چگونه بازار کارمان را تعیین کنیم

چگونه بازار کارمان را تعیین کنیم

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۵, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

چگونه بازار کارمان را تعیین کنیم

برای این که بدانیم چگونه بازار کارمان را تعیین کنیم  باید این دو کار را انجام دهیم:

  • شش تا دوازده فرصت بازارتان را تحلیل و یکی را برای دنبال کردن انتخاب کنید.
  • فرصت بازار انتخابی خود را برای تعیین نخستین بازاری که در ان فروش می کنید، تقسیم بندی بیشتری کنید.

 

چگونه بازار کارمان را تعیین کنیم ، بسیار افراد سرسختانه بر این باور پا فشاری می کنند که فراوانی تعداد بازارها موجب افزایش موفقیتشان می شود و بر این باورند، تاوقتی یکی از بازارها بتواند رونق بگیرد،با تمرکز بر فرصت های متعدد بازار ، کار از محکم کاری عیب نمی کند.چنین طرز فکری سبب کاهش شانس موفقیت می شود. 

 

از عوامل اصلی موفقیت کار افرینان ، توانایی انها در انتخاب یک بازار و رعایت اصول و قواعدی برای حذف سایر بازار هاست.وقتی بازارواحدی برای کارتان را تعیین کنید،به موقعیت قدرتمند و ایده آلی در بازار دست پیدا می کنید پیش از انکه منابعتان به پایان برسد ،جریان مالی خوبی در فعالیت هایتان به گردش در می اید. و با تمرکز دی این مسیر ، می توانید به سرعت به موفقیتی بزرگ، یعنی تبلیغات دهان به دهان دست یابید. این نوع تبلیغات برای هر کارافرین تازه کاری بسیار مهم است.

 

 

چگونه بازار خط مقدم ساحلی را انتخاب کنید؟

انتخاب بازار خط مقدم ساحلی بخشی از فرایند ضروری محدود کردن نقطه تمرکز و توجه به منطقه حساس مورد هدف است.

با استفاده از استراتژی« خط مقدم ساحلی » قادر خواهید بود بر بازار های مجاور ، با طیف متنوعی از تقاضا چیره شوید و بروسعت بازار خود بیافزایید.

 

هفت معیاری که برای انتخاب بازار خط مقدم ساحلی سودمند خواهد بود:

 

 

بی نهایت بخواه و ثروتمند شو

 

  1. ایا مشتری هدف بودجه خوبی دارد؟
  2. ایا مشتر هدف به راحتی در دسترس نیروی فروشتان قرار دارد؟
  3. ایا مشتری هدف دلیل قانع کننده ای برای خرید دارد؟
  4. ایا هم اکنون می توانید با یاری شرکایتان محصول کاملی را عرضه کنید؟
  5. ایا رقابت شدیدی وجود دارد که بتواند مانع شما شود؟
  6. اگر در این بخش مموفق شوید، ایا می توانید از ان مانند اهرمی برای ورود به بخش های دیگر استفاده کنید؟
  7. ایا این بازار با ارزش ها، تمایلات و اهداف تیم موسستان سازگار است؟

 

چگونه بازار کارمان را تعیین کنیم

 

نکته:

  • بهتر است بازارهای خیلی بزرگ را انتخاب نکنید حتی اگر بهترین بخش موجود به نظر برسند.
  • نخستین بازاری که کار خود را اغاز می کنید تجربه یادگیری ارزشمندی را برایتان به همراه دارد،پس بهتر است که این یادگیری در بازار کوچک تری صورت گیرد تا بتوانید خود را سریع تر و بهتر به مشتریان بالقوه عرضه کنید.

(مثلا: اگر در منطقه جغرافیایی کوچکی زندگی می کنید ،از همان جا کار خود را اغاز کنیدو سپس به منطقه ی بزرگتری بروید.شرکت های بزرگ نیز همین طریق عمل می کنند و محصولات خود را در کشورها و مناطقی که اهمیت کمتر و بازار های کوچک تری دارند ازمایش می کنند و سپس به بازار های جهانی وارد می شوند.)

  • شما باید کارتان را در بازاری اغاز کنید که بتوانید در مدت کوتاهی بر کل بازار تسلط پیدا کنید، بنابراین یک بازار متمرکز و محدود برای رسیدن به چنین مقصودی بهترین انتخاب است.

 

چطور باید مطمئن شوید که بازارتان به اندازه کافی هدف گیری شده است؟ چگونه بازار کارمان را تعیین کنیم

باید تقسیم بندی بازار را انقدر ادامه دهید که فرصت هایتان در بازار با سه مولفه تعیین کننده ی بازار تطبیق یابد.

 

سه مولفه تعیین کننده بازار عبارت اند از:

 

  • مشتریان درون بازار محصولات مشابهی را خریداری کنند؛
  • مشتریان درون بازار چرخه ی فروش مشابهی دارند و انتظار دارند که محصولات نیز به یک صورت ارزش ایجاد کنند. فروشندگان می توانند از فروش محصول به یک مشتری به سوی فروش محصول به مشتریان متنوع تغییر مسیر دهند ببی انکه از تاثیر و بهره وری شان کم شود.
  • تبلیغات« داهان به دهان » در میان مشتریان بازار وجود دارد،یعنی انها می توانند برای یکدیگر منبع با ارزشی از اطلاعات درباره ی محصولات باشند

 

خلاصه:

بازار واحدی را باری دنبال کردن انتخاب کنید؛ سپس به بخش بندی ادامه دهید تا زمانی که به تعریف مناسب و همگنی از فرصت بازار دست یابید که از سه مولفه بازار،به انها اشاره شد ،برخوردار باشید.تمرکز پشتیبان شما در این راه است.

نویسنده : مهسا فرازمند – ماهان تیموری

 

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟