با عرض پوزش تصویر با مشکل مواجه است

اصول کلی بازاریابی پارتیزانی

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
person سینا کنعانیان access_time شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ comment بدون دیدگاه

مدت زمان تخمینی برای مطالعه این مقاله ۴ دقیقه می باشد

مقدمه

ما در این مقاله به تشریح اصول کلی بازاریابی پارتیزانی می پردازیم. بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ نخستین بار توسط جی کنراد لوینسون امریکایی به دنیا معرفی شد; واین در حالی بود که بازاریابی پارتیزانی پیش از او نیزمورد استفاده قرار میگرفت! در واقع بازاریابی پارتیزانی به جای تکیه کردن بر منابع مالی; بر سه محور استوار شده است;این سه محور را ما مثلث ثروت در فروش نامیده ایم: در واقع بازاریابی پارتیزانی ;گونه ای از کسب وکار است که سرمایه ان در مثلث بالا خلاصه شده است:

اصول کلی بازاریابی پارتیزانی به شرح ذیل می باشد

۱-مهارت:

بازاریابی پارتیزانی;در واقع نیاز اساسی به مهارت دارد. هرم مهارتهای فروش مهدی دادفر در این راه به ما کمک خواهد کرد: در واقع بازاریاب پارتیزانی باید پله اول و دوم را طی کرده باشد; و در حال خیز برای رسیدن به پله چهارم باشد. او باید بتواند بدون استفاده کردن از بانک اطلاعاتی سازمانهایی که با ان ها کار میکند(دقت کنید سازمان ها ونه سازمان) برای خود بازار ایجاد کند. مثل قصه زرگر معروف که پس از غارت اموالش توسط قطاع الطریق(راهزن) ها همچنان میخندید; و زمانی که از او دلیل خنده اش را پرسیدند;گفت: تمام این ثروت توسط سرانگشتان من کسب شده بود و من هنوز این سرانگشتان را دارم. در بازاریابی پارتیزانی افراد باید بیاموزند که کالای دیگران را به دیگران بفروشند و از ان سود کسب کنند; قسمی از پارتیزانی در کشور ما به عنوان دلالی شناخته میشود که در خارج از ایران با عنوان بروکری;یکی از پرطرفدار ترین مشاغل محسوب میشود.

اما مهارت را باید از کجا اورد؟

ایا این یک هدیه الهی است که به صورت ذاتی در نهاد افراد قرار داده شده؟

یا یک مهارت اکتسابی است که میتوان از منابع ویژه ای ان را دانلود کرد؟

در واقع مهارت فروش مهارتی است صد درصد اکتسابی; و بازاریابی مهارتی صد در صد;علمی با قوانین ثابت و نغییر ناپذیر. برای دانستن مهارت علمی بازاریابی باید ان را اموخت که هم با مطالعه;هم تحصیلات اکادمیک و هم مطالعه یا دوره های اموزشی در دسترس است. اما مهارت فروش به عنوان مهارتی اکتسابی;میتواند از سه راه به دست اید:

الف:بازار

معلمی بیرحم;که نخست ازمون می گیرد و سپس اموزش میدهد. باتجربه ترین افراد در بازار یک فرق عمده با دیگران دارند:

“بیشتر از انها شکست خورده اند”

به اعتقاد بسیاری از بزرگان فروش بهترین مشاوران کسانی هستند ;که تا انجا که ممکن بوده شکست خورده و سرانجام امروز برنده شده اند. کسب تجربه در بازار شامل مدت زمان طولانی و هزینه های بسیار است;تازه به این شرط که مرد میدان باشیم!

ب:دوره های اموزشی:

در واقع دوره هایی که مبنای ان ها این است:

“انچه در بازار به شما اموزش داده نمیشود”

این دوره ها علاوه بر در اختیار گذاشتن تجربیات مشاوران کارازموده به ما مرشدی را معرفی میکند ;که حالا میتوانیم از تجربیات او استفاده ببریم;نسبت به ایتم الف،این ایتم زود بازده تر، و کم هزینه تر است.

ج:مطالعه:

مطالعه کتاب بزرگان فروش میتواند روشن گر راه ما باشد; اما عیب اساسی این ایتم نداشتن مرشد است! تلفیق موارد الف،ب وج بهترین راه حل برای رسیدن به مهارت کافی برای پارتیزانی است.

۲- ارتباطات:

در بازاریابی پارتیزانی باید بتوانید; کانتکت گوشی خود را باز کنید و ظرف ۲۴ ساعت بتوانید حداقل ۲هزار دلار پول بسازید;فراموش نکیند که باید بتوانید پول بسازید،منظور قرض کردن یا گرفتن وام نیست! بازاریابی پارتیزانی بسیار متکی به ارتباط موثر است. بازاریابیان پارتیزانی میتوانند به راحتی بر روی روابط کاری خود با افراد قیمت بگذارند و ان را به مابه ازای ریالی تبدیل نمایند. برخی از ارتباطات در سیستم قیمت گذاری بسیار با ارزش هستند; و برخی از انها نه تنها ارزش ندارند بلکه حتی بار منفی هم دارند. این ارتباطات نه تنها برای بازاریابان سودی ندارد بلکه برای انها خرج نیز در بر خواهد داشت. ارتباطات شما چقدر می ارزند؟ چند هزار دلار میتوانید از ان ها استخراج کنید؟

۳-زمان:

اگر مهارت این را داشته باشیم که به جای فروختن زمان تان برای کسب پول، مهارت هایمان را بفروشیم دیگر کتکی به ساعت کاری نخواهیم بود،مثلا شما در ماه ۲میلیون تومان درامد دارید،که این درامد به ازای فروش زمان به مدت ۱۷۲ساعت به شما تعلق می گیرد. حالا سوال اینجاست برایمیلیون تومان در ماه باید۳۴۲ ساعت،زمان خود را بفروشید؟ برای ۶میلیون و۸ میلیون چند ساعت؟ اصلا یک ماه چند ساعت است؟ اما بازاریابی پارتیزانی این گونه به زمان نیاز ندارد،بلکه میتوانیم از مهارتهایمان در زمان کمتری،پول بیشتری را بسازیم واین فرق عمئه کسب با کار است.اما هنوز هم پارتیزانی مستقل از زمان نیست،و صرف زمان وانرژی را نیاز دارد.اگر شما مهارت داشته باشید در حد یک بازاریاب مشاور پارتیزانی و ارتباطات کافی داشته باشید، بدون داشتن زمان نمی توانید به درامد کافی برسید.

نتیجه گیری

بازاریابان پارتیزانی معمولا از محدوده امن خود بیرون امده و بازاریابی پارتیزانی را شغل اول خود قرار میدهند. بازاریابی شبکه ای نیز نوع دیگری از بازاریابی پارتیزانی است که معمولا در کشور ما به عنوان شغل دوم گزیده می شود،این درست که بازاریابی شبکه ای در ایران فرسنگ ها با انواع بین المللی خود فاصله دارد،اما نمیتواند شغل تفریحی و دوم باشد. برای اگاهی های بهتر و بیشتر نگاهی بیندازید به کتاب گویلا مارکتینگ جی.سی.لوینسون.این مقاله تنها پایه های بازاریابی پارتیزانی را تشریح کرده است. 

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری

نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده ی آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی و انواع بازاریابی

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

 

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

هنوز دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاهی میگذارد
ارسال دیدگاه
ARE YOU READY? GET IT NOW!
OR SUBSCRIBE WITH
{subscription-facebook}
{subscription-google}
ثبت نام در اولین دوره جامع هوش مالی ایران
telegram
آذر ۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم (قسمت دوم)

آذر ۱, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، ثروت در همین نزدیکی است

ساعت ۱:۰۷ ق.ظ

این ۲۰ قانون چک را اگر ندانیم چه می شود؟

آبان ۳۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۳۱ ب.ظ

آموزش اصل حیاتی موفقیت در کسب و کار و زندگی

ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

چگونه در عرض ۳ سال میلیاردر شدم

ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

نقش خانواده ها در افزایش هوش مالی فرزندان خود

ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

مصاحبه با برندگان چالش ۲۰۰ میلیونی

ساعت ۱:۰۲ ق.ظ

اصول چک که از آنها بی خبریم!

آبان ۲۹, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۸ ب.ظ

مدیر موفق و چگونگی رفتار با کارمندان در جهت سودآوری بیشتر

ساعت ۱:۰۶ ق.ظ

چند رسانه تبلیغاتی را می شناسید؟

آبان ۲۸, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

بایدها و نباید های شراکت در کسب و کار

آبان ۲۷, ۱۳۹۶
ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

بازخورد مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۰:۴۱ ق.ظ

گرفتن سود بانکی، منفعت یا خطر

آبان ۲۵, ۱۳۹۶
ساعت ۵:۲۰ ب.ظ

مستند کارآفرین ۱۵ ساله

ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

جنجال آموزش در مسیر کسب ثروت

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تئوری بز و تبلیغات در پیشرفت کسب و کار

آبان ۲۴, ۱۳۹۶
ساعت ۷:۳۲ ب.ظ

کسب و کار فوتبالیست های موفق دنیا

آبان ۲۳, ۱۳۹۶
ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

غلبه شعار بر شعور

ساعت ۱:۰۰ ق.ظ

۵ راهکار افزایش درآمد برای هوشیاران مالی

ساعت ۱۲:۴۷ ق.ظ

۲۰ هنری که در دنیا بیشترین درآمدزایی را دارند

آبان ۲۲, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۰۷ ق.ظ

راهکارهای خودباوری ، فردایت را بساز

ساعت ۱۲:۰۳ ق.ظ

تکنیک های افزایش فروش را از استاد ماهان تیموری بیاموزید

آبان ۲۱, ۱۳۹۶
ساعت ۸:۵۱ ب.ظ

رازهای نهان وب سایت علی بابا در بازارهای جهانی

ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ

طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن را چگونه تهیه کنیم؟

آبان ۲۰, ۱۳۹۶
ساعت ۱۰:۲۷ ق.ظ

روش های جدید تبلیغاتی شرکت گوگل