شناسایی مشتریان بعدی۲

شناسایی مشتریان بعدی۲

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person مهسا فرازمند access_time مرداد ۱۱, ۱۳۹۵ comment ۱ دیدگاه

شناسایی مشتریان بعدی۲

این مقاله ادامه ی مقاله ی شناسایی مشتریان بعدی۲ است. در مقاله شناسایی مشتریان بعدی۲ می توانید

فهرست مشتریان را تکمیل کنید.

تکمیل فهرست ده گانه

  1. بیش از ده مشتری بالقوه (به جز کاربرنمایتان) رافهرست کنید و همه اطلاعات مربوطی را که درباره ی

انها به دست اورده اید به فهرست اضافه کنید.

  • نمی توان عدد مشخصی برای مشتریان این فهرست مشخص کنید.
  • همه یاین مشتریان باید شبیه یکدیگر و شبیه کاربرنمایتان باشند و اگر اینگونه نبود،باید فهرستتان

را باز بینی کنید و در صورت نیاز درباره ی انتخاب کاربرنمای خود تجدید نظر کنید.

  • همگن بودن فهرستتان بسیار مهم است . همه ی این مشتریان باید مرجع خرید قدرتمندی برای یکدیگر باشند.

 

 

  1. با هریک از مشتریان بالقوه فهرستتان تماس بگیرید و مورد کاربری چرخه حیات کامل ،مشخصات سطح بالای

محصول و ارزش پیشنهادی کمی سازی شده را به انها ارائه کنید.

 

  • سعی کنید اعتبار فرضیه هایتان درباره ی اولویت های برتر کاربر نما در خرید را با این مشتریان بسنجید.

 

  1. هنگامی که مشتری اعتبار فرضیات مراحل میشین را تایید می کند، زمان خوبی را در اختیار دارید از وی

بپرسید که که وقتی محصولتان عرضه می شود آیا تقاضا نامه خرید خواهد فرستاد.

 

  • شما هنوز در حالت پرس و جو هستید، پس می پرسید: «اگر شرکتی می خواست این محصول را عرضه کند،

ایا علاقه ای به خرید ان داشتید؟» از پرسیدن سوالهای نامناسب مانند « این محصول را می خرید؟» خودداری کنید.

اگر او به خرید محصولتان خیلی علاقه مند باشد، می توانید از او در خواست پیش پرداخت کنید، که این مورد جزو سطوح

نادر تعهد محسوب می شود.

 

با این حال ، پیش از دریافت پول از این مشتری باید مطمئن شوید که برای خرید محصول از شما شرط خاصی نداشته

باشد که از عهده براورده کردن ان برنیایید.

 

شناسایی مشتریان بعدی۲

  1. اگر بازخوردهای مشتری با فرضیات شما هم تراز نیست،نکات مربوط را یادداشت کنید و فکر کنید که این بازخورد

چه تاثیری بر تحلیل هایتان خواهد داشت.در مصاحبه هایی که انجام می دهید ، از نشان دادن واکنش های سریع و

هیجانی خودداری کنید، حتی اگر شکاف بزرگی میان انتظارات مشتری و کارکرد محصول شما وجود داشته باشد.

پس از چند مصاحبه متوجه خواهید شد که آیا واقعا شکاف بزرگی وجود دارد یا نه.

 

 

۵ .حال که با تک تک مشتریان تماس گرفته اید ، ممکن است داده های جدیدی به دست اورده باشید. در این مرحله می توانید

به عقب بازگردید و فرضیات اولیه خود را تغییر دهید و مشخص کنید که آیا باید با مشتریان بیشتری تماس بگیرید یا نه.

 

 

  • هدف نهایی شما دستیابی به فهرست همگنی از ده مشتری واقعا علاقه مند است که با کاربر نما و فرضیات دیگرتان هم تراز هستند.

 

  1. اگر به این نتیجه رسیدید که نمی توانید فهرستی از ده مشتری علاقه مند به مشخصات سطح بالای محصولتان

تهیه کنید، در این صورت لازم است در بازار خط مقدم ساحلی خود بازبینی کنید.

 

در حالی که این مرحله از دید مفهومی کاملا ساده است، تماس با مشتریان و دریافت اطلاعات از انها نیازمند کار نسبتا

زیادی است ، اما در ادامه را متوجه ارزش آن خواهید شد.

 

  • نباید فهرست مشتریان یا اطلاعات جمع آوری شده را باسایر افراد بیرون از شرکتتان به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده : مهسا فرازمند – ماهان تیموری

  • این کتاب را از دست ندهید:

    دانلود کتاب متخصص شغلتان شوید

تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل

آبان ۱۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

تاثیر آموزش‌های تیم ماهان تیموری بر موفقیت کسب و کار

آبان ۱۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۶ ق.ظ

کسب و کارهای زود بازده سال ۲۰۱۷

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

راه اندازی کسب و کار با توصیه های استاد ماهان تیموری

آبان ۱۶, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

شگفت انگیزترین بانوان کار آفرین ایران و موفقیت های بزرگ آن ها در کسب و کار

ساعت ۱:۰۴ ق.ظ

درآمدزایی اگر جدی گرفته می شد…

آبان ۱۵, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

کسب و کار خانه بازی مخصوص کودکان

آبان ۱۴, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۳ ب.ظ

۸ روش بازاریابی رایگان

ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ

آشغال های ذهنت رو دور بریز

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

کارمند چگونه کارآفرین می شود؟