخت کسب و کار که شما را به اعماق پیشرفت کسب و کار می برد. بازخورد شما را مجبور می کند تا ذهنی باز داشته و برای فرصت هایی که هرگز پیش از آن در دسترس شما نبوده، آماده باشید.  

برای کسب موفقیت در رشد کسب و کار، انتخاب عاقلانه و آگاهانه داشته باشید. موفقیت شما انعکاس تصمیمات، نگرش و تفکر شما است. اگر کسب و کار شما در جایگاه خوبی قرار ندارد،و آمادگی برای تنظیم اهداف بالاتر را داشتید، تصمیم بگیرید و کسب و کار خود را رشد دهید.

 

نتیجه گیری:

 

برای رشد کسب و کار، ابتدا باید خودتان رشد کنید. گاهی اوقات رشد کسب و کار و پیشرفت در آن  را سخت تر از چیزی که هست می پنداریم. اما با در نظر گرفتن مواردی که در بالا ذکر شد شما آماده این هستید که طبق تدابیر و سیاست های کاری مربوط به خودتان، کسب و کارتان را رشد دهید. 

  1. حسن فکری گفته:

    مرسی عالی بود

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مهر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۲۸ ق.ظ

راهکارهای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری

شهریور ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۳ ب.ظ

عاداتی که فقیر را از ثروتمند جدا میکند

شهریور ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

اشتباه مالی کسب و کارها (اینفوگرافیک)

ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

حافظه کوتاه مدت چیست؟

ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

بازاریابی با سایت راهی به سوی قله ثروت

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

شهریور ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

چگونه زندگیمان را شفا دهیم؟

ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

تسلط بر پراکندگی ذهن

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

حافظه مغز یادگیری بزرگترین ابزار آموزشی ما

شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

مارک کابن زندگینامه

ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

طلائی ترین نکات برای خلق موفقیت و رشد فردی

شهریور ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۰ ب.ظ

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟

ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

اشتباهات مالی رایج و نحوه اجتناب از آن‌ها

ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

کسب درآمد از تلگرام

ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

۳ روش از بهترین تکنیک های مذاکره

شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

چگونه در کمتر از ۴ ماه درآمد خود را۲تا۹ برابر افزایش دهیم

شهریور ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

پرزنت دیگران دغدغه اصلی بازاریابان

شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

بهترین راه های تبلیغات رایگان

ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

حرکات سر در زبان بدن

شهریور ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۰ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

اعتماد به نفس بیش از اندازه می‌تواند دردسرساز شود!

ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

هشت راهکار برای افزایش درامد

ساعت ۸:۱۱ ق.ظ

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای

شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک

ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

با پوستر تبلیغاتی ، چشم نواز شوید