چه کسی مشتری می شود۲

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

چه کسی مشتری می شود۲

     در مقاله چه کسی مشتری می شود۲ به مقدمه هایی از توسعه کاربری پرداختیم . در مقاله چه کسی مشتری می شود۲ به توضیحات بیشتر و تمرینهایی برای این کار ارائه می دهیم.

 

نحوه ی نگاشت و خصوصیات کاربر نما

 

   فرایند کاربر نما بسیار مهم است و باید تمام اعضای کلیدی تیمتان را ، صرف نظر از نقشی که در گروه دارند ، در این کار دخیل کنید.

دخیل کردن اعضای تیم ، به انها احساس مالکیت و تعلق خاطر می دهد و نکات ظریفی را درک می کنند که ممکن است نا نوشته باشد ، و در عین حال شناخت بهتری از سایر اعضای تیم و دیدگاه هایشان کسب می کنند.

 

   شما به دنبال پاسخ این سوال هستید : «اگر برای نمایش پروفایل کاربرنهایی فقط یک کاربر نهایی داشته باشیم ، مشخصات او چه خواهد بود ؟ » اگر کارتان را با پروفایل کاربر نهایی اغاز کنید نقطه شروع خوبی را اغاز کرده اید . کاربرنما باید بر این پروفایل منطبق باشد و جزییات مشخص بیشتری را در اختیارتان قرار دهد.

 

برای این کار:

 

  1. به همراه تیمتان به انجام تحقیقات اولیه بازار بپردازید و بازاری را بررسی کنید که برخی ازین مشتریان در ان حظور دارند.
  2. پروفایل کاربر نهایی را ترسیم کنید.
  3. در مورد جنبه های مثبت و منفی تبدیل کردن هر یک از مشتریان به کاربر نمای مورد نظر خود بحث کنید.
  4. پس از انجام این تحلیل یک نفر را کاربر نما انتخاب کنید.
  • ممکن است در ادامه با کسب اطلاعات بیشتر کاربرنمایتان را تغیییر دهید.
  • زمان زیادی را صرف این نکنید که کاربرنمایتان بی نقص باشد، بلکه لازم است تا اجازه دهید این فرایند با بهترین حدستان اغاز شود.

 

 

چه کسی مشتری می شود۲

  1. بر مبنای اطلاعاتی که دارید ، برگه حقایقی در باره ی کاربرنما تهیه کنید.

 

   عکسی را از فرد مورد نظر و همچنین اطلاعاتی را درباره زندگی( تولد، رشد، خانواده ، سن و غیره) و شغل او (کدام شرکت، چندسال، امزشها ، مدیران، حقوق، و غیره) را در ان قرار دهید.

 

  • تمامی اطلاعات مشخص و جزئی باشد.
  • مثال:درامد او۶۵،۰۰۰ دلار در سال است و در فلان شهر زندگی می کند.

(با تهیه برگه حقایق؛  تیمتان اطلاعات کلیدی مختص کسب و کارتان را که می خواهید در ایجاد و بهره گیری از کاربرنما مد نظر قرار دهید شناسایی می کند.)

 

اولویت بندی:

 

  1. معیارهای خرید کاربر نمایتان را به ترتیب اولویت بندی کنید.

اولویت بندی نشان می دهد،کاربرنما چه تصمیمات خریدی را اتخاذ می کند.

درک اینکه مشتری تان نیازها و خواسته هایشان را چگونه اولویت بندی می کنند بسیار اساسی است.

 

  • توجه کنید، که هنگام مصاحبه با کاربران نهایی نمی توانید هر چیزی را که می گویند باور کنید و باید اعتبار گفته هایشان را بررسی کنید.

معمولا به نظر می رسد که کاربر نهایی به حرف هایش اعتقاد دارد اما در عمل متفاوت با گفته هایش رفتار می کند.

ادامه مقاله را در چه کسی مشتری می شود۳  مطالعه کنید.

نویسنده : مهسا قرازمند – ماهان تیموری

این کتاب را از دست ندهید:

دانلود کتاب متخصص شغلتان شوید

  1. حسن فکری گفت:

    روی همه این موارد باید کار بشه. و تمرین و قطعا به چیزی که میخوام میرسم

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟

آبان ۱۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

آموزش در مسیر ثروت است یا ثروت در مسیر آموزش؟

آبان ۱۱, ۱۳۹۶
ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

۱۸شغل پر درآمد جهان از نگاه اقتصاد دانان بزرگ