با عرض پوزش دربارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

چه کسی مشتری می شود

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ comment ۲ دیدگاه

چه کسی مشتری  می شود

یکی از مهم ترین موضوعاتی که برای کارافرینی ، تولید محصول ،فروش و بازاریابی بسیار اهمیت دارد این است که بدانید چه کسی مشتری  می شود .

برای اینکه بدانید چه کسی مشتری می شود  و برای اینکه بتوانید محصولتان را بهتر ارائه دهید وهیچ مشتری ای  را از دست ندهید یعنی از

فرصت های خود استفاده کنید و مشتری را راضی نگه دارید باید مراحلی را طی کرد در اینجا مراحلی را که طی خواهید کرد را اورده ام و

هر یک را شرح می دهم:

 

  1. یک کاربر نهایی را از میان مشتریان بالقوه تان انتخاب خواهید کرد تا کاربر نمای شما باشد.
  2. شرح مفصلی از ان شخص حقیقی تهیه خواهید کرد.
  3. کاربر نما را به تمامی اعضای شرکت نوپایتان معرفی خواهید کرد تا مرجعی مناسب برای همه باشد.

 

توسعه ی کاربرنما را توضیح خواهم داد. که یکی از مهم ترین مراحل درشناخت مشتری است.

پروفایل کاربرنهایی : نشان دهنده ی مشتری هدف است.

کاربرنما: شخصی است که به بهترین شکل نشان می دهد مشتری اصلی برای بازار خط مقدم ساحلیتان چه کسی است.

 

کاربر نمایی که در حال ایجاد ان هستید در حقییقت مشتری نهایی است که از میان مشتریان بالقوه انتخاب می شود و به بهترین شکل ممکن

پروفایل کاربر نهایی را نشان می دهد.

 

چه کسی مشتری  می شود

 

تعریف کاربرنما سبب می شود:

  1. مشتری هدف برایتان ملموس تر شود؛به گونه ای که همه اعضای تیم آن را درک می کنند.
  2. اعضای تیم بر هدفی واحد ،یعنی راضی کردن مشتری هدف تمرکز می کنند.

 

انتخاب یک کاربر نهایی به عنوان کاربر نما باعث می شود درک ملموس تر و بهتری از کاربر نما داشته باشید و هر گونه حدس و گمان را

از کارتان دور کنید.

 

  • هیچ یک از کاربران نهایی به تنهایی نمی توانند نشان دهنده ی صد در صد ویژگی هایی باشند که یک کاربر نهایی در پروفایل کاربر نهایی تان دارد.اما چون در حال ساخت کاربر نهایی هستید، می توانید فردی را پیدا کنید که کاملا با پروفایلتان مطابقت داشته باشد و پس از ان می توانید محصولتان را حول ویژگی های این فرد، به جای ویژگی های کلی پروفایلی عام، توسعه دهید.

دوستان ،نحوه نگاشت و خصوصیات کاربرنما را می توانید در مقاله چه کسی مشتری می شود۲ مطالعه کنید.

نویسنده : مهسا فرازمند – ماهان تیموری

 

  1. kafichoob گفت:

    مطالب مبهم هستند

  2. حسن فکری گفت:

    مطالب عالی و تاثیر گذار هستند. ممنون

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 2 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷