اس ام اس تبلیغاتی
مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد

مخاطب هدف خود را با جزئیات بیشتری در نظر بگیرید مثلا اگر محصولی لوکس و گرانقیمت دارید که مناسب خانم ها می باشد، خانم های منطقه یک تهران را به عنوان مخاطب هدف در نظر بگیرید.

 

مطمئنا قبل از شما کسانی بودند که محصولی مشابه محصول شما را از این طریق تبلیغ کرده اند پس باید در نوشتن متنی که ارسال می کنید بیشتر دقت کنید. در متن فقط محصول یا خدمات خود را معرفی نکنید. محصول فقط قسمتی از قضیه می باشد.

ویژگی ها و مزیت های محصول خود را معرفی کنید و آن را نسبت به رقبا مقایسه کنید. خدمات پس از فروش، متعلقات، جنس و دوام از جمله مواردی می باشد که می توانید عنوان کنید. مطمئنا اگر کسی مشتاق باشد تمام متن را خواهد خواهند ولی متن باید به گونه ای باشد تا مخاطب را ترغیب کند تا ادامه متن را بخواند. برای ارتباط با شما راه دسترسی قرار دهید مثل شماره تلفن ، آدرس سایت ، تلگرام و…

 

در متن پیامک از کلماتی که ساده و روان و قابل فهم می باشد استفاده کنید. کلمات جذاب و جالب توجه باشد. سعی کنید حدالامکان متن کوتاه باشد. متن بیش از اندازه بلند، مشتری هدف یا احتمالی را خسته می کند. هر کلمه بار مثبت و منفی دارد پس در انتخاب کلمات دقت لازم را داشته باشید.

 

در متن از عبارات دوستانه استفاده کنید. عبارات نباید مخاطب را عصبی و ناراحت کند. عبارات، مبهم، گنگ و مرموز نباشد. اگر متن طولانی می شود سعی کنید بیشتر از ۳ صفحه نشود. اگر محصول یا خدمات شما دارای مزیت های مختلفی می باشد در هر بار ارسال پیامک فقط یک مزیت آن عنوان شود. بهترین متن، چند جمله ۴ تا ۶ کلمه ای می باشد. مخاطب با خواندن خط اول باید بداند شما میخواهید به او چه چیزی را بفروشید.

 

بین محصول یا خدمات شما با مخاطب هدف باید نوعی ارتباط وجود داشته باشد. ازجمله زمینه کاری، جنسیت، سطح و کیفیت زندگی ، تحصیلات و..

 

.تحقیقات نشان داده اند که با توجه به خصوصیات فرهنگی و اجتماعی مردم کشورمان، پیامک هایی که لحن صمیمانه و طنز و خودمانی دارند با مخاطب بهتر توانسته است ارتباط برقرار کند و روی آن اثر بگذارد.

 

برای معرفی خود از اسم برندتان استفاده کنید. از خود در نوشتن متن، خلاقیت نشان دهید. مطمئن باشید مشتریان به این موارد دقت می کنند. خود را در ذهن مشتری جا کنید.

 

شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید برای این منظور می توانید کلمات کلیدی خود را با علامات اختصاری و یا نشانه هایی در متن ، بهتر نشان دهید مثلا کلمه کلیدی خود را بین دو ستاره (*) قرار دهید.

 

می توانید از یک روش تخفیفی-تشویقی استفاده کنید. مثلا در متن پیامک بنویسید با نشان دادن پیامک، از ۱۰ درصد تخفیف بهره مند شوید. اینگونه مشتری را ترغیب می کنید تا هم از نزدیک بیاید و محصول یا خدمات شما را ببیند و هم از تخفیف استفاده کند و هم ترغیب می کنید تا پیامک های بعدی شما را این گونه با کنجکاوی بیشتری باز کند و نگه دارد.

 

یک پایان خوش را برای مشتری رقم بزنید. از جملاتی مثل منم مثل شما فکر میکنم محصول خوبیه… یا منم اگه جای شما بودم همینکارو می کردم… استفاده کنید و یک ذهنیت مثبت و اشتیاق در مشتری ایجاد کنید.

 

در متن پیام حتما نباید تمام قواعد زبان فارسی را رعایت کنید و حتما با فاعل و فعل جمله را شروع کنید. هر جوری که ساده و قابل فهم برای مخاطب باشد مناسب است.

 

در هر سطر که شامل ۴ تا ۶ کلمه می باشد یک موضوع را انتخاب کنید مثلا در یک سطر بنویسید تعمیر وسایل منزل و در سطر بعد بنویسید تعمیر در محل. به هم ربط دارند ولی یکی نیستند.

 

۵ یا ۶ کلمه اول خیلی مهم می باشد زیرا حدود ۹۰ درصد مخاطبان، این چند کلمه را چه بخواهند چه نخواهند، می خوانند و اگر جذاب باشد برای خواندن بقیه متن ترغیب می شوند.

 

اگر این امکان برای شما مناسب می باشد سیستم پاسخگوی هوشمند پیامکی خود را فعال کنید. مخاطبان تمایل دارند که هزینه تماس با شما، به عهده شما باشد. برای مثال یک پیامک تبلیغاتی به فردی فرستاده می شود و برای فعال سازی، عددی را به سامانه شما می فرستد، سامانه برای فرد پیامی می فرستد حاوی این که از فعال سازی شما متشکریم، طی ساعات آینده، مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت و بعد از ساعتی از طرف شما برای جزئیات بیشتر با فرد تماس گرفته می شود.

 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه کنید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: مهسا فرازمند – ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، تبلیغات اینترنتی

نظرات شما نسبت به تاثیر گذارترین متن اس ام اس تبلیغاتی برای تیم آموزشی ماهان تیموری بسیار سازنده می باشد.

  1. MohammadAlizadeh گفت:

    می تونید سایت مورد نظر و یا لینک برای اطلاعت بیشتر تو پیامک بفرستید

مشاهده همه دیدگاه ها
تا کنون 1 دیدگاه در این مقاله ثبت شده است.
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، ثروت در همین نزدیکی است

ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل