کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۴, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

چگونه می توان ایده هایمان را بر حسب نیاز مشتری کاربردی کنیم؟

کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز  یکی از مهم ترین مسائلی است که افراد برای عملی کردن ایده های خود به مشکل می خورند. ایده هایی دارید و برای آن کاربران وکاربردهایی در نظر گرفته اید ،اما وقتی ایده تان  به مرحله فناوری می رسد مورد توجه مشتری قرار نمی گیرد ،چرا که کاربردی که برای کاربرنهایی در ذهن دارید با کاربردهایی که شما برای ایده تان در نظر گرفته اید متفاوت است و نیاز مشتری برطرف نمی شود و در نهایت محصول شما به فروش نمی رسد.در این مقاله ۷ معیار برای محدود سازی ایده تان را ذکر می کنم تا بتوانید ایده تان را مطابق با معیارهای کاربر نهایی انتخاب کنید.

 

  • ایا مشتری هدف بودجه ی خوبی دارد؟ اگر مشتری پول چندانی نداشته باشد، بازار جذاب نیست زیرا این بازار پایدار نخواهد بود و جریان نقدی خوبی را برای رشد فعالیت اقتصادی جدید فراهم نخواهد کرد. کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

 

  • ایا مشتری هدف به راحتی در دسترس نیروی فروشتان قرار دارد؟

 

  • ایا با مشتری ارتباط مستقیم دارید؟
  • ایا بازخورد مسقیم مشتری را در جهت بهتر شدن بازاریابی و فروش، استفاده می کنید؟

 

  • ایا مشتری هدف دلیل قانع کننده ای برای خرید دارد؟

 

  • ایا مشتری محصولتان را به جای محصول مشابه دیگری می خرد؟
  • ایا مشتری از محصولی که پیش تر استفاده کرده راضی است؟

(به یاد داشته باشید در بسیاری از مواقع ، چالش اصلیتان مشتریانی است که کاری انجام نمی دهند.)

 

  • ایا هم اکنون می توانید با یاری شرکایتان محصول کاملی را عرضه کنید؟

 

کاربردی کردن ایده بر حسب نیاز

 

به عنوان مثال: هیچ کس دوست ندارد دینام نوینی بخرد و ان را روی خودروی خود نصب کند، حتی اگر این دینام خیلی بهتر از انی باشد که اکنون در اختیار دارد. هر کسی دوست دارد خودرویی با تمام قابلیت هایش را بخرد، نه اینکه ان را شخصا منتاژ کند.احتمالا در این وضعیت باید با همکاری سایر تامین کنندگان راهکاری بیابید که محصولتان در توالی کاری دیگران گنجانده شود، به این مفهوم که باید سایر تولید کنندگان و توزیع کنندگان را متقاعد کنید که محصولتان انقدر با ارزش هست که وارد جریان کاری انها شود.

  • ایا رقابتی شدید وجود دارد که بتواند مانع شما شود؟

 

  • چقدر این رقیبا از دید مشتری (و نه از دید شما یا از دید فنی) قوی هستند؟
  • ایا این رقابت می تواند مانع اغاز رابطه ی تجاریتان با مشتری شود؟
  • ایا شما در نظر مشتری در خصوص محصولات جایگزین از جایگاه برتری برخوردارید؟ 

 

  • اگر در این بخش موفق شوید ، آیا می توانید از ان به عنوان اهرمی برای ورود به بخش های دیگر استفاده کنید؟ اگر بر این فرصت بازار غالب شوید:

 

  • ایا فرصت های مشابهی هست که بتوانید با اندکی تغییر در محصول یا استراتژی فروش خود محصولتان را به فروش برسانید؟
  • ایا برای کسب مزیت از سایر فرصت های بازار مجبور می شوید تغییرات اساسی و بسیار زیادی در محصول یا استراتژی فروشتان ایجاد کنید؟

(در صورتی که قصد دارید بر بازار اولیه ی خود متمرکز بمانید، به هیچ وجه بازاری را برای شروع انتخاب نکنید که به منظور افزایش مقیاس کسب و کارتان در ان متحمل زحمت های بسیاری شوید)

 

  • ایا این بازار با ارزش ها، تمایلات و اهداف تیم موسستان سازگار است؟
  • ایا تعارضی بین اهداف شخصی تیم موسستان و سایر معیار های ارائه شده وجود دارد؟
  • ایا در بازار انتخابی خود می توانید نتایج را در چهارچوب زمانی مقتضی ارائه کنید؟

 

 

در سطح صنعت، کارتان را با پرسیدن این قبیل پرسشها اغاز کنید که پاسخ های احتمالی کاربر نهایی محصولتان چه خواهد بود. اگر کاربران نهایی بالقوه را درون یک صنعت در قالب دسته های متعدد تقسیم بندی کرده اید، متناسب با سطح هر یک از این دسته ها مطرح کنید.

این کتاب را از دست ندهید:

دانلود کتاب متخصص شغلتان شوید

  1. حسن فکری گفته:

    ممنون میشم بگید چجوری این کتاب رو تهیه کنم.

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مهر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۵ ق.ظ

کار‌های روزانه انسان‌های موفق

ساعت ۲:۲۸ ق.ظ

راهکارهای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری

شهریور ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۳ ب.ظ

عاداتی که فقیر را از ثروتمند جدا میکند

شهریور ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

اشتباه مالی کسب و کارها (اینفوگرافیک)

ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

حافظه کوتاه مدت چیست؟

ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

بازاریابی با سایت راهی به سوی قله ثروت

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

شهریور ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

چگونه زندگیمان را شفا دهیم؟

ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

تسلط بر پراکندگی ذهن

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

حافظه مغز یادگیری بزرگترین ابزار آموزشی ما

شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

مارک کابن زندگینامه

ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

طلائی ترین نکات برای خلق موفقیت و رشد فردی

شهریور ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۰ ب.ظ

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟

ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

اشتباهات مالی رایج و نحوه اجتناب از آن‌ها

ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

کسب درآمد از تلگرام

ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

۳ روش از بهترین تکنیک های مذاکره

شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

چگونه در کمتر از ۴ ماه درآمد خود را۲تا۹ برابر افزایش دهیم

شهریور ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

پرزنت دیگران دغدغه اصلی بازاریابان

شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

بهترین راه های تبلیغات رایگان

ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

حرکات سر در زبان بدن

شهریور ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۰ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

اعتماد به نفس بیش از اندازه می‌تواند دردسرساز شود!

ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

هشت راهکار برای افزایش درامد

ساعت ۸:۱۱ ق.ظ

آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای

شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

تبلیغات تاکسی ، تبلیغاتی متحرک