چه کسی مشتری می شود۲

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

چه کسی مشتری می شود۲

     در مقاله چه کسی مشتری می شود۲ به مقدمه هایی از توسعه کاربری پرداختیم . در مقاله چه کسی مشتری می شود۲ به توضیحات بیشتر و تمرینهایی برای این کار ارائه می دهیم.

 

نحوه ی نگاشت و خصوصیات کاربر نما

 

   فرایند کاربر نما بسیار مهم است و باید تمام اعضای کلیدی تیمتان را ، صرف نظر از نقشی که در گروه دارند ، در این کار دخیل کنید.

دخیل کردن اعضای تیم ، به انها احساس مالکیت و تعلق خاطر می دهد و نکات ظریفی را درک می کنند که ممکن است نا نوشته باشد ، و در عین حال شناخت بهتری از سایر اعضای تیم و دیدگاه هایشان کسب می کنند.

 

   شما به دنبال پاسخ این سوال هستید : «اگر برای نمایش پروفایل کاربرنهایی فقط یک کاربر نهایی داشته باشیم ، مشخصات او چه خواهد بود ؟ » اگر کارتان را با پروفایل کاربر نهایی اغاز کنید نقطه شروع خوبی را اغاز کرده اید . کاربرنما باید بر این پروفایل منطبق باشد و جزییات مشخص بیشتری را در اختیارتان قرار دهد.

 

برای این کار:

 

  1. به همراه تیمتان به انجام تحقیقات اولیه بازار بپردازید و بازاری را بررسی کنید که برخی ازین مشتریان در ان حظور دارند.
  2. پروفایل کاربر نهایی را ترسیم کنید.
  3. در مورد جنبه های مثبت و منفی تبدیل کردن هر یک از مشتریان به کاربر نمای مورد نظر خود بحث کنید.
  4. پس از انجام این تحلیل یک نفر را کاربر نما انتخاب کنید.
  • ممکن است در ادامه با کسب اطلاعات بیشتر کاربرنمایتان را تغیییر دهید.
  • زمان زیادی را صرف این نکنید که کاربرنمایتان بی نقص باشد، بلکه لازم است تا اجازه دهید این فرایند با بهترین حدستان اغاز شود.

 

 

چه کسی مشتری می شود۲

  1. بر مبنای اطلاعاتی که دارید ، برگه حقایقی در باره ی کاربرنما تهیه کنید.

 

   عکسی را از فرد مورد نظر و همچنین اطلاعاتی را درباره زندگی( تولد، رشد، خانواده ، سن و غیره) و شغل او (کدام شرکت، چندسال، امزشها ، مدیران، حقوق، و غیره) را در ان قرار دهید.

 

  • تمامی اطلاعات مشخص و جزئی باشد.
  • مثال:درامد او۶۵،۰۰۰ دلار در سال است و در فلان شهر زندگی می کند.

(با تهیه برگه حقایق؛  تیمتان اطلاعات کلیدی مختص کسب و کارتان را که می خواهید در ایجاد و بهره گیری از کاربرنما مد نظر قرار دهید شناسایی می کند.)

 

اولویت بندی:

 

  1. معیارهای خرید کاربر نمایتان را به ترتیب اولویت بندی کنید.

اولویت بندی نشان می دهد،کاربرنما چه تصمیمات خریدی را اتخاذ می کند.

درک اینکه مشتری تان نیازها و خواسته هایشان را چگونه اولویت بندی می کنند بسیار اساسی است.

 

  • توجه کنید، که هنگام مصاحبه با کاربران نهایی نمی توانید هر چیزی را که می گویند باور کنید و باید اعتبار گفته هایشان را بررسی کنید.

معمولا به نظر می رسد که کاربر نهایی به حرف هایش اعتقاد دارد اما در عمل متفاوت با گفته هایش رفتار می کند.

ادامه مقاله را در چه کسی مشتری می شود۳  مطالعه کنید.

نویسنده : مهسا قرازمند – ماهان تیموری

این کتاب را از دست ندهید:

دانلود کتاب متخصص شغلتان شوید

  1. حسن فکری گفته:

    روی همه این موارد باید کار بشه. و تمرین و قطعا به چیزی که میخوام میرسم

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
مهر ۳, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۵ ب.ظ

کارهایی که انسان‌های موفق وقت صرف آن نمی‌کنند

ساعت ۴:۰۲ ق.ظ

۲۰ عادت ضروری برای موفقیت در زندگی

مهر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

نشانه‌های داشتن هوش هیجانی بالا

مهر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۵ ق.ظ

کار‌های روزانه انسان‌های موفق

ساعت ۲:۲۸ ق.ظ

راهکارهای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری

شهریور ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۳۳ ب.ظ

عاداتی که فقیر را از ثروتمند جدا میکند

شهریور ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۱۸ ب.ظ

اشتباه مالی کسب و کارها (اینفوگرافیک)

ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

حافظه کوتاه مدت چیست؟

ساعت ۹:۳۳ ق.ظ

بازاریابی با سایت راهی به سوی قله ثروت

ساعت ۷:۴۹ ق.ظ

دروغی به نام باور ؟

شهریور ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

چگونه زندگیمان را شفا دهیم؟

ساعت ۱۰:۵۰ ق.ظ

تسلط بر پراکندگی ذهن

ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

حافظه مغز یادگیری بزرگترین ابزار آموزشی ما

شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

مارک کابن زندگینامه

ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

طلائی ترین نکات برای خلق موفقیت و رشد فردی

شهریور ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۰۰ ب.ظ

ویژگی های یک لندینگ پیج مناسب چیست ؟

ساعت ۸:۲۳ ب.ظ

اشتباهات مالی رایج و نحوه اجتناب از آن‌ها

ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

کسب درآمد از تلگرام

ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

۳ روش از بهترین تکنیک های مذاکره

شهریور ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۲:۵۱ ب.ظ

چگونه در کمتر از ۴ ماه درآمد خود را۲تا۹ برابر افزایش دهیم

شهریور ۱۹, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

پرزنت دیگران دغدغه اصلی بازاریابان

شهریور ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

بهترین راه های تبلیغات رایگان

ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

حرکات سر در زبان بدن

شهریور ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۰ ب.ظ

منظور و هدف از زندگی شما چیست؟

ساعت ۵:۰۱ ب.ظ

اعتماد به نفس بیش از اندازه می‌تواند دردسرساز شود!